Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 For noen år siden ble jeg meldt til barnevernet fordi jeg slet psykisk. De gikk til sak, og ble bedt av dommeren om å enten trekke saken, eller tape, da de ikke hadde gode nok beviser på at jeg ikke var skikket som mor, og psykologen og andre vitnet for meg og sa jeg var stabil og bra nok til å fungere som mor. De trakk saken. Nå har de tatt opp denne saken igjen, fordi jeg søkte om avlastning, og henger seg opp i at jeg _kan_ jo få tilbakefall en gang i fremtiden... Så nå bruker de mot meg, etter et par observasjoner, at jeg trenger foreldreveiledning fordi jeg: -vasket barnet mitt fritt for matrester og annen "møkk" under kveldsstellet, til tross for at barnet var syk den kvelden. Jeg måtte jo forstå at barnet ikke likte det, og da møtte jeg ikke barnets behov. -barnet mitt takker når det får noe. Da må jeg ha vært for streng. -Det er galt at babyen sitter i vippestolen når den spiser, de mener nemlig at babyen skal sitte å spise, selvom babyen ennå ikke har lært å sitte. For jeg må forstå at å sitte bakoverlent er ubehagelig. Helsestasjonen sier at jeg ikke skal tvinge babyen til å sitte før babyen er klar for det selv, fordi jeg da kan ødelegge/skade ryggen. -babyens seng er en fare for babyen, fordi babyen plutselig kan vippe seg selv over kanten, derfor er jeg uansvarlig som ikke har satt sengebunnen helt ned. Dette til tross for at babyen ikke har lært å snu seg ennå. -fortiden min _kan_ jo komme tilbake. -jeg får ikke med meg hver eneste detalt med barna mine, da er jeg ikke oppmerksom. Men dette skyldes jo at jeg er alene med 3 barn, 2 av de ganske små. Jeg ser derfor ikke hva alle 3 gjør til en hver tid nei. De vrir på det fagpersoner sier også. De fagpersonene som har uttalt seg i saken, de de har innhentet opplysninger fra også. Og selvom fagpersonene selv prøver å forklare hva de har ment med det de har skrevet, gir ikke BV seg. De har dannet seg en egen mening, som ingen andre rundt meg er enige i i det hele tatt. (fagpersoner,barnehage,familie,venner osv). Hva gjør jeg nå? Kontakter advokat? Jeg nekter å godta å bli overkjørt på denne måten! Bare fordi barnevernet har makt, betyr ikke det at jeg er nødt til å legge meg flat, og gjøre eksakt som de syns når jeg faktisk ikke har gjort noe galt. Jeg syns det er blodig urettferdig at de skal plage meg og barna mine på denne måten når ingen (!!!) andre er bekymret for noe som helst (helsestasjon,barnehage,lege,sykehus,bupp). De skaper stress og uroligheter og gjør hverdagen våres utrolig vond, når de vrir på alt som er, og får det til å høres ut som jeg mishandler barna mine på det groveste. Pappaen til barna klarte ikke annet enn å le da jeg fortalte hva BV sier. Mamma lurte på om det hadde tippa over for dem, ei venninne lurte på hva de hadde fått i seg... Jeg vil gå til sak mot dem. Både for å renvaske meg selv, og bli kvitt dette tullet. Men også for å sette et eksempel. Det er ikke greit å bare trumfe igjennom ødeleggende oppførsel mot mennesker, bare fordi de har en fortid. Fortiden er ikke tilstede i nåtiden, og har heller ikke vært det på mange,mange år. Takk for at du leste... Dagens utblåsning fra meg... Anonymous poster hash: c4e36...f8f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Advokat er ofte nyttig, ikke nødvendigvis for å fremme konflikt. Like gjerne for å fremme kommunikasjon. Det kan vel høres ut som du og barneverntjenesten ganske åpenbart har ulike oppfatninger her, og ingen på et forum kan svare deg på hvem som tar feil. Anonymous poster hash: 408e8...5ed
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Du burde jo ikke be om avlastning med den historien med barnevernet. De ventet sikkert bare på noe de kunne ta deg på igjen. Kontakt advokat ja. Anonymous poster hash: 95d3c...5b8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Advokat er ofte nyttig, ikke nødvendigvis for å fremme konflikt. Like gjerne for å fremme kommunikasjon. Det kan vel høres ut som du og barneverntjenesten ganske åpenbart har ulike oppfatninger her, og ingen på et forum kan svare deg på hvem som tar feil. Anonymous poster hash: 408e8...5ed Nå er det ikke sånn at det bare er jeg som har en annen oppfatning enn BV. Absolut alle som kjenner meg og barna og situasjonen, det være seg familie, venner eller fagpersoner og barnehage, tilogmed BUPP, har en helt annen oppfatning enn barnevernet. De har også sagt det til barnevernet. Men barnevernet nekter å høre! hi Anonymous poster hash: c4e36...f8f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Høres veldig merkelig ut. Skulle gjerne hørt barnevernets side av saken... Anonymous poster hash: be348...ac3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Advokat! Anonymous poster hash: 2ed2b...7c4
Klokkeblomst Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Uff, synes dette var forferdelig trist lesning! Om du snakker sant og dette er tilfelle hadde jeg kontakta advokat tvert, men ikke dette synes jeg har på BV, utrolig trist om det faktsik er sånn. BV er jo til for og hjelpe, ikke ødelegge.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Uff, synes dette var forferdelig trist lesning! Om du snakker sant og dette er tilfelle hadde jeg kontakta advokat tvert, men ikke dette synes jeg har på BV, utrolig trist om det faktsik er sånn. BV er jo til for og hjelpe, ikke ødelegge. Ja, de skal i hvertfall være til for å hjelpe. I dette tilfelle gjør de ikke det. Det spiller ikke så stor forskjell for meg om dere tror på meg eller ikke, men hvis dere i det minste later som dere tror på meg, så hadde jeg satt pris på deres mening om hvordan jeg går frem. hi Anonymous poster hash: c4e36...f8f
Klokkeblomst Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Uff, synes dette var forferdelig trist lesning! Om du snakker sant og dette er tilfelle hadde jeg kontakta advokat tvert, men ikke dette synes jeg har på BV, utrolig trist om det faktsik er sånn. BV er jo til for og hjelpe, ikke ødelegge. Ja, de skal i hvertfall være til for å hjelpe. I dette tilfelle gjør de ikke det. Det spiller ikke så stor forskjell for meg om dere tror på meg eller ikke, men hvis dere i det minste later som dere tror på meg, så hadde jeg satt pris på deres mening om hvordan jeg går frem. hi Anonymous poster hash: c4e36...f8f Uff, får helt vondt inni meg Hadde nok fått tak i advokat, kanskje du kan få det gratis gjennom fri rettshjelp? Det høres jo helt vanvittig ut detta der. Forkastelig at BV kan finne på og gjøre noe sånt!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 http://www.dagbladet.no/2013/07/02/kultur/meninger/debattinnlegg/kronikk/barnevernet/27992897/ Bare å lese dette, for dere som ikke tror på at barnevernet jobber sånn som jeg forklarer... HI Anonymous poster hash: c4e36...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå