Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Har fått en dårlig magefølelse på at samboer driver med hasj i det siste. Han har en fortid me hasj, vart tatt for det for 5-6 år siden og sluttet med det etter dette. Meen mange av kompisene hans driver med det..og her en kveld skulle han feste noen løse ledninger i bilen sin så han hadde med en saks ut. Såg han fra viduet et par 3 ganger, der han satt i førersetet og det kunne se ut som han styrte med noe ned i fanget, samtidig som han stadig kikket bort mot huset. Då jeg kommer ut blir han sittende i bilen en liten stund å koste av fanget og setet. Han har liggende både lommekniv, sigaretter og tobakk i setet, det er mye tobakksrusk på gulvet det han satt. Det luktet rart av han også..litt sterk granbar-søt-krydderaktiglukt. Kan også legge til at han de siste dagene har snudd døgnet, lagt sej nærmere 4 om natten og sovet lenge om dagen. Hva er sansyligheten for at han faktisk "mekker" med meg i nærheten, når jeg har vert tydelig på null-toleranse? Har lyst å ta det opp med han, men hvordan? Hvis det ikke stemmer, må han jo få en følelse av at jeg ikke stoler på han i det hele tatt? I tillegg reiser vi på ferie i morgen...:/ Klump i magen og kvalm av mistankene.... Anonymous poster hash: 02081...1e5
oslofrk Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Spør ham hva han drev med i bilen.. I stedet for å anklage ham tror jeg det er mye bedre å spørre rett ut. Så får du heller se om du tror på svaret.. Lykke til!
Tigerpote Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Æsj, det høres jo ut som han driver med hasj. Rusmisbrukere er helt umulig å leve sammen med ette mitt syn, så for min del hadde det vært på hue og ræva ut...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Helt klart han har sittet og mekket i bilen, mtp tobakk/kniv/saks og lukten du kjente. Si klart i fra, han kan jo nekte for det - men du er jo ikke dum heller. Hilsen en med samme fortid (lenge før jeg fikk barn) og med nulltoleranse. Anonymous poster hash: a4544...168
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Veldig sannsynlig at han røyker hasj igjen synes jeg. Hvis han faktisk luktet hasj etter å ha kommet ut av bilen? Det er sjeldent at en person kommer ut av en bil og lukter noe som helst.. Jeg vet ikke hvordan du skal ta det opp med han, jeg kjenner han ikke og vet ikke hvilket forhold dere har sammen. Men mange rusmisbrukere vil bli sinte over at noen konfronterer dem med spørsmål og mistanker som dette. Er det tilfelle at han ikke røyker hasj i det hele tatt vil han kanskje reagere på en mer rasjonell måte, mens hvis han faktisk har noe å skjule vil du kanskje merke det på han? Du kjenner han jo best Anonymous poster hash: 6cdb1...a0b
Fru Ugle Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Tror sannsynligheten for at han innrømmer det er liten....rusmisbrukere lyver så det renner....og om han har begynt igjen, tror jeg den eneste måten å finne ut av det er om du tar han på fersken eller finner stoffet selv. Her må du være detektiv. Let i lommene, røykpakka, bilen, steder han kan ha gjemt det på når han sover....her må du ha ekte bevis. Jeg drømte at en i nær familie hadde begynt m stoff. Konfronterte vedkommende, men han nektet. Noen år senere fant jeg masse stoff i bilen hans...da innrømmet han det selvfølgelig.... De vil som oftest pynte på sannheten så lenge de klarer. Hadde venta til ferien var over, prøv å kos deg og legg det til side til dere kommer hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Han røyker igjen ja. Si at han må flytte hvis han ikke slutter på dagen. Kjøp hjemmetester som han må ta 2 ganger i uka. Ikke risiker å få barnevernet innblandet å bli tatt fra barna dine fordi de vokser opp i et hjem der det misbrukes narkotika. Gi han et strengt ultimatum. Nå er ikke hasj så veldig farlig, alkohol er 10 x verre, men ingen av delene burde "nytes" der det er barn til stede. Han han det så ille at han trenger å rømme fra sin egen verden ved å røyke, har han et problem han trenger å ta tak i på andre måter en å ruse seg! Anonymous poster hash: 0101d...7b1
Iiiiik Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Det enkleste er jo å spørre ham, men det spørs om du får et sannferdig og troverdig svar. Jeg tror jeg ville sagt at jeg har en dårlig følelse for tiden og at i lys av hans historie trenger jeg et konkret bevis for å kunne legge det fra meg. Hjemmetester kan bestilles på noen apotek eller via nett. Scantest.no har OK priser og rask levering. Hvis han har røyket en del, vil tester på THC (virkestoffet i hasj og marihuana) kunne være positivt en stund etter sist gang han røyket, men etter noen uker bør han uansett være ren. Å leve med denne mistanken vil etter hvert drepe forholdet deres uansett, så ser ikke hva du eventuelt har å tape på å stille ham et ultimatum.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Du er vel ikke i tvil, er du? Klart han røyker hasj?! Ta et oppgjør med ham og sett en grense. Anonymous poster hash: 4f05a...ee4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Vart vist ikke anonnym når jeg skrev på tlf i sta, så måtte slette siste innlegget mitt.. Men som jeg skrev så er han ikke far til barnet mitt. Og jeg tror ikke jeg vil klare å "glemme" det i ferien for også la alt virke som normalt... samtidig er jeg redd for at ferien blir ødelagt dersom jeg konfronterer han med det jeg såg i bilen.. og vil jeg få han til å tilstå ved å spør hva han egentlig gjorde i bilen her den andre kvelden, og at hva jeg ovserverte? Eller må jeg ta han på fersken for å få han til å tilstå.. Har tidligere gitt uttykk for misstillit fht dette, og da virket det som han vart lei seg for at jeg ikke stoler på han..samtidig som han sa at jeg kunne ta prøver av han vist jeg ikke tror på han. Kanskje jeg skal spør om han er villig til å ta en prøve, bare for å sjekke raksjonen? HI Anonymous poster hash: 02081...1e5
Fru Ugle Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Jeg tror den eneste måten du får fram den ekte sannheten på er v å ferske han, teste han eller finne stoffet.... Spør du han og han svarer bortforklarende, vil du vel ikke slå deg 100% til ro med at han er ærlig ? Noe han mest sannsynlig ikke er. Han vil vel ikke miste deg eller ansikt,,,,,ring evt støttetelefon for pårørende til rusmisbrukere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå