Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Mange her skriver at å sende 1-åring i barnehagen fordi mor må jobbe er egoistisk, slemt osv. Samtidig skriver mange at kun late folk ansetter vaskehjelp. Hvor er logikken? Hvorfor er det ille og egoistisk av en kvinne å jobbe, men ikke å bruke de samme timene på vasking og lignende? Anonymous poster hash: 27bcd...4c2
☆☆☆ Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Tenker det kanskje ikkje er dei same tullingane som svarar på kvar tråd. For tullete er begge desse unyanserte påstandane..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 For det første er det nok ikke de samme personene men ellers kunne man jo si at husarbeid bør man kunne gjøre selv om barn er hjemme og at det er sunt for barna både å se hva som må gjøres og å lære å gjøre husarbeid. Anonymous poster hash: 9dfd5...4d4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 For det første er det nok ikke de samme personene men ellers kunne man jo si at husarbeid bør man kunne gjøre selv om barn er hjemme og at det er sunt for barna både å se hva som må gjøres og å lære å gjøre husarbeid. Anonymous poster hash: 9dfd5...4d4 Det jeg vil frem til, er at når man støvsuger, vasker opp, bretter klær, vasker dass, tørker støv osv så gir man ikke ettåringen noe særlig med oppmerksomhet. Hvorfor er det så ille å sette dette arbeidet til noen andre et par ganger i måneden da? Eller er det slik at kvinner i Norge skal være programmert til å elske husarbeid og å være hjemmeværende? Anonymous poster hash: 17946...bc8
Elsker livet Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 For det første er det nok ikke de samme personene men ellers kunne man jo si at husarbeid bør man kunne gjøre selv om barn er hjemme og at det er sunt for barna både å se hva som må gjøres og å lære å gjøre husarbeid. Anonymous poster hash: 9dfd5...4d4 Det jeg vil frem til, er at når man støvsuger, vasker opp, bretter klær, vasker dass, tørker støv osv så gir man ikke ettåringen noe særlig med oppmerksomhet. Hvorfor er det så ille å sette dette arbeidet til noen andre et par ganger i måneden da? Eller er det slik at kvinner i Norge skal være programmert til å elske husarbeid og å være hjemmeværende? Anonymous poster hash: 17946...bc8 Forskjellen slik jeg ser det er at da er man tilstede for barnet, man kan aktivisere det innimellom. Jeg ser forresten ikke på det som noe ille å kjøpe dette arbeidet om en syns det er særlig til hjelp og finner husarbeid kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Det er snakk om prioritering spør du meg og hva som betyr noe. Jeg skjønner veldig godt dem som har vaskehjelp slik at de får bedre tid til barna. Synes norske kvinner seg alt for høye krav til seg selv! Meg selv inkludert... Du skal ha en bra karriere, være supermor som følger opp barna dine på alle akt, ha et pent og rent interiørmessig perfekt hus, trene, være sosial med venner og en super kjæreste. Da har ikke døgnet nok timer! Personlig liker jeg å gjøre rent selv og er den som holder orden i huset. Men har måttet fire på kravene med en 2 åring i hus, en på vei i sept og en samboer som har jobbet lange dager i det siste. jeg jobber egentlig 100% med 2 timers pendlervei i tillegg. Er nå derimot 100% sykmeldt og har virkelig måttet senke kravene til alt sammen. Lever på eg minimum for tiden da kroppen rett og slett ikke makter. Har jeg dårlig samvittighet? Egentlig ikke... har heldigvis en snill svigermor og annen familie som stiller opp for meg. Så lenge 2 åringen er fornøyd har jeg d bra. Anonymous poster hash: c93b5...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå