Gå til innhold

Har en 3-åring som fremdeles ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan sykle på trehjulssykkel, altså får ikke til dette med pedalene. Ble 3 nå i juni.

Virker som han er den eneste i barnehagen på den alderen som ikke klarer dette.

Noen her inne som har erfaringer rundt dette? Noe jeg kan gjøre, eller er det bare en modningsgreie som vil komme av seg selv?

Anonymous poster hash: 11b5f...efc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter... Han er sent ute språklig også, så jeg blir litt stressa når han ser ut til å henge etter med syklinga også. Ingen som kan svare?

Gjest Julia1984
Skrevet

Min ble 3 i juni også og skjønner ikke dette med pedalene.

Slapp av, det kommer!!!

Skrevet

Kjøp balansesykkel heller :) mye enklere å sykle på :)

Ikke stress sånn med utviklingen, det kommer gjerne av seg selv.

Gjest Julia1984
Skrevet

Glemte å si at min eldste skjønte heller ikke dette med pedalene. Plutselig løsnet det. Ikke stress, la han finne ut av dette selv

Gjest sussie77
Skrevet

Da hadde jeg kjøpt balanse sykkel til han. :)

Skrevet

Takk for svar!!! Godt å høre at det kan ta litt tid uten at man behøver å bekymre seg. Balansesykkel var en god ide, skal bestilles nå :)

Skrevet

Er vel bare å øve. Vesla her er 2,5 år og sykler på 2 hjulsykkel nå. (med støttehjul selvsagt)

Anonymous poster hash: 9c988...5d6
Skrevet

Min blir 3 om 3 mnd, men han klarer ikke å sykle, ikke vil han prøve engang. Jeg tenker som så at det kommer nok en gang for ham også når lysten blir stor nok :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Sånn har det vært her i huset også, hun var skikkelig treg i forhold til sine venninner. Ikke stress med det, en dag knekker han koden.

Skrevet

Gutten min blir tre i august og får det heller ikke til. Her i gården maser svigermor om at han må få seg tohjuls sykkel.. Prøver å si at han ikke får til pedalbruk enda, men hva hjelper det..

Skrevet

Min er også 3 og kan ikke bruke pedalene. Vi har balansesykkel til ham og den kjører han rundt på som bare det. Har skjønt at han kan løfte bena og holde balansen i nedoverbakkene, så det går helt supert og han elsker den! Anbefales! God for balansen og styrken i beina. Regner med at det med pedalene plutselig en dag sitter. :) Min er forresten god grovog finmotorisk, lang av vekst og god språklig, så sånne ting har egentlig ingenting å si. :)

Anonymous poster hash: d4509...f05
Skrevet

Min 3 åring kan heller ikke sykle på treårsykkel... 

Anonymous poster hash: c8b54...8b1
Skrevet

dersom en treåring er forsinket både språklig og motorisk ved 3-års alderen, så er det gammeldags og uaktuelt med "vent og se" eller "det kommer av seg selv" holdningen. Barnet har krav på hjelp! Mange slipper å ha spesialpedagogisk hjelp i skolen FORDI de fikk tidlig hjelp i barnehagen. 

Anonymous poster hash: 12c53...24d

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Skal ikke bekymre meg for dette da. :) 

Skrevet

dersom en treåring er forsinket både språklig og motorisk ved 3-års alderen, så er det gammeldags og uaktuelt med "vent og se" eller "det kommer av seg selv" holdningen. Barnet har krav på hjelp! Mange slipper å ha spesialpedagogisk hjelp i skolen FORDI de fikk tidlig hjelp i barnehagen. 

Anonymous poster hash: 12c53...24d

Enig. Han skal få litt oppfølging av spesialped pga språket. Ellers ligger han innenfor normalen motorisk i følge undersøkelser gjort for noen mnd siden. Men, jeg ville gjerne høre om det er normalt å ikke sykle når han er såpass gammel, ellers ville jeg ha tatt det opp med ppt. HI

Skrevet

Jeg har en treåring som sykler fint på trehjulsykkel, men han får ikke til balansesykkelen i det hele. Så forskjeller vil det nok alltid være ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...