Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Må en bo i leiligheten selv, eller kan en leie den ut til f.eks foreldre eller barn? Anonymous poster hash: fc6bf...5ce
<3 2G <3 Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Det står i reglementet til ditt borettslag. Med mindre vi bor i samme blokk er det vanskelig å si
valkyrien Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Det finnes det ikke noe fasitsvar på, sånt kan variere fra borettslag til borettslag.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Man kan leie ut til slektninger i rettopp og nedadstigenende linje. Burettslova $5-4 og 5-6. Du kan også leie ut for inntil 3 år dersom du har bodd i boligen i minst ett av de siste to årene. Samt midlertidig overdragelse ved f.eks. Arbeid borte.se borettslagslovens kapittel 5. Anonymous poster hash: 2d44e...4c3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Du må bo der selv det første året. Etterpå kan du leie ut til hvem du vil, men må melde i fra til styret. Ikke lenger noe krav til at det må være slektning. Det er også mulig å søke unntak, og leie ut fra man har kjøpt, dersom man har planer om å flytte inn senere men er foreløpig forhindret f.eks pga utdanning et annet sted e.l. Da gjelder det kun for en begrenset periode (hvis man søker for 2 år f.eks). Så må man bo det 1 år selv før man kan leie ut på ny. Høres rart ut at det kan eksistere lokale regler på dette. Da må det være noe gammelt som ikke er retta opp, og en rådgiver hos bbl som ikke følger med... (Reglene ble endra for en 5-6 år siden, så #4 må referere til de gamle reglene). Anonymous poster hash: 2b1be...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå