Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Vi skal kjøpe gardiner til stua vår. Den er ikke akkurat nyoppussa, men vi har planer på sikt. Siden den er som den er nå, og vi vet hvordan vi ønsker å ha den, tenkte jeg å handle gardiner som står i stil til "begge" stuene. Vil ha helt lyse, lette, enkle gardiner.Men, så fikk jeg altså spørsmål/beskjed; gardiner er jo SÅ nittitalls?!Er det virkelig det? Jeg er ikke noe interiørentusiast, men liker å ha det koselig rundt meg og jeg synes selv gardiner, om de passer inn, "gjør" et hjem. Nå har vi ikke gardiner og det virker bare kaldt og ukoselig..Men er gardiner så ut altså? Er det kun persienner, lameller og rullegardiner som gjelder nå? Anonymous poster hash: f37d7...aec
Serepta Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Lameller kan være så in det bare vil. For meg ser det ut som et kontor, og det vil jeg ikke ha i mitt hus.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har helt enkle, tynne , ensfargede gardiner. De henger rett ned. Syns det er fint, hvis det er enkelt. Men syns det blir litt for mye hvis det er masse mønster. Lameller synes jeg blir for kontoraktig, hvis du ikke har veldig høye vinduer da, type 3 meter. Anonymous poster hash: 85b20...0ee
Gjest sug lut Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Gardiner kan være kjempefint, jeg vil bare ikke ha dem hos meg. Nittitalls, faktisk? Gardiner har man nok hatt både før og etter den tid, gitt, hva var det for nek som sa det? Og lameller er nitrist.
Balumpalump Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Har det noe å si da? Gardiner "myker opp" rommet/kantene på samme måte som tepper og gardiner. Det kan lett bli veldig firkanta og sterilt uten. Blir vel kalt for rene linjer. Hva som er "in" er vel revnende likegyldig, du må heller se på resten av rommet/huset og hva du liker
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Jeg liker ikke gardiner, men har det likevel hjemme. Vi har direkte innsyn, så om kvelden er det greit å kunne trekke for. Anonymous poster hash: a1c4f...3a2
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har aldri vært glad i gardiner, men har for første gang i mitt liv kjøpt det Skal snart henge dem opp, og tror det blir en litt mer "lun" følelse i stuen. Ellers går det i persienner og rullgardiner her i huset......enn så lenge!
Poetika med K Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Jeg liker gardiner! Om noen synes det er 90-talls så dem om det. Flaks for dem at de slipper å bo i mitt hus Jeg er veldig glad i liftgardiner da, men på de store vinduene i stuen har jeg lange hengegardiner. Det kommer aldri til å komme så mye som en halv lamell inn i mitt hus. (Men må tilstå at det kan være stilig i et nytt funkishus. I mitt hundre år gamle hus derimot er det totalt feil)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Takk for svar jenter. Jeg synes selv rullegardiner kan være fint, men kun om de henger bak lette gardiner. Lameller kan være fint, men da må det være temmelig gjennomført stil. Det finner dere ikke her... Hihi Har tenkt å gjennomføre gardinvalget mitt altså, måtte bare forhøre meg hvor langt tilbake jeg hang igjen.. Men jeg liker vårt preg på vårt hjem.Vi har forresten høye, brede vinduer, men uten direkte innsyn, så det er kun for å "myke opp" kantene litt. Blir helt florlette gardiner som henger rett ned, de vil ikke ta verken lys eller romfølelse, og ikke vil de kunne skjule så mye heller om vi trekker for, men jeg bare må ha noe der. Anonymous poster hash: f37d7...aec
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har tynne, lette gardiner nå, men ønsker meg noen tykke, tyngre, men finner ingen som er sånn jeg ønsker meg i en fin farge, så det er antagelig ikke inn nå Anonymous poster hash: 16d36...f10
Brillefint - Jadda! Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Vi skal kjøpe gardiner til stua vår. Den er ikke akkurat nyoppussa, men vi har planer på sikt. Siden den er som den er nå, og vi vet hvordan vi ønsker å ha den, tenkte jeg å handle gardiner som står i stil til "begge" stuene. Vil ha helt lyse, lette, enkle gardiner. Men, så fikk jeg altså spørsmål/beskjed; gardiner er jo SÅ nittitalls?! Er det virkelig det? Jeg er ikke noe interiørentusiast, men liker å ha det koselig rundt meg og jeg synes selv gardiner, om de passer inn, "gjør" et hjem. Nå har vi ikke gardiner og det virker bare kaldt og ukoselig.. Men er gardiner så ut altså? Er det kun persienner, lameller og rullegardiner som gjelder nå? Anonymous poster hash: f37d7...aec Hehe. Gardiner har nå alltid vært der. I ulike varianter. Jeg har i skrivende stund kun liftgardiner, og de blir straks bytta ut med lameller OG gardiner. Så det så.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Det må ha vært ei som trodde hun var veldig kul som sa det... Men jeg ser jo at en del ikke har gardiner. Selv er jeg ganske gammeldags og har gardiner med store blomster på. Anonymous poster hash: b8983...7b3
Tigerpote Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Jeg må ha gardiner, jeg klare ikke den iskalde stilen med nakne, tomme vindu, grøss.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Persienner kan være fint, lameller er ikke fint, gardiner er veldig fint Man trenger jo ikke gardiner med rysjekant og stort mønster.
Gjest sussie77 Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Syntes gardiner er fint Og absolutt ikke 90 talls. Har selv lyse enkle gardiner og liker det best
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har aldri likt gardiner. Var herlig da jeg bodde i 8. etasje uten gjenboere. Men som regel må man jo ha noe for å hindre innsyn, eller for solskjerming. Nå bor vi i leilighet på bakkeplan. Vi har rullgardiner på soverommene, liftgardin på kjøkkenet og plissegardiner i stua. Vindusfolie på badet. Anonymous poster hash: 15d18...bfc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Jeg elsker gardiner! Det myker opp hele rommet! Å komme hjem til noen uten gardiner ser så kaldt og ukoselig ut. Nesten som om de akkurat har flyttet inn og ikke fått alt på plass, eller at de holder på å flytte ut. Lameller er kjempestygt! Det hører bare hjemme i kontorbygninger. (er min mening da ) Anonymous poster hash: d6149...d06
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Synes gardiner er fint jeg. Hvis de passer inn... Kapper og blonder og sånt er ganske nittitalls, enkle gardiner er vel helt tidløst? Men hjemme hos oss foretrekker jeg masse lys inn vinduene, og "rene" vinduer. Vi har enkle rullegardiner på soverommene, og ingenting i resten av huset:-) Anonymous poster hash: ec933...266
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har ingen gardiner, jeg, og synes verken det er kaldt eller sterilt. Anonymous poster hash: 94594...7a5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #22 Skrevet 2. juli 2013 Gardiner kan være nydelig. Lameller og den slags er trist. Anonymous poster hash: 88072...f9a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #23 Skrevet 2. juli 2013 Her i huset har vi både lammeller og hvite gardiner som går fra taket og ned (høye vinduer). Lammellene har vi for å slippe å ha gardinene fremfor vinduene hele tiden når sola er på sitt verste. Liftgardiner har vi også.. Vi har det vi synes er praktisk og koselig, så får besøket synes hva de vil Anonymous poster hash: 7dc8c...f7b
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 2. juli 2013 #24 Skrevet 2. juli 2013 Jeg hadde min storhetstid på 90-tallet, så det er vel mulig jeg fortsatt sitter fast der. Gardiner har jeg i alle rom og kommer ikke til å ta dem bort med mindre noen spikrer igjen vinduene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå