Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Fikk barn veldig tidlig og måtte droppe ut av vgs. Er nå 22 år og har 2 barn. Jeg har klart å få ung.rett og har fått plass siste året på den linja jeg begynte på. Oppstart er i August, men kjenner jeg gruer meg litt. Mannen jobber offshore så jeg vil være alene med barna i store perioder. Klarer jeg to barn og vgs? Tenker også på aldersforskjellen og hva andre måtte mene, men det er jo tross alt bare 1 år av maaange, mange år fremover. Tror jeg kommer til å angre skikkelig om jeg ikke benytter meg av dette og går ut i lære etterpå. Anonymous poster hash: c1a1e...7b1
Gjest @---;- Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Det samme som en 17 åring i VGS Underviser på siste året i VGS og må ærlig innrømme at jeg tenker aldri over alderen på elevene mine Fordelen du har er at dette er noe du selv ønsker og er dermed meir motivert. Erfaringen min er at motiverte elever tar lettere til seg lærdom. Så hiv deg rundt og gjør dette Når det gjelder tidsforbruk og kombinasjon med barn så tror nok ikke jeg dette blir et stort problem. De fleste av elevene mine jobber ekstra etter skoletid og helger, gjerne til kl 23 og senere. Barna er stort sett i seng før kl åtte. Da har du kvelden på deg. Så det gjelder bare å være strukturert. Og det klarer du hvis du selv vil, kun prioritering det går på Så som jeg skrev lenger oppe, hiv deg rundt og gjør det Endret 3. juli 2013 av @---;-
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Jeg var i akkurat samme situasjon. Er nå 25 og er på høgskolen. Mannen min jobber også i nordsjøen og jeg har en sønn som var da 2 år. Det gikk veldig fint for meg. Jeg tok en voksenopplæring så jeg var med andre i samme situasjon. Mange mødre. Anonymous poster hash: 5cf02...1a6
Gjest sug lut Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Det tenker jeg er utrolig bra, jeg kjenner et par som har gjort det fordi det ordinære løpet av forskjellige grunner kræsjet, og selv om de innimellom følte seg litt hensatt til barnehagen så hadde de en fin tid også. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Jeg skulle jo ønske jeg kunne tatt det som voksenopplæring, men jeg er for ung. Egentlig er jeg for gammel for vgs også, men etter en super rådgiver hjalp meg med søknad om utvidet ung.rett så fikk jeg plass. Er nok lite sannsynlig at jeg møter flere på samme alder, men nå skal jeg jo ikke gå på skolen for å skaffe venner, men få meg en utdannelse. Jeg har jo nok å styre med på fritiden også, ikke helt det samme som ungdommene gjør når de er ferdig med skoledagen sin. Takk for positive tilbakemeldinger, skal nok bli gøy også HI Anonymous poster hash: c1a1e...7b1
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Stå på! Anonymous poster hash: 4e4be...c1a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tok vg2 for snart 2 år siden og da var jeg 20 jeg syntes det da faktisk var temmelig vanskelig til tider å gå i en klasse med 17 åringer, selv om jeg bare var 2 år eldre så var det temmelig forskjell på meg og dem, jeg hadde en sønn på 2 år de bodde hjemme hos sine foreldre og de var aldri fokusert på skolen og lagde masse uro i timen, jeg var der for å få meg utdannelse, og det var litt vanskelig å ikke bli sett på som en voksen person som prøvde å gjøre sitt beste, jeg ble sammenlignet med de andre på 17 og behandlet derretter, så det var det tyngste for meg, men det trenger jo ikke å skje med deg : ) jeg klarte året og skal til neste år gjøre ferdig utdannelsen min som lærling, har hatt to år nå med opphold der jeg bare har jobbet for å tjene penger å spare, det kommer til å gå så fint skal du se Anonymous poster hash: ed854...88b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Fikk barn veldig tidlig og måtte droppe ut av vgs. Er nå 22 år og har 2 barn. Jeg har klart å få ung.rett og har fått plass siste året på den linja jeg begynte på. Oppstart er i August, men kjenner jeg gruer meg litt. Mannen jobber offshore så jeg vil være alene med barna i store perioder. Klarer jeg to barn og vgs? Tenker også på aldersforskjellen og hva andre måtte