Gå til innhold

I natt forsvant katten vår :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun begynt å mjaue så fælt og ville ut så vi slapp henne ut på verandaen. Hun hoppet ned, så på meg og gikk.

Har ikke sett henne siden. Håper hun kommer tilbake

Anonymous poster hash: 672fd...d4a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en innekatt siden du mener katten er forsvunnet allerede?

Skrevet

Innekatt og aldri vært ute her annet enn på terassen

Anonymous poster hash: 672fd...d4a
Skrevet

Hun er vel ute og utforsker nabolaget.

Kommer sikkert tilbake. Ikke uvanlig at katter tar seg en liten tur på egenhånd.

Skrevet

vi har flere katter. noen liker å være mer inne enn ute. og andre mer ute enn inne.

Katten kommer nok tilbake.

Vi har en katt nå som har hvert ute på tur i 6 uker. Ikke uvanlig for den katten.

mens vi har en katt som bare kommer inn to ganger dagli for å spise mat så går ut igjen.

Anonymous poster hash: ecda5...1ee
Skrevet

Jeg synes det er dyreplaging å ikke la kattene få være ute i friluft. Innekatter må ha et fælt liv, ren kattesand og klatrestativ aldri så mye. Katter er jaktdyr og har behov for å leve ute.

Anonymous poster hash: 9c7fc...32a
Gjest Bjørketreet
Skrevet

Bor dere i byggefelt?

Det går jo ann å gå ut å rope og se etter den, og la døren stå oppe :) (så sant dere er hjemme) hvis ikke spør naboene om de har sett den.

Jeg har også før tenkt at innekatter blir som dyreplageri... Men så lenge de kun er inne helt fra de er små, og aldri slippes ut, så skal visstnok disse kattene være veldig tilfredse med sin tilværelse, spesielt hvis man kanskje har to katter som kommer godt overens. Men slipper man plutselig denne katten ut så er den ikke sikkert så "herdet" til det tøffe livet der ute.... Men instinktene vekkes fort til liv hos en pus :)

Skrevet

Du må begynne å leite .gå ute å rop å rop ...Seint og tidlig.

Anonymous poster hash: 2bc75...8d9
Skrevet

Bor dere i byggefelt?

Det går jo ann å gå ut å rope og se etter den, og la døren stå oppe :) (så sant dere er hjemme) hvis ikke spør naboene om de har sett den.

Jeg har også før tenkt at innekatter blir som dyreplageri... Men så lenge de kun er inne helt fra de er små, og aldri slippes ut, så skal visstnok disse kattene være veldig tilfredse med sin tilværelse, spesielt hvis man kanskje har to katter som kommer godt overens. Men slipper man plutselig denne katten ut så er den ikke sikkert så "herdet" til det tøffe livet der ute.... Men instinktene vekkes fort til liv hos en pus :)

Det hadde jeg også hørt, men noen hadde glemt å fortelle katten min det. Fikk ham da han var 5 måneder, aldri vært ute. Tenkte han skulle være innekatt, for det er så mye enklere med dyrepass (da kan folk passe hjemme hos seg selv). Fra han var ett år hylte han konstant ved vindu og dører, prøvde å rømme hver gang vi åpnet en dør etc. Til slutt ga vi opp og slapp ham ut. Var ute sammen med ham i begynnelsen. Nå er han en lykkelig utekatt. Han er inn 95 % av tiden da, har egen luke med chip i, men han trenger friheten til å gå ut når han føler for det. Han hadde ikke lest den boksen der det står at katter som aldri har vært ute ikke vet hva de går glipp av og derfor er fornøyde i strengt fangenskap.

Når det er sagt så har jeg møtt innekatter som virker tilfredse med livet.

Men HI, hvorfor gikk du ikke etter ham med en gang han hoppet ned fra verandaen, hvis han aldri før har vært ute???

Anonymous poster hash: a9869...203

Gjest Lagå
Skrevet

Vi gikk etter katten, men fant henne ikke igjen.

Men når vi kom hjem istad kom naboen gående og spurte om det var vår katt som hadde kommet på terassen hennes :)

Så nå ligger katten i sofaen og sover igjen og ho har ikke nærma seg utgangsdøra siden :P

Gjest Bjørketreet
Skrevet (endret)

Så godt å høre!!!

Endret av Bjørketreet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...