Gå til innhold

Hvor privat er dere om egen økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier hva jeg tjener i året hvis noen spør og at vi klarer da å betale regningene og ha mat på bordet. Jeg krever ikke så mye men må jo si at d er litt kjedelig å leve sånn akkurat hele tiden. Men dette er ikke noe jeg sier til venner og familie.

I kveld var jeg på besøk til søsteren til samboer og hun trodde vi hadde så god råd. Samboer kjøpte så mye etc. Hun ble paff da jeg fortalte henne hvor mye samboer har i mnd. Hun trodde nok d var mye høyere! Sa ikke hvor mye vi hadde totalt men at vi klarte oss men må spare til dyre ting vi som andre. Hun begynte da å snakke om at alle virket å ha så mye mer penger enn dem.

Fortalte dette til samboer og han ble irritert på meg. Mente vår økonomi var en privatsak, og at han heller ville at hun skulle tro vi hadde god råd.

Jeg er jo enig i at økonomi er privat men tenkte at han skulle bli glad for at jeg "forsvarte" oss.

Hvor mye deler dere ift økonomi? Gikk jeg over "streken"?

Anonymous poster hash: b254b...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om folk spør, så sier jeg at jeg har så vi klarer oss (jeg og baby), men at jeg ikke lever i overflod

Anonymous poster hash: 4b1d8...f1c
Skrevet

Ikke særlig privat. Går ikke rundt og forteller fremmede om det uoppfordret, men føler ikke at det er sånn ubehagelig private spørsmål.

Anonymous poster hash: a24c6...ad0
Skrevet

Om noen spør så sier jeg ikke har oversikten. Vi har verdiene fordelt her og der. Det er heller ikke noe fast inn og ut. Store variabler. Men det er ingen hemmelighet at vi har god råd, og jeg bekrefter det om det er det ønsker å høre.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at samboeren din er sur på deg, det er jo hans søster du har fortalt det til! Alle våre nærmeste, dvs foreldre og søskene våres vet hva vi tjener og ca formuet vårt og vi hva de har. Vi er med andre ord ganske åpent om det, og er glad på hverandres vegner når alle klarer seg godt til daglig :) men når andre utenom familien vår spør oss om det, så svarer jeg bare at vi lider ingen nød og har det sikkert langt bedre enn mange fattige familie her i Norge.

Anonymous poster hash: 0717a...87c

Skrevet

Er det vanlig å få spørsmål rundt privatøkonomi?

Jeg tror aldri jeg har fått det noen gang jeg....

Skrevet

Jeg pleier bare å si at vi har så vi klarer oss. Jeg synes ikke noen har noe med hva vi tjener. 

Anonymous poster hash: 25e72...9d0
Skrevet

Jeg er ikke særlig hemmelighetsfull når det kommer til økonomi. Jeg deler ikke alt, men jeg prøver ikke å gjøre som om vi har mer eller mindre enn det vi har.

Får sjelden spørsmål direkte ang. økonomien, men det hender jo temaet kommer opp og da svarer jeg som sant er. Vi har ikke flust med penger og kan kjøpe nye biler og reise på ferie i fleng, men har heller ikke dårlig råd og må snu på kronene for å få det til å gå rundt fra mnd til mnd.

Skrevet

Vi har ingen hemmeligheter ang lønn. Ikke noe vi går rundt å forteller uoppfordret akkurat, men om det er noen som lurer så vær så god. Enkelte er jo veldig interessert i lønn men glemmer jo å 'sammenligne' utgifter.

Det er derimot ingen som vet at vi har en safe 'full' av penger gjemt i huset. (Mannens geniale plan - jeg ville heller hatt dem i banken :P i safen havner pengegaver vi får igjennom årene og det har blitt en god slump etterhvert)

Anonymous poster hash: 93728...f0a

Skrevet

Vi har det ganske godt, svarer jeg da:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mamma sin venninne spurte henne faktisk om mannen min tjente bra siden vi kjøpte ting "hele tiden", for det hadde ikke de råd til (de tjener over en million tilsammen). Vi sparer til dyre ting, og har matbudsjett. De bruker 20.000 på mat i mnd og reiser på dyre ferier flere ganger i året

Så, alt er nok relativt! Ovenfor gode venner er jeg ærlig, andre hører at vi klarer oss. Og det gjør vi jo :)

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg svarer stort sett om folk spørr. Nærmeste familie og venner vet hvordan det ligger an. Har aldri opplevd at spørsmål angående økonomi har vært ubehagelig, men om jeg hadde følt det hadde jeg sikkert bare smilt lurt og svart litt diffust.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...