Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Har kjøpt en Lunette ladycup, største str. da jeg både er over 30 og har født barn. Lekker som ei sil, jeg må bruke bind i tillegg og hva er da egentlig poenget tenker jeg. Samtidig vil jeg så gjerne få det til. Prøvde først C-brett - da føltes det som at alt rant rett forbi enda den foldet seg ut og det ble vakuum (tydeligvis ikke nok). Så bytta jeg til å brette ved å dytte ned ene kanten. Litt bedre men fortsatt renner det utafor. Jeg er ikke unormalt vid heller, og tamponger holder tett, og jeg kniper som jeg skal. Har heller ikke koppen for langt inn. Hva pokker gjør jeg galt?! Jeg vil så gjerne fortsette å bruke den. Hadde vært så praktisk om den bare holdt tett. Hjelp meg! (Og dere som bare vil slenge kommentarer om at dere synes kopp er ekkelt, spar dere. Det var ikke det jeg lurte på ) Anonymous poster hash: 919e3...1ed
valkyrien Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Har du prøvd å liksom dra fingeren rundt koppen etter innsetting, sånn for å kjenne at den har foldet seg helt ut og sitter innat? Er ikke sikker på om jeg klarer å gjøre meg forstått her Men jeg må gjøre det for å være sikker på å slippe lekkasje.
Von Hertelhofen Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Livmorhalstappen må være inni cupen, har du sjekket det?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Kanskje du har feil lengde på cupen? Har du prøvd flere? Anonymous poster hash: 2a81b...c1a
Light of my life Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Har lest her inne før at det ligger mye ang teknikker på youtube, sjekk der! Jeg fikk det til med en gang ved å lage en liten trekant ut av den, sette den inn med en roterende bevegelse, og så dra litt ned/ut for å skape vaakum. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Livmorhalstappen må være inni cupen, har du sjekket det? Hvordan sjekker man det? (ikke HI) Anonymous poster hash: db849...868
Von Hertelhofen Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Det må man kjenne med fingen. De første gangene er det ganske vanskelig å få til å sette cupen inn riktig. Prøv noen dager til
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Det må man kjenne med fingen. De første gangene er det ganske vanskelig å få til å sette cupen inn riktig. Prøv noen dager til Da må jeg bare spørre en gang til... hva er livmorhalstappen, hvordan kjennes den ut? Mulig det er jeg som er helt grønn her, og har vel her inne hørt om en tapp eller to, men har aldri kjent til dette selv så aner ikke hva det er. Er det det som er helt øverst i vagina slik at koppen skal klistra i toppen av sjedegangen? Trodde ikke den skulle sitte så høyt? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sliter med noe av det samme som hi selv. Jeg må sette min ladycup ganske høyt fordi den synker for lavt ned dersom jeg ikke gjør det. Har også sjedeveggprolaps/livmorfremfall tror jeg (egendiagnosisert) som gjør at det er en naturlig sperre der inne og får iallfall ikke til tamponger. Anonymous poster hash: db849...868
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Det må man kjenne med fingen. De første gangene er det ganske vanskelig å få til å sette cupen inn riktig. Prøv noen dager til Da må jeg bare spørre en gang til... hva er livmorhalstappen, hvordan kjennes den ut? Mulig det er jeg som er helt grønn her, og har vel her inne hørt om en tapp eller to, men har aldri kjent til dette selv så aner ikke hva det er. Er det det som er helt øverst i vagina slik at koppen skal klistra i toppen av sjedegangen? Trodde ikke den skulle sitte så høyt? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg sliter med noe av det samme som hi selv. Jeg må sette min ladycup ganske høyt fordi den synker for lavt ned dersom jeg ikke gjør det. Har også sjedeveggprolaps/livmorfremfall tror jeg (egendiagnosisert) som gjør at det er en naturlig sperre der inne og får iallfall ikke til tamponger. Anonymous poster hash: db849...868 Kjenn uten å ha noe inni der. Jeg synes livmorhalstappen kjennes ut som en nesetipp. Hvor langt inne den er og hvordan den kjennes ut varierer litt i løpet av syklusen, men det er på en måte det som ikke er myke vegger. Det er vel der blodet kommer ut så koppen må ligge rundt den. (Jeg har og opplevd en gang at koppen kom ved siden av den) Jeg vil også anbefale å kjenne med fingeren rundt hele for å kjenne at den har brettet seg helt ut og ligger inntil vegger på alle sider i begynnelsen. Kanskje også dra litt i den for å kjenne at det er vakuum. Jeg synes den sitter best når den er ganske langt inne. Jeg vil si fortsett å prøve, med bind, for det er så verdt det når det går. Lykke til Anonymous poster hash: 99a73...f8c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 For meg hjelper det, etter å ha satt den inn og snurret den rundt én gang, å dra litt i den så den kommer litt lenger ned. For langt opp = lekkasje for meg. Når den sitter lenger ned er det liksom som om vakuumet trår til.. Men ikke for langt ned heller, da! Dette finner du ut av. For meg tok det et par-tre måneder før jeg fikk det skikkelig til. Anonymous poster hash: d0583...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå