Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Vi jenter/damer er veldig strenge med hverandre, synes jeg. Det skal ikke mye til før merkelappen "Dårlig Mor" blir klistret på og er den først der, er det vanskelig å argumentere mot. Dersom man beveger seg bittelitt utenfor det som forventes, så skriker vi jenter opp mot andre med indignert harme... Jobber du litt for mye, sender du ungene dine i barnehagen selv om du har fri en dag, er du hjemmeværende med barna etter at de har rundet tre-fire år, serverer du pølser til middag en tirsdag, slutter du å amme før poden har rundet året og så videre. Alle slike avvik ser ut til å være et resultat av at Mor er "Dårlig" Far derimot, dersom han leker litt med ungene en lørdag, er han kjempeflink og veldig involvert, dersom han slenger en runde med klær i vaskemaskinen eller han hiver en Grandiosa i ovnen til middag så er oppfattet som veldig tilstedeværende. Det er også veldig synd på ham dersom han "tvinges" til å være hjemme med barna sine i den delen av permisjonen til tilfaller fedre. Mor derimot, hvis hun vil være hjemme litt kortere enn hun kan, huttemegtu - ikke bra! Det verste er, synes jeg, at det er ikke menn som klager over dette eller setter disse merkelappene på kvinner i sin omgivelse. Det virker som om det er noe vi kvinner gjør med/mot hverandre! Tenk så flott det hadde vært hvis vi hadde vært litt greiere med hverandre og litt mer generøse i forhold til de valgene vi alle tar i hverdagen og at vi er litt mer forståelsesfulle for at vi ikke klarer å gjøre alt perfekt til enhver tid... Et lite hjertesukk fra meg... P.S - Ja dette er satt på spissen og jeg snakker åpenbart ikke om tilfeller der det er snakk om alvorlig omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 95922...3bb Anonymous poster hash: 95922...3bb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Kvinne er noen ganger kvinne verst. Anonymous poster hash: 5ec2f...685
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 her inne har jeg inntrykk av det motsatte. at menn ikke burde slippe i nærheten av barn, mens kvinner tydligvis aldri gjør noe galt. selv når barnevernet står på døra. Anonymous poster hash: adc74...47a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Vel, jeg ser poenget ditt, og kan være enig i at det ligger noe i det du skriver. Kvinner kan virkelig være slemme med hverandre, selv for bagateller. Når det er sagt, så er jeg en av de som mener at mor er viktigst når barna er små. At mor har et større og litt annerledes ansvar når barna er små, og at det derfor kreves mer av henne enn av far. Ja, det mener jeg faktisk. Dette jevner seg imidlertid litt ut når barna blir større, over 3-4 år. Anonymous poster hash: 212ef...f90
Gjest sug lut Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Det mest utrolig er hvor satans "flinke" alenefedre er, "stakkars", da trår gjerne deres mor til og "hjelper til litt for han er jo alene med dem", så da "drar hun over gulvene" og så passer hun de stakkars alenefarbarna og henter og bringer på trening og skole og alt, så stakkars alenefar likevel kommer på SIN trening, på fest med gutta, på utenlandstur med de samme gutta, osv osv. For han er jo alene med barna, tenk så "flink" han er. Mens alenemødre bare får få det til, sånn eller slik, det er jo bare å forvente.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Det er annerledes her inne enn i resten av verden... Anonymous poster hash: 8905d...e7e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Det er annerledes her inne enn i resten av verden... Anonymous poster hash: 8905d...e7e Jepp, skulle akkurat til å si det. Jeg har ikke opplevd noe av dette som HI skriver her ute hvor jeg puster, jeg leser kun om slikt her inne. Her er jo folk helt gale med hverandre. Anonymous poster hash: 42f32...7b7
Tyra79 Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Det mest utrolig er hvor satans "flinke" alenefedre er, "stakkars", da trår gjerne deres mor til og "hjelper til litt for han er jo alene med dem", så da "drar hun over gulvene" og så passer hun de stakkars alenefarbarna og henter og bringer på trening og skole og alt, så stakkars alenefar likevel kommer på SIN trening, på fest med gutta, på utenlandstur med de samme gutta, osv osv. For han er jo alene med barna, tenk så "flink" han er. Mens alenemødre bare får få det til, sånn eller slik, det er jo bare å forvente. AKKURAT sånn er svigermor/svoger!! Han "stakkar" har det ikke lett, så de har rett som det er ungene ei helg. De sitter fast barnevakt en gang i uka (annenhver uke vel og merke). Det "verste" er at han overfører penger til sin mor slik at hun kjøper klær til ungene! OMG! Og svigermor kan ikke forstå at denne flotte mannen er singel;)! Hehe, er i grunn glad vi bor på en annen kant av landet. Hadde nok ikke vært like morsomt om vi bodde nær hverandre;)!
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har ikke opplevd dette med at bagateller gjør mor til en dårlig mamma i det virkelige livet, men jeg opplever innimellom at når mor passer barn, vasker hus og klipper plenen er det jo en selvfølge, når far gjør det samme er han jo bare så utrolig flink og kona hans må jo bare være så forbanna stolt av ham/ heldig som har ham/ etc. Jeg lurer på hvordan damer som kommer med slike utsagn har det hjemme, heldigvis bor jeg ikke hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå