Gå til innhold

huslån uten sikkerhet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor vi kan søke etter huslån på nettet uten og ha noe sikkerhet? blir jo eventuelt og ta sikkerhet i huset vi kjøper..

Anonymous poster hash: f3ce4...1e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

husbanken.

har dere ikke egenkapital??

vi tok sikkerhet i huset vi kjøpte. det er vanlig.

Men banken vil ha 15% egenkapital eller kausjonist for å gi lån.

Har dere dette kommer dere langt om dere har inntekt også. og ikke for mye lån fra før.

Anonymous poster hash: c5c86...56b
Skrevet

Vi har ikke noe særlig egenkapital dessverre :( men har foreldre som kan stille opp som kausjonister.. 

Vi har vel samlet gjeld på ca 200.000 med to bil lån og annet lån. Tenker og søke om ca 1.8 mill.

Er det mulig tror dere??

Skrevet

hva er dere total inntekt.??

kan ikke svare uten å vite det.

Skrevet

Vi har ikke noe særlig egenkapital dessverre :( men har foreldre som kan stille opp som kausjonister.. Vi har vel samlet gjeld på ca 200.000 med to bil lån og annet lån. Tenker og søke om ca 1.8 mill.Er det mulig tror dere?? Anonymous poster hash: f3ce4...1e3

Det kommer jo helt an på hvor mye dere tjener. Sikkerhet i boligen dere køper vil banken uansett ha.

Anonymous poster hash: 1ca54...ce0

Skrevet

vi har vel ca 650.000 +/-

Skrevet

vi har vel ca 650.000 +/-

dere kan totalt låne 1950000 med deres inntekt.

men det er jo minus hva dere alt har i gjeld.

men dere kan jo prøve dere på 1.8 mil. men ikke mer.

Skrevet

ok,hvordan regnet du deg frem til det?? er helt blank på dette jg,første gang vi skl kjøpe

Skrevet

En tommelfingerregel er man kan låne 3 ganger inntekten man har. Når du skal søke lån vil banken såklart se på inntektene, men utgiftene deres er vel så viktige. Folk har forskjellig forbruk :)

På Husbanken sine nettsider finner du en lånekalkulator som du kan prøve å fylle ut. Lek deg litt på den, og greier du å fylle den ut ganske nøyaktig vil du få en grei pekepinne på hvor mye dere kan låne :)

http://husbanken.no/lan/laanekalkulator/

Skrevet

Vi fikk 1,8 i lån i bank og startlån fra kommunen på 400 000, vi har inntekt på 700 000.

Banken tok sikkeret i bolig vi kjøpte.

Anonymous poster hash: 84ae4...ec0
Skrevet

Vi har forresten lån på 250 000 utenom (Bil)

Anonymous poster hash: 84ae4...ec0
Skrevet

Å sitte her på forum å si bastant at de kan låne totalt 1.950.000 er ikke mulig.

Før en bank sier ja eller nei og sier noe om lånets størrelse så ser de på totalbildet (har man banr, bil, betalingsanmerkninger, langt kundeforhold til banken, sparing mm) og ikke minst den fremtidige inntekten. F.eks hvis dere er nyutdannet og har en god utdannelse som historisk sett har gitt en høy lønn etter noe arbeidserfaring er bankene ofte villige til å strekke seg lenger enn 3 x inntekten som er den gyldne regel bankene følger. 

F.eks fikk jeg et lån på 2 millioner når jeg var ferdig utdannet (2009) og hadde en inntekt på 500.000 kroner og 350.000 kroner i studielån. Banken strekte seg langt da de så at mitt inntektspotensiale var stort og jeg hadde kausjonist på 25 % av beløpet. Nå har jeg en inntekt på over en million i året, huset har steget mye i verdi pga marked og oppussing og jeg har refinansiert slik at det ikke er noen kausjonist på lånet lenger.

Anonymous poster hash: 99ae3...78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...