Gå til innhold

Helt ærlig, overdriver jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min takket ja til ny jobb for et halvt år siden. Han ble så glad for å bytte jobb da det var mye overtid der han jobbet før. For noen måneder siden fortalte han at han måtte begynne å reise til andre enden av landet vårt. To uker borte, en uke hjemme. Han fortalte også at reisingen var en av betingelsene for å få jobben,dette sa han til meg fire mnd etter at han startet i den nye jobben!

Jeg sliter med å ha han borte. Det går fint med meg og barna, men føler jeg har mistet litt kontrollen. Føler også at jeg er alene og ensom.

Når han kom hjem nå ba han meg om å sjekke noen bilder på tlf hans. Når jeg trykket på tlf kom det opp meldinger som han har skrevet med ei han tydeligvis reiser og jobber sammen med. Der kom det frem at de har vært på restaurant flere kvelder og trent ilag. Når jeg spurte han fjaset han det bort med at han bare var på jobb og han må jo spise. Jada, men er det ikke normalt å fortelle slikt til den som sitter hjemme? Når jeg har spurt han hva han har gjort den dagen så har han ikke nevnt dette. I loggen har de tatt kontakt med hverandre over tlf og sms 35 ganger på 10 dager!

Jeg føler meg sjalu for første gang på 19 år! Bør jeg roe meg eller har jeg rett?

Er redd for at jeg overdriver siden jeg ikke liker at han jobber borte.

Anonymous poster hash: 8dab8...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde klikka i vinkel over det at mannen hadde skjult for meg disse betingelsene om reising..

Skrevet

Hvis du overdriver så hadde jeg også overdrevet..

Jeg hadde ikke syns det var ok..

Han har jo da holdt det skult for deg fordi han skjønte at det var galt..

Han var lei overtid men syns det er greit å være så mye borte?

Samboer hater overtid av den enkle grunn at han må være borte fra familien sin lengre enn han ønsker...

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Han har allerede vist seg å være uærlig (ved at han ikke fortalte om betingelsene for jobben), derfor hadde jeg ikke stolt på ham.

Anonymous poster hash: f4c17...7eb
Skrevet

Å så hadde jeg tenkt at når han holder dette skjult, hva mer skjuler han.

Dette er iallefall for meg et grovt tillittsbrudd og jeg hadde nok blitt misstenksom overfor andre ting han fortalte meg..

Skrevet

Nei jeg skjønner ikke hva han tenker. Må jo være bedre å være borte noen ettermiddager istedenfor flere uker i måneden?I tillegg kan han kose seg med en dame som har like høy utdanning som han, uten familie og veltrent kropp. Flott!

Anonymous poster hash: 8dab8...312

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Han har allerede vist seg å være uærlig (ved at han ikke fortalte om betingelsene for jobben), derfor hadde jeg ikke stolt på ham.

Anonymous poster hash: f4c17...7eb

Mye som skurrer her. Vedder på at han fikk et tilbud om reising etter at han hadde fått jobb og løy til deg da også. Hvorfor skulle han vente så lenge med å fortelledet ellers? Og han har ikke løyet om hva han har gjort når du har spurt hva han har gjort om dagene? ? Varsellampene lyser illrødt her nå.

Anonymous poster hash: a257f...2c1

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde tatt det som et tegn på at mannen var på vei ut av forholdet hvis mannen min hadde gjort det din her har gjort.

Han søker en jobb han får - så langt greit. Sånn rent bortsett fra at han sier han er lykkelig for å ha fått jobben fordi det var så mye overtid i den andre. Det burde vel tilsi at han ønsket seg mer fritid. For en familiemann er det da naturlig å i hvert fall bruke noe av den ekstra fritiden sammen med familien sin.

I steden for sørger mannen din for å skaffe seg veldig mye fritid ved å være borte fra hjemmet i to uker i slengen og bare være hjemme en uke. Det vil si, mens han plutselig har fått muligheten til å gjøre hva han vil etter normal arbeidstid to av tre uker, så har han påtvunget deg alenemortilværelsen 66 % av tiden. Dette har han gjort uten å diskutere det med deg, han har ikke spurt deg om en slik voldsom omstilling ville være greit for deg. Han ventet til og med i fire måneder etter oppstart i jobben med å bare informere deg om at "nå blir det slik".

Dette er ikke noe man "glemmer" informere konen sin om. Dette er noe som får så store innvirkninger på familielivet at man normalt diskuterer hvordan man skal forholde seg til det, man planlegger hvordan ting skal tilrettelegges osv. osv.

Det er ikke noe man nevner i forbifarten og tror er ok!

Det mannen din har gjort er usedvanlig respektløst - både overfor deg, men også overfor barna deres og familien deres. Han har kjørt en egotripp uten sidestykke.

Hvorfor diskuterte han ikke dette med deg før han takket ja til jobben???

Man kan jo bare lure....

Du overdriver absolutt IKKE!!!!

Jeg hadde konfrontert ham med tydelige spørsmål:

Hvis overtid i den andre jobben var så ille - hvorfor da søke en jobb som krever at han er borte fra hjemmet 66 % av tiden??

Hvorfor mener han det er ok å være så mye borte fra familien når overtid i den forrige jobben ikke var greit??

Hvorfor diskuterte han ikke dette med deg før han takket ja til jobben??

Hvorfor mener han det er ok å splitte familien det meste av tiden??

Med hvilken rett mener han at han har rett til å ta slike beslutninger uten å diskutere det med deg??

Hvorfor er det greit for han å la deg bære hele belastninger for at han skal gjøre det han føler mest for - og det atpåtil uten å spøør deg på forhånd??

Om han nå sier at du overdriver så ville jeg sett på det som enda mer bekymringsverdig. For det viser at han ikke vil sette seg inn i din og familiens situasjon, han har satt familien på sidelinjen i livet sitt. Og synes tydeligvis at det er hans rett å gjøre det og at du ikke har noe du skulle ha sagt.

Han synes jo tydeligvis heller ikke at han trenger å informere deg om hva han gjør de ukene han jobber borte.

Jeg ville nok også ha spurt direkte om han er utro eller om han har planer om å skille seg. Om han benekter dette ville jeg bedt ham komme ut av midtlivskrisen sin og begynne å opptre ansvarlig. For måten han oppfører seg på nå vitner mer om en ungkar som vil leve livet sitt akkurat slik det passer ham.

Anonymous poster hash: 83bf6...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...