Gå til innhold

spm om hårfarging..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå med hårfarge i håret.. håret var ikke helt rent. På bruksanvisni gen står det bare: skyll til vsnnet blir klsrt og deretter ha i en slsgs balsam.

Spørsmålet er; siden jeg trenger å vaske håret, kan jeg gjøre det mellom skylling og den etterbehandlingen? Eller må jeg vaske håret etterpå?

Sikkert et dumt spm for dere som farger håret jevnlig ;)

Anonymous poster hash: c1c92...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte å vaske før balsamen som fulgte med. Eller rett etter om jeg glemte det. Eller neste gang jeg følte jeg måtte vaske det. Håret mitt holder farge veldig godt, så hadde ikke så mye å si når jeg gjorde det.

Skrevet

Jeg har farget håret selv i 11 år nå og det har ikke så mye annet å si om du vasker håret i mellom fargingen og etterbehandlingen enn at fargen kan bli dårligere/falme fortere osv. ville nok ha tatt etterbehandlingen rett etter og evt stått opp 20 min før i mårra og vasket håret da i steden.

Jeg vet med meg selv at jeg blir skikkelig irritert om jeg har glemt å skylle ut hårspray/mousse osv før jeg har i hårfargen for da falmer den fort og blir skjoldete...

Bare et tips...

Anonymous poster hash: b6ab1...23a
Skrevet

Det er ikke noe poeng i å vaske håret etter utskylling av farge. Som hun over sier så vil det bare vaske ut litt av fargen samt slite litt på håret.

Anonymous poster hash: 38f88...571
Skrevet

Men hallo sammen her, håret skal jo ikke være helt rent når en tar i farge, det står det i samtlige hårfargebruksanvisninger. En kan ha litt shampo i håret for å lettere skylle ut hårfargen står det også, så da kan du evt gjøre det. Jeg har alltid pleid å farge håret på denne måten (altså fulgt anvisningen i pakningsvedlegget, aldri hatt rent hår. Har bare skummet opp, skylt ut og tatt i balsamen - latt virke, skylt ut.) Alltid like bra resultat. :)

Anonymous poster hash: 92230...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...