Gå til innhold

Trenger god pannekakeoppskrift! Nå! ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)

Anonymous poster hash: 37927...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann, brukar aldri oppskrift på pannekaker. Eg tek dei meieriprodukta som må brukast opp, det vere seg rømme, fløte, melk, surmelk eller creme fraiche og blandar med egg, mjøl, salt, litt sukker og av og til litt bakepulver. Om det ikkje er feite meieriprodukt i røra brukar eg også litt smelta smør.

Eg lagar røra minimum 1/2 time før steiking og justerar konsistensen med melk.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet (endret)

Melk, eller andre meieriprodukter du har i skapet,  egg, bittelitt salt, hvetemel og gjerne litt grovt, enten grovmalt mel eller havregryn. Og såpass fett i røra at den vil slippe panna ved steking. Ta ca 3/4 væske av ønsket total mengde røre. Har aldri brukt oppskrift til pannekaker eller vafler.  

Endret av Hercule Poirot
Skrevet

Jeg bruker 4 dl mel, 6 dl melk, 4 egg og en god ts vaniljesukker. Ha mel og vaniljesukker i en bolle først, spe med melk. Egg i til sist. Lar røra svelle i minst 20 min. Steker i olje. God brunsj!!!

Skrevet

Samme hvilken oppskrift du har, men husk å la den svelle og ha i litt baconfett :-)

Skrevet

Først har jeg 3 dl mel i en bolle ig 1/2 ts salt. Så har jeg i 5 dl melk. Først halvparten. Rører til det ikke er klumper. Rører i 4 egg. Så blander jeg inn resten av melka.

Skrevet

Posjonspannekaker ;)

Pr pers

1 egg

1 ss margarin/ smør

3 dl melk

Litt salt

2 dl mel

Smelt smør/ margarin, la det få kjøle ned før du helle det i røret :)

La røret få svelle i 30 min. før steking, da får du hest resultat da.

Hvis du skal lage til flere personer, kan du bytte en del hvetemel med grovere mel ;)

Anonymous poster hash: 3063e...567

Skrevet

til 2 voksne og to barn (sultne)

5-6  dl hvetemel, litt salt, i en bolle. Spe på med melk, ca 8-9 dl, 4-5 egg til slutt. Bruker stavmikser hvis det blir for klumpete. Ikke fett i røra eller vaniljesukker. Når jeg vil ha mer protein, kjører jeg på med flere egg. Egg binder røra, så da kan du ha mer melk, og det blir fine tynne pannekaker (tynnere røre). la det svelle litt, men noen ganger har jeg ikke tid tid til la den stå.

Stekes med smør.

Bacon og lønnesirup er en favoritt her.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 14b83...37d
Skrevet

2 egg, mel, melk, olje, litt sukker og kanel. Rører alt sammen godt, er røra tykk tilsetter jeg litt vann. Nam nam :)

Anonymous poster hash: d135f...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...