Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Gutten min fikk feber i går kveld og ligger nå på grensen til å ha feber. Vi er derfor hjemme i dag, men han er i fin form og det er fint vær. Er det greit å gå på lekeplassen og leke da? Anonymous poster hash: 27575...54d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Jeg er sikkert kjip, men her kjører vi regelen om at dersom man er for syk til å gå i bhg/skolen, så er man for syk til å gå på lekeplassen. Det skal være litt kjedelig å være hjem syk, selv om det blir mer tv og kosemat enn ellers. Anonymous poster hash: 24451...f19
Gjest Julia1984 Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Han blir vel ikke fortere 100% form av å løpe rundt på en lekeplass når han er litt syk.
Elsker livet Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Her har vi regelen at om man kan gjøre det man er i form til, men ikke de mest anstrengende aktivitetene. En grunn til å ikke gå i barnehage/skole er ikke bare fordi en for syk, men for å unngå smitte. En annen ting er at i barnehagen kan man ikke leke litt, ta en paracet, så legge seg i sengen eller med dyna foran tv på sofaen og slappe av.
Gjest Skofantomet Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Når barna hangler så holder vi oss inne og prøver å ta det litt rolig
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Her er gutten på fire alltid veldig slapp når han har feber, når tempen bikker 38 så orker han ingenting, så den problemstillingen har vi ikke hatt :-) Men hadde han vært i form til å leke så hadde han fått lov til det, men når man er syk tenker jeg det er best og holde seg i ro, eventuelt gå en liten tur ut i hagen. Men ville ikke gått på lekeplassen. Anonymous poster hash: 115f4...889
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tenket at det kan være greit å sitte i sandkassen, men ville ikke latt han løpe rundt. Kroppen trenger nok litt ro, men kan skjønne det blir kjedelig å bare være inne.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Jeg hadde ikke hatt noe problem med åt a han med på lekeplassen. Vi praktiserer i tillegg en feberfri dag hjemme før man går i barnehagen igjen. På slike dager er man jo frisk, men går ikke i barnehagen for å unngå å spre smitte samt at man manskje trenger litt tid for å blir "tipp-topp". Men det betyr jo ikke at man må være lenket til sengen:) Anonymous poster hash: 598d0...3a0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Bare for å presisere, det er i hovedsak to grunner til at vi kjører "kjedelige" sykedager. For det første, gutten er veldig dårlig til å tilpasse aktivitetsnivå til dagsformen, så om vi gikk på lekeplassen ville han slitt seg helt ut. For det andre, har jeg en veldig egenrådig sønn som har en historikk med å finne ut symptomer for å kunne bli hjem, særlig like etter ferier ol. Da er det greit å kunne vise til at syke dager er ikke som vanlige dager. Sikkert ikke nødvendig med alle barn. Anonymous poster hash: 24451...f19
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Leke litt ute i hagen kunne vi godtatt, men ikke på lekeplassen sammen med andre barn. Det skyldes både at de blir lettere oppgiret der og at de kan smitte andre. Anonymous poster hash: 0cf5a...a87
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Hvis han har vært ordentlig syk, og blitt bedre pleier vi å reise på cafe eller ta en tur ut å leke. Ofte hjelper det med litt skifte, og syns faktisk han har blitt fortere frisk da. Hvis han er syk med tvilsomme symptomer, blir det en kjedelig hjemme dag. Må se det ann litt. :-) Anonymous poster hash: 018d8...6fe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Hos oss er det allmenntilstand som bestemmer hva de får gjøre, og de styrer det greit selv. Er de for slappe så orker de ikke leke ute. Orker de det, så er det godt med variasjon. Dere som praktiserer feberfri dag før de går tilbake i barnehagen, lar dere arbeidsgiver betale det med god samvittighet? Jeg har enda ikke møtt en lege som anbefaler det, igjen er det allmenntilstanden som avgjør, ikke om de hadde feber dagen før. Ofte er det de vanlige forkjølelsesvirusene som slår ut i feber hos noen, og den smitten har de rikelig av i barnehagen uansett. Anonymous poster hash: 3c004...faa
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Hos oss er det allmenntilstand som bestemmer hva de får gjøre, og de styrer det greit selv. Er de for slappe så orker de ikke leke ute. Orker de det, så er det godt med variasjon. Dere som praktiserer feberfri dag før de går tilbake i barnehagen, lar dere arbeidsgiver betale det med god samvittighet? Jeg har enda ikke møtt en lege som anbefaler det, igjen er det allmenntilstanden som avgjør, ikke om de hadde feber dagen før. Ofte er det de vanlige forkjølelsesvirusene som slår ut i feber hos noen, og den smitten har de rikelig av i barnehagen uansett. Anonymous poster hash: 3c004...faa Nå er det jo sånn at de fleste barnehager praktiserer en 24 timer feberfri, så da må man være hjemme med barna enten man vil det eller ei Anonymous poster hash: f9fbc...308
MrsMilla Skrevet 3. juli 2013 #14 Skrevet 3. juli 2013 Går sikkert helt greit om han er godt påkledd og tar det rolig, altså med tanke på formen til gutten. Ang om det er greit å være hjemme med et "delvis friskt barn" så ja. Om han var syk i går, så skal man holde de hjemme en dag ekstra mtp smitte og få opp immunforsvaret, altså det beste for barnet, og da må du nødvendigvis være hjemme med sykt barn. Dessuten har barn en tendens til å bli "liksom litt friske" for så å plutselig få 40 i feber igjen utover dagen - og da er det greit at de er heime med mor eller far og ikke i barnehagen eller skolen. Vi voksne derimot bør tåle en trøkk haha
MrsMilla Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Ja, helt klart med god samvittighet. Alle mine tre har hatt feberkramper, og går fra 37 til 40 i feber på tre minutter. Har hatt tilfeller der de falt om under middagen, vi trodde de var friske, for så å gå rett i krampe. Vi sender ikke barna våre i barnehagen med halvveis god form, synes det er dårlig gjort mot ungene. I tillegg tror jeg ikke samfunnet tjener på at vi sender basilusssskene videre til neste familie fordi vi hadde det travelt med å komme tilbake på jobb..... Voksne derimot, der skal man være temmelig sjuk for at man ikke kan jobbe med mindre man kan smitte andre, ikke et problem for meg som sitter alene foran pc`en uansett. Og dessuten blir det gjerne kveldsjobbing når man er hjemme med syke barn - for jobben forsvinner ingenplass, den bare venter på meg til jeg kommer tilbake og blir enda travlere.....og når jeg tenker meg om, tror jeg at det ble avspasering sist ungene var syke, for det passet så greit inn med å få brukt opp noen ekstra timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå