studVest Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Dere som har født to barn eller flere; var riene annerledes første gangen contra de neste gangene? Riene sist kjentes ut som mensensmerter fra svarteste helvete. Og mye av smertene satt i ryggen. Skal sies at snuppa lå skjevt i bekkenet, så det hadde antageligvis mye å si for presset mot korsryggen. Er spent på om jeg gjenkjenner riene denne gangen, og om de oppleves på samme måte som sist. SItter konstant og kjenner etter mensensmerter, men er jo ikke annet enn kynnere som dukker opp kveld etter kveld
Gjest Morn du Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Med første satt riene i magen, med andre satt de godt i ryggen. Vondt nok begge deler
Madolyn Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Med nr 1 hadde jeg styrtåpning og forlenget utdrivingsfase uten pressetrang så det var rett og slett inni helvetes vondt. Med nr 2 gikk det 9,5 timer fra riene startet til gutten kom så det var en langt mer behagelig opplevelse med gode pauser og tid til å finne gode avslapningsøvelser når riene økte på
studVest Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2013 Med nr 1 hadde jeg styrtåpning og forlenget utdrivingsfase uten pressetrang så det var rett og slett inni helvetes vondt. Med nr 2 gikk det 9,5 timer fra riene startet til gutten kom så det var en langt mer behagelig opplevelse med gode pauser og tid til å finne gode avslapningsøvelser når riene økte på Hadde heller ikke trykketrang første gang! Er så engstelig for ikke å få det denne gangen heller
studVest Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2013 Med første satt riene i magen, med andre satt de godt i ryggen. Vondt nok begge deler Så begge deler er like vondt, altså - søren også Hehe.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Med førstemann så kjentes det ut som rier som kom og slapp til slutt. Det bygde seg opp på en naturlig måte. Fra ca 6 cm hadde jeg i tillegg til riene sterke smerter foran i magen, akkurat som noe som sto i spreng. Dette var egentlig vondere enn riene og var konstant. Riene satt mest i rygg og mage. Med andremann så kjentes det ut som at jeg hadde kraftige kynnere som avsluttet med en sviende følelse. Etter en time var den sviende menssmertefølelsen ganske konstant. Dro på føden der de ikke trodde jeg var i fødsel siden jeg var så rolig, men ble undersøkt og hadde 7 cm åpning. Riene satt i rygg og mage denne gangen og, men fødte mye fortere så det var mer intenst og smertefullt. Hadde vanlig rier og en annen type rier annen hver gang de siste cm, og den ene typen var helt grusom. Føltes ut som at babyen skrudde seg nedover og at livmoren ble røsket ut. Anonymous poster hash: 124f0...5b4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Med førte satt riene i maven og ryggen. Med andre satt de mest i lårene. Anonymous poster hash: 10abf...19b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Første fødsel var riene gradvis vondere, ganske lange men jeg fikk gode pauser mellom hver rie. Andre fødsel ble en styrtfødsel, hvor riene startet veldig brått på maks styrke omtrent, de var mye kortere og det var også kortere pause mellom hver rie. Kjente de ikke igjen som rier i starten, siden de varte så kort. Men siden det fort begynte å gjøre fryktelig vondt så skjønte jeg etterhvert at dette MÅTTE være rier, for gud så vondt det gjorde. Mye verre smerter enn første gang dessverre, men så gikk det også MYE fortere da ! Anonymous poster hash: c73f5...5e1
Trultemor85 Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Kjente de både foran og bak i ryggen med begge to, men nr 2 var vondere enn nr 1. Spent på nr 3..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Ved andre fødsel tok det lenger tid før riene var vonde. De var regelmessige og ganske tette men jeg stusset fælt for jeg kjente dem veldig godt men de var ikke smertefulle. Det begynte vel så smått å gjøre vondt ved 5-6 cm åpning. Etter det var det ganske likt. Rier i magen, ingen pressrier med noen av dem.. andremann ble tatt med sugekopp, mens jeg presset ut førstemann selv og han kom som stjernekikker Andre fødsel var uansett en piknik i forhold til første. Tok ca halve tiden og jeg var på en måte tilstede hele tiden. Med førstemann forsvant jeg innimellom og var helt hinsides. Samboer sier at han ble redd da øynene mine rullet bakover.. vet ikke om han overdriver men jeg husker ihvertfall lite.. Anonymous poster hash: bb9b7...09a
Madolyn Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Med nr 1 hadde jeg styrtåpning og forlenget utdrivingsfase uten pressetrang så det var rett og slett inni helvetes vondt. Med nr 2 gikk det 9,5 timer fra riene startet til gutten kom så det var en langt mer behagelig opplevelse med gode pauser og tid til å finne gode avslapningsøvelser når riene økte på Hadde heller ikke trykketrang første gang! Er så engstelig for ikke å få det denne gangen heller Jeg hadde ikke trykketrang med nr 2 heller. Men tida fra full åpning til nr 1 var ute tok 75 minutter, tida fra full åpning til nr 2 var ute tok 11 minutter Det hjelper mye at en baby allerede har banet vei der nede Med nr 1 hadde jeg ingen smertelindring, med nr 2 fikk jeg spinalbedøvelse (HIMMELSK) 25 min før gutten ble født. Endret 3. juli 2013 av Madolyn
Sikkertforgammel Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Har kjent riene enten foran i magen eller bsk i ryggen. De var definitivt vondest for meg de som satt i magen. Fytti!!! :/ Foretrekker å ha korte intense fødsler istedet for laaange litt mildere. Greit å bli fort ferdig! Mine 4 første fødsler varte fra 9-12 timer. Minsta kom etter 3 timer fra første rie!
studVest Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 3. juli 2013 Med nr 1 hadde jeg styrtåpning og forlenget utdrivingsfase uten pressetrang så det var rett og slett inni helvetes vondt. Med nr 2 gikk det 9,5 timer fra riene startet til gutten kom så det var en langt mer behagelig opplevelse med gode pauser og tid til å finne gode avslapningsøvelser når riene økte på Hadde heller ikke trykketrang første gang! Er så engstelig for ikke å få det denne gangen heller Jeg hadde ikke trykketrang med nr 2 heller. Men tida fra full åpning til nr 1 var ute tok 75 minutter, tida fra full åpning til nr 2 var ute tok 11 minutter Det hjelper mye at en baby allerede har banet vei der nede Med nr 1 hadde jeg ingen smertelindring, med nr 2 fikk jeg spinalbedøvelse (HIMMELSK) 25 min før gutten ble født. Fødte også uten smertelindring sist, er nok litt mindre overmodig denne gangen iom at jeg vet hva jeg går til (har iallefall en anelse) Er så redd for å få spinalhodepine, det fikk nemlig samboeren min etter en operasjon med spinalbedøvelse, og han måtte ha morfin mot smertene :/ Og ja, blir forhåpentligvis litt lettere for denne babyen å komme ut iom at vevet har blitt tøyd godt før
studVest Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 3. juli 2013 Har kjent riene enten foran i magen eller bsk i ryggen. De var definitivt vondest for meg de som satt i magen. Fytti!!! :/ Foretrekker å ha korte intense fødsler istedet for laaange litt mildere. Greit å bli fort ferdig! Mine 4 første fødsler varte fra 9-12 timer. Minsta kom etter 3 timer fra første rie! Beroligende..! Hehe
Sikkertforgammel Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Har forøvrig aldri hatt smertestillende. Ikke lystgass engang.
Madolyn Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Med nr 1 hadde jeg styrtåpning og forlenget utdrivingsfase uten pressetrang så det var rett og slett inni helvetes vondt. Med nr 2 gikk det 9,5 timer fra riene startet til gutten kom så det var en langt mer behagelig opplevelse med gode pauser og tid til å finne gode avslapningsøvelser når riene økte på Hadde heller ikke trykketrang første gang! Er så engstelig for ikke å få det denne gangen heller Jeg hadde ikke trykketrang med nr 2 heller. Men tida fra full åpning til nr 1 var ute tok 75 minutter, tida fra full åpning til nr 2 var ute tok 11 minutter Det hjelper mye at en baby allerede har banet vei der nede Med nr 1 hadde jeg ingen smertelindring, med nr 2 fikk jeg spinalbedøvelse (HIMMELSK) 25 min før gutten ble født. Fødte også uten smertelindring sist, er nok litt mindre overmodig denne gangen iom at jeg vet hva jeg går til (har iallefall en anelse) Er så redd for å få spinalhodepine, det fikk nemlig samboeren min etter en operasjon med spinalbedøvelse, og han måtte ha morfin mot smertene :/ Og ja, blir forhåpentligvis litt lettere for denne babyen å komme ut iom at vevet har blitt tøyd godt før Haha, ja jeg husker anestesilegen sa til meg "å ja jeg må informere deg om at du KAN få hodepine etterpå av spinalbedøvelse..." Jeg var midt i en rie og proklamerte at: "det DRITER JEG I !!" haha stakkars dame, det hadde jeg nesten glemt Endret 4. juli 2013 av Madolyn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå