Bondejenta&lillegutt Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Min stedatter på 3.5 år, går bare på do om morningen når hun står opp og vi sier gå å tiss, hun tørker seg selv, vasker hendene osv, så hun klarer alt sette selv, men med mindre hun må bæsje, eller vi ber henne iløpet av dagen om å tisse, så tisser hun en gang om morningen og om kvelden før leggetid, og da er d og vi som sier gå å tiss, blir litt små bekymret, for vi glemmer jo fort at hun ikkje har tisset iløpet av dagen, man tenker liksom ikkje over slikt, prøver jo da selvsagt, men er det flere som har unger som er slik?? Er d normalt?? Må sies at hun tisser kjempe mye og lenge når hun først går på do så d er ikkje d at hun ikkje MÅ..
Karma! Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Den største min var slik da hun var mindre. Det er lurt å lage do rutiner. Do før lunsj og middag for da skal man likevel på badet å vaske hendene.. Til slutt går det av seg selv Dere må være flinke til å be/sette henne på do. Det er ikke bra å holde seg slik hele dagen!
Bondejenta&lillegutt Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2013 Ja vi må jo bare bli flinkere... Kanskje lage sånn do greie å henge på veggen?!? Noen ide om d er effektivt?
Karma! Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Hvis hun går frivillig når dere husker og minne henne på det, ser jeg ikke poenget.. Kanskje dere skulle hatt slik at dere husker det :-p hehe
Bondejenta&lillegutt Skrevet 5. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2013 Jada, hun går frivillig når vi ber henne, men uten beskjed så går hn ikkje på do, med mindre hun må bæsje.. Eg har en mistanke om at d er fordi da må hun avrbyte leking o.l, så da bare holder hun seg istede... Men no har eg begynt å sende henne på do etter meg, så får håpe hun får en rutine på d at d går av seg selv
Mamma til to tette Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Jeg har en slik på 5, hun må aldri på do i følge henne. T.o.m på morgenen så er hun ikke tissetrengt. Så vi har faste regler, selvsagt om morgenen, og så før måltider i løpet av dagen. Greit å få vasket hender da uansett. Slik har de det i barnehage også så hun får gått på do. Hun er flink til å holde seg og hater å avbryte lek
PeppaPig Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Min på 4 venter alltid til siste sekund før hun løper til doen. Greit når vi er hjemme, men ikke fullt så greit hvis vi er et sted hvor de ikke har do i nærheten. Så vi har satt opp noen huskeregler for når hun bør gå på do: -når vi står opp om morgenen -før vi spiser lunch -før vi drar et sted -før vi spiser middag -før vi bader/dusjer -før vi sier godnatt Hun har blitt mye flinkere de siste 2 månedene og det er sjelden jeg trenger å minne henne på det. Vi har hatt huskereglene i ca 6 mnd så det har jo tatt sin tid
Bondejenta&lillegutt Skrevet 8. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2013 Mamma til to tette, Er sånn hun her og er, skal ikkje avbryte lek for å tisse, tror hun går glipp av noe, men hun holder seg i en hel dag/natt, Men skal låne deres huskeregler for dogåring kanskje det blir bedre etterhvert, vi må jo være like flink å huske på d, hehe.. Peppapig, hehe, ja ting tar tid, men den som venter på noe godt venter ikkje forgjeves, eller??!!?? Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå