Gå til innhold

Huff! Mannen gjorde et dumt valg igår.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har slitt lenge med psyken, og går i behandling for det. Så lunta er veldig kort for tiden.

Han har de siste mnd vært sykmeldt 50%, og hver lønnsutbetaling de mnd. har vært feil pga kluss med NAV, sykepenger, lønningskontor.. Har blitt greit til slutt, men det har tatt litt tid. Og som regel ikke kommet før på neste lønn, som og har vært feil..

Han var igjen på møte igår ang lønn som hadde blitt feil (lønningsdag 1.) og da hadde han klikket og sagt opp i affekt.

Han angret seg da han fikk roet seg ned, og ringte tilbake noen timer etterpå. I dag har han vært på møte med arbeidsgiver og tillitsvalgt. Og går nå å venter på at de har vært i møte med besriftleder om han kan trekke tilbake oppsigelsen og få jobben tilbake.

Jeg er gravid med nr. 3 og holder på å ta en videreutdanning. Så dette passet absolutt ikke i vår situasjon :-(

Er det noen sjanse for at han kan få jobben tilbake?

Han sa til meg at han hadde lagt seg helt flat, og bedt ydmykt om unnskyldning.

Dette er ikke han i det hele tatt! Savner den gode, stødige mannen min! :-(

Dagens utblåsning fra meg!

Anonymous poster hash: f6821...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke jobben hans er fullstendig urimelige så vil jeg tro at det løser seg. De må jo forstå at det blir veldig belastende med masse ekstra mas pga tull med utbetalinger på toppen av at man er sykemeldt!?

Men fyyyyy så sint jeg hadde blitt på mannen....

Anonymous poster hash: 9ebef...98f

Skrevet

Ja, jeg er sint! Og lei meg, og ikke minst fortvilet.

Bedriftsleder har så klart møter ut dagen, så han skal dit i morgen formiddag på nytt møte. Så vet ingenting før i morgen nå.

Synes så synd på mannen min! Men samtidig ønsker jeg han dit pepper'n gror akkurat nå.

:-(

HI

Skrevet

Oppsigelse skal alltid være skriftlig, dette går nok helt bra.

Skrevet

Han leverte oppsigelsen skriftlig.. Skrev den rett etter/på møte igår :-(

HI

Skrevet

Jeg tror faktisk det kommer ann på om mannen er en person de gjerne vil ha ansatt eller om de er glade over å "bli kvitt" ham pga sykdom for eksempel. For deres del håper jeg det ordner seg, men jeg kan forstå om ledelsen griper sjansen, spessielt om det ikke er opplakt at han vil bli raskt frisk igjen.

Anonymous poster hash: 4809c...1bc
Skrevet

Jeg hadde nok dessverre benyttet meg av sjangsen til å bli kvitt denne ansatte om jeg var sjefen hans.

Anonymous poster hash: 7e98c...428
Skrevet

Tror han han kan benytte seg av re-integra-regelen. Prøv å google litt, fant f.eks denne:

http://www.ukeavisenledelse.no/nyttig/spor_om_arbeidsrett/tilbakekalling-av-oppsigelse/

Der lærte jeg noe nytt, blomstre :) Takk for det :)

Jeg er ikke hi. Men det virker jo som om HIs mann oppfyller alle tre kravene for re-integra-regelen.

Det ble tydelig gjort i affekt og mens mannen var psykisk ustabil, han angret seg dagen etterpå og arbeidsgiver kan på ett døgn umulig ha rukket å ansette noen andre.

Men han må kanskje fremsette kravet om å få oppsigelsen ugyldig skriftlig for at det skal gjelde? I så fall bør han sikkert gjøre det umiddelbart?

Anonymous poster hash: 12372...22a

Skrevet

Lykke til :-) håper han får jobben tilbake

Skrevet

Lykke til. Det ordner seg til slutt, uansett utfall:)

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: ae2a4...d2d

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 8f9fa...1d6

Skrevet

der lærte jeg også noe nytt :) Kan nå briefe med re-integralregelen :) Nyttig kunnskap :)

Og utifra slik jeg tolker innlegget ditt bør mannen din absolutt kunne bruke denne.

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 9148c...b54
Skrevet

Hei.

Det gikk ikke nei.

Men nå vet jeg heller ikke hvor hardt mannen prøvde da. Siden han sa han var glad han var ferdig med de, når han kan kom hjem..

Han skal ut i ferie nå, så han er nødt til å bruke de 4 ukene på jobbsøking.

Jeg er helt tom, føler meg sviktet. Så vi får se hva som skjer. Må prøve å støtte han og, siden jeg vet hvor vanskelig han har det. Håper bare lykken snur til oss snart. Mye dritt som har skjedd i år.

HI

Skrevet

Hei.

Det gikk ikke nei.

Men nå vet jeg heller ikke hvor hardt mannen prøvde da. Siden han sa han var glad han var ferdig med de, når han kan kom hjem..

Han skal ut i ferie nå, så han er nødt til å bruke de 4 ukene på jobbsøking.

Jeg er helt tom, føler meg sviktet. Så vi får se hva som skjer. Må prøve å støtte han og, siden jeg vet hvor vanskelig han har det. Håper bare lykken snur til oss snart. Mye dritt som har skjedd i år.

HI

Sånn mann hadde jeg ikke giddet å bo sammen med, sorry.  En mann som bare sier opp jobb uten å ha noe annet å gå til fordi han er "lei" og "sint" er ikke voksen nok til å ha ansvar for en familie.

Anonymous poster hash: 5ae86...d37

Skrevet

hvordan gikk det

Anonymous poster hash: f2754...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...