mene, men det er jo tross alt bare 1 år av maaange, mange år fremover. Tror jeg kommer til å angre skikkelig om jeg ikke benytter meg av dette og går ut i lære etterpå. Anonymous poster hash: c1a1e...7b1 Jeg jobber som lærer i vgs -og min erfaring er at vi er kjempeglade når det kommer noen som er litt voksne inn i yrkesfagklassene. Disse elevene er ofte mer motivert enn de andre - og oftest har det en positiv effekt på 17-åringene også. Jeg synes dessuten at mange av 17-åringene "mine" er ålreite å snakke med - variasjonen er stor. Og uansett - du er der for å oppnå noe! Det er bra - og du kommer til å være et flott forbilde for mange av de unge som er litt lei. Lykke til - jeg er sikker på at du vil klare deg strålende Anonymous poster hash: eab2a...39a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Omtrent like unge som de andre på vgs, tenker jeg... Anonymous poster hash: c9fb1...145
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tenker at de er fornuftige som vil fullføre vgs. Kjenner ei som er like gammel som deg, har 2 barn og går på vgs. Hun klarer det fint. Lykke til Anonymous poster hash: 8cccc...0e4
Magia Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tenker at det er kjempelurt av deg å gjøre det. Vær åpen for bekjentskaper, selv om du i utgangspunktet føler deg mer moden enn dem - du kan bli positivt overraska Jeg studerer på høgskole med barn i barnehage og det fungerer supert. Det er på mange måter lettere mtp balansen med tid til skolearbeid og tid til familien. Man er litt friere på en måte, og bruker tiden bedre når man har barn, er min erfaring. Lykke til! Mange dører åpnes når man tar utdannelse
<3 2G <3 Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Kjør på, jeg var 28 da jeg startet påbygging, går så fint skal du se Mamma var 50 da hun startet å ta master
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tenker at du er veldig lur som tar det nå når du har sjansen. Jeg kjenner flere som av forskjellige grunner ikke har fullført vg og tatt det i voksen alder, og det viser jo godt igjen på karakterene at de er voksne og legger litt mer innsats i skolearbeidet enn en skoletrøtt 17 åring Og når mannen din er borte i to uker, så er han jo hjemme i fire, så det kommer til å gå helt fint. Det er på mange måter travlere å jobbe enn å gå på skole, nå har du tross alt en litt friere hverdag og kan legge opp løpet så du får gjort mye når mannen er hjemme. Lykke til, du kommer aldri til å angre deg!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er selv 22, og tenker jeg er glad det ikke er meg. Men syns det er veldig lurt av deg å fullføre vgs. En vennine av meg gikk andre året på vgs da hun var 24 og det gikk fint. Hun var ikke så lett påvirkelig og ble med de andre og skulket, lage uro ol. Hun var mer motivert enn mange andre i klassen og fikk bedre karakterer enn da hun gikk vgs som 17 åring. Anonymous poster hash: c5059...fd0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Jeg var russ når jeg var 25. Gikk helt supert det. Hadde masse gøy med klassa mi :-) Anonymous poster hash: d823d...b9d
Gjest Skrevet 3. juli 2013 #17 Skrevet 3. juli 2013 TEnker at du har bein i nesa, og har tatt et valg som kommer til å påvirke deg resten av livet, og belønningen er i form av utdannelse Stå på!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #18 Skrevet 3. juli 2013 Helt supert! Jeg tenker at du har ambisjoner og guts. At du vil bli en samfunnsressurs og ikke en naver. Og at du vil deg selv vel. For å stå i butikk i 40 år kan jeg tenke meg er forferdelig slitsomt. Anonymous poster hash: 6009b...295
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #19 Skrevet 3. juli 2013 Så bra at du tar tak og begynner på skolen igjen! Jeg husker da vi gikk siste året på vgs, da var det ei på 24 som gikk sammen med oss. Hun hadde barn. Hun ble fort en av gjengen, og hun trivdes veldig godt sammen med oss. Selv om hun hadde en helt annen hverdag enn oss (pga. barnet) så hadde vi likevel mye å snakke om og finne på sammen. Anonymous poster hash: dfc75...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå