Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Vært hos tannlegen idag og hun sier jeg bør trekke visdomstennene oppe i løpet av året. HJELP!!! Er ikke det bare grusomt smertefullt? Gjør det vondt mens man er hos tannlegen, selve trekkingen? Har helt angst!! Har født 3 barn.....men dette gruer jeg meg virkelig til! Anonymous poster hash: be2cf...602
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Finnes ikke vondt. Mye værre å borre. Eneste som er at du får et krater der tanna stod og det tar det 5-6 uker før det er skikkelig grodd. Anonymous poster hash: 0d377...85d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har trekt begge oppe. Kjente ingenting. Har en helt fantastisk tannlege som setter bedøvelse uten at man kjenner noe som helst. Hadde heller ikke noe vondt etterpå Anonymous poster hash: ed9dc...694
Lille- MO Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 begynn med å trekke de oppe det er ofte ikke så vondt etterpå, og lettere å ha grop oppe enn nede. jeg har trukket oppe og nede, og syntes ingen av delene gjorde vondt hos tannnlegen, du får jo bedøvelse men i tiden etterpå hadde jeg noe vondt da jeg trakk nede, det ble en komplisert trekking med sting. så det kan jo være derfor. er røttene dine fine, så går det nok veldig greit å trekke nede også
SmellyCat Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Jeg grudde meg skikkelig da jeg skulle trekke, men det var over på null komma niks. Vondt var det heller ikke.
JeanieBeanie87 Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, så jeg fikk komme inn på dagkirurgi på sykehuset og tok alle fire i en gang. Fikk resept på litt sterkere smertestillende og hadde ikke så mye vondt i etterkant
kråkemamma Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har trekt alle 4, og så sa tannlegen at jeg hadde anlegg for å få nye.. Det har jeg heldigvis ikke fått jeg har dårlige minner fra trekningen men jeg hadde vanskelige tenner. To av de vokste ikke skikkelig ut så jeg tygde på meg betennelse før de ble fjerna. Den ene nede var krokete og fæl. Stakkars lille tannlegedama sleit i 20 min før den løsna. Var godt bedøvd så det var ikke vondt. Etter bedøvelsen derimot.. Da var paralgin forte min beste venn Det ble et stort krater så det ble lagt inn en stripe med noe antibiotika, som en tøystripe. Så sydde hun igjen. Problemet var at den ikke løste seg opp og hadde grodd fast når den måtte fjernes.... Jeg hadde nok maks uflaks:) Det går nok heeeelt fint med deg. Å føde var mye værre:) selv om du da får noe å ta med hjem etterpå
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 har trukket en visdomstann nede. Var vondest å sette bedøvelsen, syns jeg. Kjente to ganger i kjeven at det var litt ubehagelig når tannlegen røsket og dro. Måtte dele tannen i to og det kjente jeg litt en gang. Var litt vondt dagene etter, men gikk fort over. grudde meg mere en det jeg hadde trengt. Anonymous poster hash: ab710...681
Gjest Morn du Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Trakk en visdomstann for noen uker siden. Det kan selvfølgelig gjøre litt vondt hvis tanna har krokete røtter og tannlegen ikke har satt bedøvelsen riktig. Det skjedde med meg. Heldigvis var det en annen tannlege der som hadde litt mer erfaring og satte en bedøvelse til- som traff helt perfekt Etter det kjente jeg ingenting selv om han holdt på ganske heftig og lenge. Det er lurt å sørge for at du har smertestillende for hånden når bedøvelsen går ut, det er vel da det er mest vondt. Fikk med tabletter som hindrer hevelse, de tok jeg i 3 dager. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, så jeg fikk komme inn på dagkirurgi på sykehuset og tok alle fire i en gang. Fikk resept på litt sterkere smertestillende og hadde ikke så mye vondt i etterkant Oj, så bra. Fikk du narkose? Tannlegen min sa hun kunne henvise meg til en tannlege som ga noe beroligende før inngrepet. Men narkose hadde vært drømmen!!! Anonymous poster hash: be2cf...602
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, så jeg fikk komme inn på dagkirurgi på sykehuset og tok alle fire i en gang. Fikk resept på litt sterkere smertestillende og hadde ikke så mye vondt i etterkant Oj, så bra. Fikk du narkose? Tannlegen min sa hun kunne henvise meg til en tannlege som ga noe beroligende før inngrepet. Men narkose hadde vært drømmen!!! Anonymous poster hash: be2cf...602 Her jeg jobber gjør vi det i narkose, men det skal heldigvis en del til før du får det. Narkose har jo en risiko ved seg og du må intuberes noe som også kan være en risiko. Anonymous poster hash: 693e1...65e
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Jeg syns ikke det var så ille. Trakk visdomstennene oppe og nede på ene siden på samme dag. Tok paracett etterpå. Var litt ekkelt da det blødde mye i starten. Det verste med det hele var den dyre prisen Anonymous poster hash: 7e20c...ae3
millemille Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Har fjernet den ene nede. Gikk helt fint. Selvfølgelig er det noe ubehagelig både under tannlegetimen og i dagene etterpå, men du overever. Blir mye verre dersom du ikke fjerner dem.
JeanieBeanie87 Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har skikkelig tannlegeskrekk, så jeg fikk komme inn på dagkirurgi på sykehuset og tok alle fire i en gang. Fikk resept på litt sterkere smertestillende og hadde ikke så mye vondt i etterkant Oj, så bra. Fikk du narkose? Tannlegen min sa hun kunne henvise meg til en tannlege som ga noe beroligende før inngrepet. Men narkose hadde vært drømmen!!!Anonymous poster hash: be2cf...602 Ja, jeg fikk narkose. Tannlegen min henviste meg til sykehuset. Fikk time der og besvimte med ett jeg var inne døra og hilste på tannlegen der. Så han anbefalte meg narkose og trekke alle fire på en og samme gang. Jeg så jo ut som ett hamster noen dager, men klarte å spise myke ting. Så for meg var det redningen!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har trukket tre visdomstenner og opperert ut en. Det å opperere den ut var jævlig vondt i ettertid, men jeg hadde faktisk mer vondt før jeg trakk visdomstennene. så jeg syns det var godt å trekke de... Ikke veldig vondt. Får jo bedøvelse. Skal sies at jeg ikke synes det er vondt å borre heller da, borrer uten bedøvelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå