Gå til innhold

Samværsordning baby 9mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar gikk fra hverandre for noen måneder siden. Barnet er hos meg (men far har nektet å skrive under flyttemeld) og har samvær med far ( annenhver helg + to ettermiddager i uka). Men han skal ha pappaperm fra august og da mener han at barnet skal flytte hos han.... Han er kjempe vanskelig å jeg føler at vi ikke kommer noen vei på familivernskontoret... Han vil ikke høre på det de sier er barnets beste! Hva skal jeg gjøre?????

Anonymous poster hash: c7d95...9a3
Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Han har ikke krav på pappaperm når han ikke bor sammen med barnet. Du kan overføre alt til deg.

Skrevet

Men han har jo ikke skrevet under flyttemeldingen til barnet.. og jeg må begynne skole, så han vet han kan bruke det for det det er verdt....

Skrevet

Ikke vet jeg om det er lov, men hva med å holde tilbake samvær frem til han signerer flyttemelding? han kan jo ikke bare dure frem slik som han vil..

Anonymous poster hash: 6d010...418
Skrevet

Men hvis han ikke signerer flyttemelding får du heller ikke de stønadene du har krav på?

Du må ta kontakt med NAV og få orden i boforholdene og så må du bare stå på ditt. Jeg syns han har veldig mye samvær allerede til at babyen er så liten.

Anonymous poster hash: 9456e...829

Skrevet

Var ikke det veldig mye samvær for en så liten baby? Bor baby hos far annenhver helg?

Han har ikke krev på pappaperm når dere ikke er sammen.

Anonymous poster hash: 737e0...2c7
Skrevet

Galskap og og sende baby på 9 mnd bort annerhver helg.

Anonymous poster hash: 5c05f...4b7
Gjest sussie77
Skrevet

Men han har jo ikke skrevet under flyttemeldingen til barnet.. og jeg må begynne skole, så han vet han kan bruke det for det det er verdt....

Men det må vel være en eller annen lov som sier at dette ikke er lov. Ta kontakt med nav. Han har også alt for mye samvær til et så lite barn. Frem til barnet er 18 måneder så anbefaler det ikke overnatting, men hyppig samvær på dagtid. Men dette har de nok sagt allerede på familievern kontoret, siden du skrev at dere hadde vært der.

Gjest sussie77
Skrevet

Kanskje du burde ta kontakt med en advokat?

Skrevet

Sover ungen hos ham allerede?? Det er jo helt sprøtt, jeg ville tatt med papirene han må signere ned på familevernkontoret og få dem til å overtale ham til å signere.

Dersom han blånekter å samarbeide foran dem stiller du sterkt hvis du kontakter advokat. Han oppfører seg som en dritt.

Anonymous poster hash: dc527...b8b
Skrevet

Her har jeg og mannen akkurat gått fra hverandre.

Jeg bare lurer litt på en ting her ang samvær;

Er det virkelig så mye mer galskap at faren har sitt barn slik enn folk som bruker barnevakt i hytt og pine?

Man er jo to i foreldrerollen. Barnet har like mye rett på samvær uansett. Hvordan ellers skal barnet være trygg nok på natten hos far om barnet ikke har sovet der, blir vant til kun mor. Hva hvis mor skal ha barnevakt for hun må noe; da vil jeg si det mest ideelle er faren til barna.

Anonymous poster hash: 1d625...631

Skrevet

Er det virkelig så mye mer galskap at faren har sitt barn slik enn folk som bruker barnevakt i hytt og pine?

Man er jo to i foreldrerollen. Barnet har like mye rett på samvær uansett. Hvordan ellers skal barnet være trygg nok på natten hos far om barnet ikke har sovet der, blir vant til kun mor. Hva hvis mor skal ha barnevakt for hun må noe; da vil jeg si det mest ideelle er faren til barna.

Det kommer an på alderen til barnet skjønner du. Man sender ikke en baby på overnatting hos far når det er mammaen han er tryggest på og har vært mest sannsynlig sammen med siden han ble født. Igjen, det er barnet som er viktig her, ikke foreldrene!

Anonymous poster hash: 055d2...17f

Skrevet

Det viktigste er at samværet fungerer for barnet.

Krev at han skriver flyttemelding. Gjør han ikke det så kontakter du en advokat.

Han har IKKE krav på pappaperm

Anonymous poster hash: cc070...d98
Skrevet

Fordi når barnet er så lite trenger det stabilitet og trygghet ikke bli flyttet rundt annenhver helg. Det er alt for mye for en som er så liten, her tenker de på fars beste ikke barnets

Anonymous poster hash: ae2f9...b6d

Skrevet

Fordi når barnet er så lite trenger det stabilitet og trygghet ikke bli flyttet rundt annenhver helg. Det er alt for mye for en som er så liten, her tenker de på fars beste ikke barnets

Anonymous poster hash: ae2f9...b6d [/acronåym]

Ok. Jeg mener akkurat det samme. Jeg er i denne situasjonen nå og alle runst sier at det går så bra uansett. Iom at det er faren, men jeg er ikke i tvil om at han er for liten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...