Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Hva gjør dere på buss og tog f.eks? Jeg var nettop en uke på Mallorca og der hadde de ikke seler på bussen en gang, den som tok oss fra flyplass til hotellet. Hun er 3.5 og syntes det var kjempe gøy Anonymous poster hash: ee1db...3a8
trollemor86 Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Nå er min elste bare 3, men sitter bakovervendt. Vi tar aldri buss da det ikke finnes her, har tatt tog å da har han brukt tog sete som meg.. Han sitter fremovervendt de gangene han er med å kjører lastebil da. Så lenge han inne klager kommer han til å sitte som han gjør i bilen. På ferie har vi leid leie bil med sete, der har fungert fint for oss.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Jeg skjønner ikke hva bilstolen vår har med buss og tog å gjøre? I bybusser og på tog sitter barnet uten ekstra sikring. Risikoen for ulykke er betydelig mindre enn ved ordinær bilbruk. På ferie har vi brukt å ha med sete og leie bil. I taxi sitter barnet i lovlig, men ikke optimalt, bilsete. Anonymous poster hash: 96871...75b
Elsker livet Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Vi har alltid leiebil og leier bilstoler når vi er på ferie i utlandet uten vår egen bil.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Vi velger de beste løsningene ut fra de forutsetningene vi har. Når vi tar buss må vi kjøre uten sikring, men bussene her i byen kjører stort sett i 30 og 40-soner (i motsetning til bilen som ofte kjører i 70-80). Dessuten er en buss så stor at den er overlegen mot den den krasjer med (og får da ikke samme type bråstopp), i motsetning til bilen som dersom den krasjer med f.eks en buss er "den svake part". I vår egen bil har vi mulighet til å velge den tryggeste og beste sikringen av barna, og da velger vi såklart det. Når vi kjører drosje har vi mulighet til å velge sikring av barna i drosjen (med sete som kanskje ikke er det aller beste, men bedre enn ingenting) og da gjør vi det. (nå har vi aldri tatt drosje med ungene, så dette blir et tenkt scenario). I buss må vi bare leve med at de kjører usikret da vi ikke har noe valg. Tog er også usikret, men de kjører på skinner og har minimalt med møtende / kryssende trafikk, mindre behov for bråbrems osv, så der er det også langt mindre risiko enn ved bilkjøring. Bilen er det vanligste fremkomstmiddelet for oss, men også det mest ulykkesutsatte fremkomstmiddelet, så derfor velger vi såklart den beste sikringen der! Hva ungene synes er gøy er meg revnende likegyldig! Endret 4. juli 2013 av tilda med to små <3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Vi har to barn i forskjellig alder som sitter bakovervendt. Heldigvis har vi ikke hatt den problemstillingen her enda. Vi hadde planlagt og ta tog ned eldste nå nylig (det ble dessverre ikke noe av) og han skulle da sitte usikret. Om vi skulle reist bort ville det vært naturlig å leie eller ta med nødvendig utstyr til sikring i bil. Ville heller tatt taxi enn buss i syden, da har man muligheten til å sikre etter eget ønske. Du så jo hva som skjedde med den turistbussen til ving. Anonymous poster hash: f09a9...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå