Gå til innhold

Hvilken bilstol etter babysetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en og anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax multi-tech 2 :D

Anonymous poster hash: 77e28...582
Skrevet

Besafe izi isofix x3 evt med combi

Skrevet

Takk.

Hvorfor har dere valgt de dere har?

Synes jeg får forskjellige svar i div. Butikker

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Britax multi-tech 2

Vi valgte det fordi det kom godt ut i tester, Barnet kan sitte bakovervendt til 25 kg. Det er god hodebeskyttelse for sidekollisjon. Også passet det godt i bilen vår og til vårt barn. Det gjorde at han kunne sitte bakover uten problemer til han var godt over 4 år :)

Skrevet

En som passer bra i deres bil. Det kan variere mye.

Vi har Akta Graco BeLogic og er veldig fornøyde. Den har scoret godt i svenske sikkerhetstester (hvor de ikke tar dette tøysete hensynet til monteringsletthet som gjør at norske tester gjerne blir veldig rare), kan monteres uten Isofix - som vi ikke har, og er både komfortabel og romslig. Regner med den kan brukes til barnet er rundt fem.

Anonymous poster hash: c9aea...797
Skrevet

Vi har Cybex Sirona II, er på bilferie no og det går supert. Enkelt å bytte stilling og ho trivst som plommen i egget i setet sitt :)

Ekstra fint er det å kunne vende setet utover når ho skal inn og ut av bilen.

Skrevet (endret)

Vi har multi-tech 2. Veldig fornøyd med det.

Sønnen min er 3,5 år og sitter veldig bra i det.

Men anbefaler at du prøver ut div seter i deres bil. Setene på bilene avgjør ofte hvor bra setet er i den enkelte bilen. Noen bilstoler kan bli for bratte i enkelte biler.

Bare sjekk ut på bilstoltester om hvilke du vil sjekke ut. Og gjerne sjekk om hvor lenge en kan bruke de enkelte bilstolene. Da tenker jeg på str på barnet inkl lengden. Har sett at endel bilstoler kan bli for små i lengden.

Endret av Babybell *G-09* <3
Skrevet

Vi har hatt mange, og jeg ser det varierer hva som fungerer best etter hvilken bil en har, og plassering i bilen. Men jeg skulle ønske vi heller la pengene i rene bakovervendte stoler. De er lettere å montere, har flottere finesser er nettere uten at det går på beskostning av komfort og sikkerhet og billigere. Dessuten er de jeg har sett godkjente til 25 kg. Vi har aldri fått bruk for kombistolene fremovervendt.

Skrevet

Vi har forresten også et multitech, men jeg anbefaler i grunnen ikke det fordi barnet sitter så lavt og får dermed sett mindre.

Skrevet

Vi skal nå kjøpe besafe izi plus, rent bakovervent til 25 kg. Fra før har vi besafe izi combi. Velger sete blant de som er best i test og finner det som passer bilen og barnet best.

Skrevet

Vi hadde besafe izi combi x3, veldig fornøyd. Har brukt det både bk- og forovervendt. Kjekt at man kan bruke det uten izofix hvis man f.eks. låner bort barnet til familie.

Setet har gjort det bra i test unntatt at det kan være vanskelig å montere forovervendt (men det tar man seg jo tid til å lære, er enkelt når man kan det). Og så er trekket lett avtagbart for vasking, veldig viktig hos oss! Barnet kommer også høyt og får sett ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...