3 i april Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har nå innsett at jeg er begynt og bli feit som en julegris, enda det er lenge te jul Men jeg ammer og jeg er ikke villig til og miste melka eller gjøre noe som ikke er bra for datteren min, hun er nå snart 3 mnd. Heldigvis gikk jeg bare totalt opp 3 kg under svangerskapet, så disse kg er ikke et resultat av graviditet.. Enda jeg har 3 barn har jeg aldri lagt på meg mer enn max 5kg. Men jeg legger alltid på meg ETTER fødsel. Sikkert fordi at jeg blir en smule lat etter fødsel og koser meg stort på kveldene med både sjokolade og brus... MEn nå har vekta mi gått til nye høyder og jeg MÅ gjøre noe. Både for min egen selvfølelse og ikke minst for helsen min. Spesielt siden det florere av hjerte og karsykdommer og ikke minst diabetes. Pappa fikk bla hjerneblødning i en alder av 35 år, farfar døde av hjerteinfarkt bare 70 år gammel Jeg er ikke syklig overvektig, men jeg er ca 170 cm og 97 kg... Da er jeg i vertfall godt overvektig. Jeg var heller ingen syflide da jeg traff mannen min, men etter at vi ble sammen har kveldskosen tatt en smule av. Og det er nok det som har gjort at jeg har lagt på meg så mye de siste årene. Mannen min liker meg som jeg er så han bryr seg ikke om jeg slanker meg eller om jeg forblir slik jeg er nå. Jeg vet at han liker meg slik som jeg er nå Men hvordan kan jeg slanke meg nå som jeg ammer ??? Noen som har erfaring med og amme samtidig som de slanker seg ???
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Enkelte kvinner går mye opp i vekt på grunn av amming. Dette skjer fordi kroppen lagrer alt av kalorier for å gjøre amming mulig. Hvis du kutter ut mesteparten av godisen men ellers fortsetter som før så tror jeg det går bra mht helse. Når det gjelder vekt hadde jeg ventet. De som lagrer kalorier under amming bruker å gå ned i vekt etter ammeslutt.
SagflisiHåret Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Slutt å kjøpe brus og sjokolade, har du det ikke i hus så spiser du det ikke. Vannmelon er et sabla godt alternativ for tida, nam nam nam! Og få mannen med på at dere ikke har godis i huset unntatt lørdager. Er selv 170, var 89 kilo og er nå 83. Ammer så slanker meg ikke men lever sunnere og går raske trilleturer der jeg blir svett og sliten. Lykke til!
3 i april Skrevet 3. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2013 Ja tenker og handle inn massevis av bær og ikke minst norske jordbær er nammis Spise grovere brød og og heller spise mere grønnsaker og kjøtt/fisk/kylling enn saus og poteter.. ER jeg sulten mellon måltidene så skal jeg heller lage meg en smoothi, fukt ol enn sjokolade og andre usunne saker Jeg skal definitivt begynne og gå flere turer med vogna, trim skader ingen Takk for gode råd
Appelsinpiken Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Fortsett å kos deg, men finn andre ting å kose deg med enn sjokolade bær, frukt eller grønnsaker med dip feks
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Dropp kveldskosen til fordel for sunnere saker, og vær bevisst på hva du putter i munnen. Spis grønt, grovt, magert og mettende, og kom deg i aktivitet. Jeg fullammer selv enda, og sulter meg slett ikke, men jeg passer på antall kalorier og spiser mindre sjokolade og andre godterier til hverdags. Kosen spares til helgen. Dessuten trener jeg 30 Day Shred og 20 min Zumba Abs hver dag, pluss at jeg går tur med hunden. Jeg har gått ned 6 kg siden jeg tok meg selv i nakkeskinnet i mai, og vekta fortsetter nedover uten at jeg går sulten på noen måte.
Fomle84 Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Jeg må også begrense hva jeg handler på butikken. Har et lager med frukt og kanskje gulrøtter i kjøleskapet. Har prøvt å være sunn siden fødsel selv om jeg har skeiet ut inni mellom. Har jeg søtt så spiser jeg det..., så best å unngå det på handle turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå