Gå til innhold

Frustrert av arbeidsgiver....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har vært mye sykemeldt. Først pga nyoppstått kronisk sykdom og så nå i forbindelse med graviditeten. Det er ikke lett med kroniske smerter og graviditet. Nå skulle jeg endelig jobbe. Og tror du ikke jeg har klart å bli syk med halsbetennelse, feber og hele pakka! Så da ble det bare en dag på jobb før legen sykemeldte meg og satte meg på penicilin. Jeg grua meg så til å si ifra på jobb, men jeg måtte jo det. Og som forventet fikk jeg bare en masse sure sms fra sjefen. Jeg blir så fortvilet, jeg har jo ikke valgt å være syk! Jeg vil helst være frisk og rask og jobbe som før! Nå sitter jeg å tenker på å si opp hele jobben, men innser at det sikkert ikke er det smarteste. Kanskje jeg bare må holde ut til permisjonen.... Jeg føler at jeg ikke er velkommen på jobben lenger og blir bare lei meg. Disse hormonene gjør meg litt tullete. Noen med lignende erfaringer som vil dele?

Anonymous poster hash: 8a064...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva din arbeidsgiver har skrevet, men ofte er det som blir oppfattet som sure SMS bare ment som nøytrale kortfattede meldinger eller spørsmål for å avklare praktiske ting. Det er veldig fort gjort å tolke sMS mer surt enn de er ment.

Har du snakket med sjefen eller bare sendt SMS? Hvis du på noen måte klarer det ville jeg råde deg til å ta en telefon og å være ærlig om sykdom, graviditet osv.

Anonymous poster hash: 8a16c...4d1
Skrevet

Ikke veldig pedagogisk av sjefen din å bli sur, om meldingene faktisk er sure og du ikke bare tolker dem dithen fordi du er redd h*n er sur, men jeg kan forstå at sjefen blir oppgitt. Det å ha ustabile ansatte er pyton, og selv om man vet at folk flest ikke vil være syke, så blir jo sjefer frustrert når slike ting som med deg skjer. Man får en ansatt tilbake etter langt fravær, skysser vikaren ut, for så å oppleve at det bare tar en dag så trenger man vikar på nytt. 

Det er klart du ikke synes dette er gøy, og akkurat nå er du nok ikke sjefens favorittansatte, men tror du ikke at det går seg til når du er ferdig med svangerskap og permisjon og ting har normalisert seg mer? Jeg ville ikke sagt opp en fast jobb når det går mot permisjon, så hold ut- God bedring!

Skrevet

Mitt råd er å be om sykemelding mens du er syk nå. Jobbe igjen før fødsel om du kan.

Fortell legen din hvordan du har det med arbeidsgiver. Legen kan være behjelpelig med noe der.

Jeg hadde en sjef fra helvette når jeg ble gravid med siste.

Jeg ble syk over natta og måtte raskt til legen. var syk 2 uker frisk 2 uker. slik holdt jeg på hele svangerskapet.

Lite kult for både sjef og meg. men jeg viste jo sjefen at når jeg var frisk så var jeg der.

Jeg fikk betalt av nav pga 2 uker hjemme og 2 uker på jobb.

Kanskje det avlaster litt hos din arbeidsgiver også om du kunne få til det.

beste for deg er jo å kunne ta ting i ditt tempo utifra form.

Anonymous poster hash: f72c5...10c
Skrevet

Jeg har hele veien vært helt åpen og fortalt og oppdatert om tingenes tilstand osv. Jeg ringte å snakket med de på jobben, men sjefen var ikke der så de skulle videreformidle. Det var han som bare sendte sms. Jeg forstår at det lett kan misforstås, jeg bør vel ikke gruble så mye over det. Blir bare så frustrert og måtte bare få det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...