Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har vært sykemeldt i to uker nå pga. svangerskapskomplikasjoner. I går begynnte den ena av de to ferieukene mine. Pratet med legen min i går og sa jeg ikke trengte videre sykemelding siden jeg har ferie nå. Men det meste av ferien kommer til å bli brukt i sengen. Jeg vet at man kan kreve å få feieukene til gode om man er syk i feien, men jeg har ubetalt ferie siden jeg enda ikke har opptjent ferie. Blir derfor trekt i lønn for de ukene jeg har ferie. Gjelder det samme for meg som for de som har betalt ferie? Blir kanskje ferien trekt nå, men så kan jeg senere kreve to uker ferie uten trekk i lønn?? I såfall må jeg jeg ringe legen i morgen å be om sykemelding, for å bruke ferieukene som jeg egentlig ikke har råd til å ta, på å ligge å spy vil jeg gjerne unngå om mulig. Anonymous poster hash: 81cf3...e5e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Dersom du er syk,100% arbeidsufør med sykemelding mer enn 5 virkedager kan du be om å få feriedager til gode. Anonymous poster hash: 559a8...8c5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Men når jeg tenker meg om..det er nok annerledes i og med at du ikke har opptjening på ferie..da er det nok ikke noe du kan kreve tilbake..Ring nav og hør for sikkerhetsskyld:) Anonymous poster hash: 559a8...8c5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Om du er for syk til å avvikle ferie så må du ha sykemelding. Om du får sykemelding kan da avvikle dine 2 uker ferie senere. Du vil da ikke bli trukket for ferien for med sykemelding får du jo sykepenger, men når du avvikler ferien senere vil du da bli trukket i lønn. Anonymous poster hash: 6b468...95b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Takk for svar. Får ringe og si jeg trenger sykemelding likevel da, for dette blir ingen ferie akkurat :-( Hi Anonymous poster hash: 81cf3...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå