Gå til innhold

Hvor skadelig er det for fosteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

å ikke bli snakket til og sunget for? Jeg er så sinnsykt sliten og deppet nå, så orker egentlig ikke å kommunisere med andre, og det inkluderer babyen i magen. Vil bare gå i dvale frem til fødselen.

Leser så mye om hvor viktig det er å synge for og prate med babyen, så lurer på om dette kan skade utviklingen hennes senere i livet?

Anonymous poster hash: a7f1b...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn noen å snakke med, for sånn skal du jo ikke måtte ha det. Babyen har det helt ok. Du stryker vel over magen nå og da, og det i seg selv er kommunikasjon. Prøv å fokusere på å finne ut hvordan du kan få det bedre. Trøsreklem herfra. :)

Skrevet

Støtter anonym over. Babyen har ikke dårlig av at du ikke snakker med den, men det er viktig at du har det bra.

Jeg har hverken snakket eller sunget for babyen min, og husker knapt å ha strøket magen min, var altfor opptatt på jobben der det var skikkelig krise. Følte meg ikke gravid en gang. Fikk en skikkelig moroklump for det.

Men det er viktig at du tar vare på deg selv og oppsøker hjelp. For om du sliter nå, vil det bli veldig vanskelig etter fødselen. Jeg var helt utkjørt.

Anonymous poster hash: 3379b...44e

Skrevet

Skadelig? Det er jo bare tøys.

Fosteret vet vel ikke om du snakker til det eller til noen andre, og både døve og stumme håndterer graviditet aldeles utmerket.

Anonymous poster hash: a7f52...5f3
Skrevet

Takk for fine svar (og nå gråter jeg fordi dere er snille, hormonell much?).

Vet ikke helt hvem jeg kan snakke med, mannen blir så bekymret om ikke alt er supert, så orker ikke snakke med ham, og bestevenninnen min har nettopp hatt sin tredje spontanabort siden jul, så føles helt feil å lesse det på henne. Og jordmor er ikke sånn som innbyr til den type samtale føler jeg. Men skal ha en annen jordmor neste kontroll, pga ferieavvikling, kanskje hun føles lettere å snakke med.

Anonymous poster hash: a7f1b...70b

Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke snakke eller synge til babyen. Pass på deg selv - så har babyen det bra også :) Kanskje du kan spille litt musikk for magen i stedet for å synge for den...? Det er kanskje et dumt tips, men var det beste jeg kom på nå. Prøv å snakk med jordmor. De er der for å lytte til deg, og de er vant til at gravide kan ha ulike tanker, være hormonelle, deprimerte osv. De har nok en del om alt det her i utdanningen de tar. Hvis ikke jordmor kan hjelpe deg, kan legen din (kanskje jordmor også?) henvise deg til psykolog.

Anonymous poster hash: 99042...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...