Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Sliter litt... Mannen min er overhodet ikke handy. Han ser ikke praktisk på ting, og det er jeg som må ordne det meste av oppussing osv. Han engasjerer seg ikke annet enn at han kan gjøre ærend for meg. Merker at dette sliter på meg. Er eet andre som har det sånn? Føler jeg må være både kvinne og mann i forholdet. Ser venner og familie der mannen ordner ut og planlegger hva de skal gjøre, mens jeg må gjøre dette alene...Ikke alt jeg er så flink til heller. Savner en handyman.... Anonymous poster hash: 5aa02...4d3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Min mann TROR han er handy.. men er det egentlig ikke! Så jeg føler at jeg må gå over det han gjør av "handyarbeid".. alt han gjør blir liksom litt halvveis og klønete, men jeg tør ikke helt si ifra, han blir fort litt såret Anonymous poster hash: 6a63e...6b4
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Min mann er overhodet ikke handy. Men han nekter å innse det selv. Når jeg kommenterer ting blir han bare sur og såret. Jeg er mye mer handy selv. Hadde jeg vært høy nok og sterk nok ville jeg gjort ålreit selv Anonymous poster hash: 11209...038
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Godt at vi er flere...Føler de fleste rundt meg har en handyman, å føler vi er unormale...Men det er visst ikke bare vi:-) Sant å si så hjelper det. Anonymous poster hash: 5aa02...4d3
Tyra79 Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Min er heller ikke handy, men vil ikke se det helt selv;)!
Liv & Røre Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Min er heller ikke handyman, men han vet det selv. Dessverre har vi ikke råd til å sette bort arbeidet så da blir det som regel utført i fellesskap når han bare skjønner at jeg har rett!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Min er ikke handy i det hele tatt, så alt sånt er det jeg som må ta meg av (og når det blir for store ting leier jeg inn hjelp). Han vet heldigvis at han ikke er handy, og i tillegg er han full av beundring for meg som har litt mer anlegg i den retningen - dere skulle sett ham skryte til kameratgjengen og familien første gangen han så meg skru sammen en bokhylle (det skal sies at vi bor veldig langt unna Norge, og her i landet er det vanlig å leie inn folk til å gjøre alle slike småjobber). Anonymous poster hash: e27e1...48e
Førstemann Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Skulle ønske jeg hadde en sånn.min er veldig handy (og litt gnien) så han skal gjøre ALT selv. Skulle ønske vi kunne kjøpe oss litt fritid. Jeg er handy selv også, så vi får jo bra resultater, men alt tar så lang tid!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Min er handy, hvis han vil, men han er ikke spesielt interessert. Må altid mase for å få han til å gjøre ting. Når han først er i gang, så synes han det er gøy da ;-) Ut over det så har vi innsett vår begrensning og leier inn hjelp når det trengs. Det er ikke altid det lønner seg å gjøre ting selv! Det tar proffe folk et par dager å male og helsparkle en hel stue f.eks., mens vi ville sikkert brukt uker - og resultatet ville neppe blitt like pent... Da jobber vi heller litt ekstra, eller sparer, fremfor å bruke tid og energi på ting vi ikke kan. Tid er penger ;-) Anonymous poster hash: febf3...580
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Mannen min er tømrer og veldig flink med det meste. (Ikke biler og motorer) MEN: han er litt lat og gidder ikke gjøre stort. Skjønner at han blir litt lei av å snekre når han jobber med det hele dagene (han jobber som formann, så han snekrer ikke så mye på jobben som han gjorde før). I helgene vil han gjerne gjøre andre ting - eller så jobber han for andre gratis!!! Så vi sitter med et hus som ble bygget for 6 år siden som absolutt ikke er ferdig! Og da huset ble bygget hadde han med seg flere polakker, så det er mye som er dårlig her og han skal gjøre en del på nytt... (Men det blir jo ikke gjort). Så vi har sovet på kontoret nede i 6 år og er uten stue, for dette skal være i 2. etasje. Vi har ikke lister noen steder og det er mye småplukk som står igjen. En skyvedørsgarderobe har stått halvferdig i 3-4 år. Han har satt opp veggene, men vi mangler dører. Jeg tviler på at de noen gang kommer på plass...! Så det er ikke alltid godt å ha en snekker i huset heller!! Skomakerens barn, vet dere...! Anonymous poster hash: 96018...7a6
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Mannen min er tømrer og veldig flink med det meste. (Ikke biler og motorer) MEN: han er litt lat og gidder ikke gjøre stort. Skjønner at han blir litt lei av å snekre når han jobber med det hele dagene (han jobber som formann, så han snekrer ikke så mye på jobben som han gjorde før). I helgene vil han gjerne gjøre andre ting - eller så jobber han for andre gratis!!! Så vi sitter med et hus som ble bygget for 6 år siden som absolutt ikke er ferdig! Og da huset ble bygget hadde han med seg flere polakker, så det er mye som er dårlig her og han skal gjøre en del på nytt... (Men det blir jo ikke gjort). Så vi har sovet på kontoret nede i 6 år og er uten stue, for dette skal være i 2. etasje. Vi har ikke lister noen steder og det er mye småplukk som står igjen. En skyvedørsgarderobe har stått halvferdig i 3-4 år. Han har satt opp veggene, men vi mangler dører. Jeg tviler på at de noen gang kommer på plass...! Så det er ikke alltid godt å ha en snekker i huset heller!! Skomakerens barn, vet dere...! Anonymous poster hash: 96018...7a6 Ingen kritikk til ditt utsagn, men er det kun polakker som gjør dårlig snekkerarbeid? Blir litt oppgitt over ditt utsagn da jeg er daglig leder i en entreprenør bedrift og har 7 nordmenn og 6 polakker i arbeid. Min erfaring etter å ha vært på mange byggeplasser hvor det er mye folk fra Polen og andre østeuropeiske land er at polakker er hardarbeidende og lojale arbeidere som gjør en meget god jobb. Nordmennene innehar også disse egenskapene, men det er merkbart hvor flere røykepauser og kaffepauser de norske har. Anonymous poster hash: 443cd...6d2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #13 Skrevet 3. juli 2013 Min mann er heller ikke handyman...det er det jeg som er Han snakker om alle ting som han vil gjøre, men kommer ingen vei fordi han ser kun problemene og ikke løsningene. Har prøvd å vise/være med, men det hjelper lite.. Det kan ta mange mnd å skifte en lyspære ( og jeg nekter pga trass, fordi HAN sier han skal gjøre det! ), og om jeg gjør det så er det nesten sure miner fordi jeg har gjort det, og ikke minnet han på det, noe jeg da har gjort altfor mange ganger...blir litt frustrert Jeg skifter dekk, snekrer, ordner mange ting som han sier han skal gjøre og ting kan ikke gjøres alene, allt må gjøres sammen. Skal jeg da SE på at han flytter på ting f.eks fra kjelleren til loftet og omvendt? Jeg har da en haugevis med andre ting som skal gjøres Det hadde vært fint med en handyman i hus, men om jeg skal ha det så får jeg leige en Anonymous poster hash: 739be...4ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå