Gå til innhold

Hoster til hun kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 3 år. Nå hoster hun så mye at hun kaster opp. Hun får forkjølelse astma, så hun får astma medisin. Hjelper lite, noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 3fbb4...dd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jenta mi sliter også mye med det. Astmamedisin hjalp ikke. Vi hever hode enden ganske mye, det hjelper litt.

Skrevet

Vi har en gutt med infeksjonsutløst astma. Vi har fått cosylan som vi har på lur til slike tilfeller som du nevner, han hoster og hoster til han brekker seg og kaster opp

Han er 3,5 nå, men fikk det da han var ca 2 år. Ikke ofte vi bruker det må sies, et par ganger i løpet av året.

Skrevet

Vi har en gutt med infeksjonsutløst astma. Vi har fått cosylan som vi har på lur til slike tilfeller som du nevner, han hoster og hoster til han brekker seg og kaster opp

Han er 3,5 nå, men fikk det da han var ca 2 år. Ikke ofte vi bruker det må sies, et par ganger i løpet av året.

Det er ikke gøy. Er cosylan på resept?

Skrevet

Hva slags medisiner er det hun bruker da?

Skrevet

Flutide og ventoline. Hun får morgen og kveld. Og av og til på dagtid hvis hun hoster kraftig. Dette er bare når hun er forkjølet og hoster kraftig

Skrevet

Sikkert ikke det samme, men jeg hadde hoste som varte i 6 mnd. Hostet 24 timer i døgnet til jeg brakk meg og kastet opp skum. Etter 3 penicilinkurer , fikk mamma kjøpt sånn morfinhostesaft. Da ble jeg bra..  Men det gir man jo ikke til en på 3 .

Anonymous poster hash: c8ee7...b26
Skrevet

Toåringen min har samme problem og det er ikke noe gøy hverken for foreldre eller barn :(

Her i huset har vi fått resept på en god slimløsende hostesaft, kombinert med en medisin som skal minske produksjonen av slim i kroppen (vi bor i utlandet, så jeg skriver ikke navn på medisinene), disse bruker vi i kortere perioder hvis vesla blir syk. I tillegg er det mye forurensning her vi bor, så både jeg og toåringen har utviklet overfølsomhet for forurensning, dette gir samme symptomer som en langvarig kraftig forkjølelse, så for å kontrollere det går vi på (nokså milde) medisiner daglig begge to. Etter at toåringen begynte på allergimedisinen regulerer det slimproduksjonen såpass at oppkast ikke har vært noe problem.

Anywho - jeg vil råde deg til å ta med barnet til fastlege og forklare situasjonen og be om å få foreskrevet en kombinasjon av medisiner som demper både hoste og slimproduksjon (hos vesla er det ikke hosten som gjør at hun kaster opp, men alt slimet som dannes) og som du kan ty til når barnet blir sykt.

Anonymous poster hash: 35987...3d8
Skrevet

Cosylan er etylmorfin.

Anonymous poster hash: 23f29...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...