Gå til innhold

Men i svarte da!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Nå gir jeg snart opp!

Mini på 8 mnd våkner 8-10 ganger pr natt av at han står på kne i sengen og stanger hodet i madrassen og jeg har kjøpt den ene nattposen etter den andre for å hindre han i å snu seg på mage og knær, men ingenting har hjulpet.

Så i dag krøp jeg til korset og kjøpte en baby-safe med sele, for han må jo få sove, stakkars liten.

Festet selen og la han oppi, og var kjempefornøyd med at det var trykknapper på skuldrene, for da kan jeg jo bare røske han ut av posen i tilfelle brann (jada, jeg er miljøskadd etter å ha tilbragt litt for mye tid her inne).

Men de trykknappene var et tveegget sverd, for når han spenner først rett opp med beina for så å strekke de ut (som han gjør når han ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand), så spretter jo knappene opp! Og han er igjen fri som fuglen.

Nå har jeg som sagt brukt myyye penger på nattposer (de er jammen ikke billige) og nekter å kjøpe en eneste til. Så da blir spørsmålet hva i all verden jeg skal gjøre med utbryterkongen min?

Et alternativ er jo å sy igjen skulderstroppene, men da forsvinner jo sikkerheten mtp hurtig evakuering.

Er det noen smarte damer og menn som har et forslag til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så mye annet å gjøre da. Vi bruker pose fra baby dan, den festes rundt undersiden av sprinkelsenga så junior ikke får snudd seg og har glidlås fra haka og ned til magen. Om du er så redd for brann og mener det vil ta lang tid å få han ut så kan du vel bare ha en saks i nærheten og klippe opp festene.

Anonymous poster hash: 54fa2...956
Skrevet

Jeg ville sydd igjen (sterk baby du har!) og heller hatt en saks på rommet og klippet over selene på siden i tilfelle brann.

Anonymous poster hash: eacd1...354
Skrevet

Jeg ville uansett ikke turt å bruke seler jeg da, ettersom det kan være løse stropper som kan vikle seg rundt halsen. Har man på seler må de sitte ekstremt stramt, og det er ikke naturlig etter min mening. Når min var på den alderen rullet hun seg på magen og sov slik, men det nyttet ikke å snu henne tilbake. Når valget sto mellom seler og magesoving, så valgte vi magesoving. En annen sak er at han vokner mye på natta, det er jo fryktelig slitsomt når man ikke får skikkelig søvn, for dere alle. Det har jeg ikke noe råd til, dessverre.

Anonymous poster hash: 3bd25...7c7
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Takker for svar.

På denne siste posen var det glidelås i siden og selene var så langt nede at det er nærmest umulig å klare å få de rundt halsen - men det er jo viktig å sjekke at de er skikkelig festet da. Heldigvis sover han max en halvmeter fra meg (hans seng helt inntil min).

Hadde han enda sovet på magen så hadde han fått lov til det nå når han er blitt såpass mobil, men han våkner jo hver gang han snur seg - altså mange ganger til natta!

Og han må jo være råsterk som klarer å bryte seg ut av solide poser ja.... Slekter nok på mora der :P

Saks er jo et alternativ, men litt skummelt det også siden han turner rundt i senga og på gulvet rett som det er....

Andre tips??? :)

Skrevet

Ja, la gutten sove på magen:) hs sier jo at når de klarer snu seg sjøl er d jo greit:)

Ikke begynn å tull med saks når det brenner rundt beina på deg og ungen sikkert ikke ligger i ro når du klipper!

Anonymous poster hash: 27c2f...173

Skrevet

Gaffateip?

Anonymous poster hash: 04f4c...481

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Ja, la gutten sove på magen:) hs sier jo at når de klarer snu seg sjøl er d jo greit:)

Ikke begynn å tull med saks når det brenner rundt beina på deg og ungen sikkert ikke ligger i ro når du klipper!

Anonymous poster hash: 27c2f...173

Men les da menneske :) Han sover ikke på magen, han står på alle fire og stanger.

Det er det som er problemet :P

Og jeg hadde jo ev klippet løs selen, og ikke ungen ut av posen ;)

Skrevet

Vi har det samme problemet selv. Hatt det siden han var 7 mnd og er nå 14mnd. Har enda ikke fått meg til å kjøpe pose med seler, men jaggu hadde vi trengt det her også! Er et mareritt å få lagt han. Rasing og hysterisk gråt og oppkast. Jeg må blåholde han til han sovner. Da er det ikke bare å la han stå til han sovner. Virker som enkelte ikke har forståelse for at noen barn kan være vanskelige. 

Anonymous poster hash: 75891...6ac
Skrevet

Jeg ville lagt ham sammen med meg i min seng :)

Anonymous poster hash: 909a1...5ef
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg ville lagt ham sammen med meg i min seng :)

Anonymous poster hash: 909a1...5ef

Har prøvd det også, men han står fremdeles på kne og klager mange, mange ganger.

Eneste som hjelper er å holde han tett inntil meg, og det er jo veldig koselig, men det blir lite søvn på mor. I tillegg ruller han seg ut av armene mine når jeg først sovner, og gjett hva - står på alle fire!

Det er derfor jeg kjøpte pose med sele, for å prøve å få han til å roe seg i sin egen seng, siden han ikke finner roen hos meg heller...

Skrevet

Hva med å bare ta selen rundt madrassen, og ved evakuering røsket du med deg både barnet og madrassen... Aner ikke om det funker, men kanskje verdt et forsøk??

Anonymous poster hash: 842c6...16f

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Hva med å bare ta selen rundt madrassen, og ved evakuering røsket du med deg både barnet og madrassen... Aner ikke om det funker, men kanskje verdt et forsøk??

Anonymous poster hash: 842c6...16f

Det var det jeg tenkte var det beste også, men så sa damen på butikken at det var større kvelningsfare da siden det hadde skjedd at barna klarte å dra med seg madrassen ut av senga  :o

Men akkurat det må vel være en stund til selv min turbo klarer? Så jeg kan ta selen rundt madrassen, men det hjelper fremdeles ikke på at han sprenger seg ut av hele posen :unsure:

Skrevet

De andre posene, er de med glidelås?

Da hadde jeg sydde fast hemper til selene til disse.

Vi hadde samme problem, baby so snudde seg på magen ved fire måneders alder, og som ble illsint fordi hun ikke klarte å snu seg igjen. Det ble babysafe, med glidelås...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Er knappene oppå skuldra, som på en sparkebukse? Har du litt og gå på der? Kan du bytte ut knappene med borrelås? Et litt stort/langt stykke? Det kan være vanskeligere å få opp med sparkemetoden? Men lekende lett for deg!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Er knappene oppå skuldra, som på en sparkebukse? Har du litt og gå på der? Kan du bytte ut knappene med borrelås? Et litt stort/langt stykke? Det kan være vanskeligere å få opp med sparkemetoden? Men lekende lett for deg!

Genialt  :D  :D  :D

Og premien for beste forslag går til deg :wub:

Det er ihvertfall verd å prøve, skal sjekke det ut i morgen den dag (nå har jeg parkert i sofaen og skal ikke gjøre noe annet fornuftig enn å spise sjokolade og surfe på nett).

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihi...hjernen jobber i sirup her hjemme, jeg er helt i ammetåka, så det var morsomt at jeg kunne bidra med noe :P men det gjenstår å se om det funker, oppdater gjerne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...