Gå til innhold

Kan en liten baby foretrekke far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår jente på 7 uker er litt urolig på kveldene, jeg kan ikke legge henne ned, hun roer seg bare når hun får ligge på brystet mitt. I kveld var jeg ute i 45 min, hun var hjemme med pappan. Da har hun ligget i lekegrinda hele tida(jeg la henne dit da jeg dro) hun har ikke skreket noe! Nå lurer jeg på om hun rett og slett ikke liker meg? Jeg kan også legge til at det er til pappan hun smiler mest, det har jeg før tenkt er fordi han gjøgler og tuller mest med henne, jeg er mer kosete og rolig. Nå er jeg fortvilet og føler meg som verdens dårligste mor nå, jeg har aldri hørt om en så liten baby som foretrekker pappa framfor mamma? Jeg ammer og har henne desidert mest gjennom dagen(og natten), snakker med henne, synger, alt det jeg trodde var en god mor. Kan noen hjelpe meg?

Anonymous poster hash: b6fdf...6b5

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Slapp helt av ;)

Tingen er den at mamma er matstasjon, og den trygge gode favnen. Her er alt trygt og godt, og når mamma er i nærheten, da er det ingenting som slår det å ligge på puppen! Det er bare den beste plassen i verden! Så når du er i nærheten, og baby lukter melka di, så vil hun bare ha pupp :) på kvelden er det mindre melk også og mange babyer blir litt urolige av dette. Det står veldig bra skrevet om det her; http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Noen barn er slik at når mamma og puppen ikke er i nærheten, så protesterer de. Mens andre barn tenker at det er like greit å vente til de får ferten av mamma igjen. Derfor er enkelte barn veldig rolige og "fornøyde" i selskap med andre, og med en gang mamma kommer, er det bare pupp som gjelder. Derfor er det også lurt å la babyer som kanskje spiser litt lite eller sjeldent å være mest mulig hos mammaen sin, for å minne dem på melka gjennom lukten. Dette var det noen på barselpoliklinikken som fortalte meg, og jeg tror det er mye sannhet i det!

Og ofte blir pappa sett på som den spennende, morsomme fyren som skal vise babyen mer av verden, før hun kan søke trøst og kos igjen i mammas favn. Helt vanlig, spesielt når de blir litt eldre ;)

Skrevet

Her foretrakk babyen helt klart moren min.

Han kunne hylskrike når jeg gikk å bærte på han,men så fort moren min tok han så roet han seg umiddelbart!

Det skjærte i mammahjertet :S

Anonymous poster hash: a6383...1b7
Skrevet

Gutten min var veldig sånn... Men jeg var også super stresset fordi jeg ikke klare å roe han. Ble en ond sirkel. Men ta det helt med ro. Baby elsker deg over alt på jord. Nå er gutten min 2 år og så ekstremt mammadalt at det nesten blir for mye.   :D

Skrevet

Takk for svar, jenter. Kjenner at det ble rart for meg etter dette skjedde i går, jeg ble usikker og mista litt troen på meg selv mamma... Håper det går over!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Håper at det går over?  Er det ikke fint at babyen har et godt forhold til pappan sin?  Ellers støtter jeg meg til de andre, det er helt vanlig!

Skrevet

Babyen elsker deg! Det er helt normalt det du beskriver, det er ofte anbefalt at pappaen legger barnet hvis det er en del uro og tar nattavvenningsbiten, og det er for en grunn ;-)

Skrevet

Håper at det går over? Er det ikke fint at babyen har et godt forhold til pappan sin? Ellers støtter jeg meg til de andre, det er helt vanlig!

Jeg vil da selvsagt ikke at forholdet til pappan skal gå over!! Jeg skriver at jeg håper at mine triste følelser går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...