Gå til innhold

*flaut brystvortebilde* Trenger ammeråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeeelp...babyen suger brystvortene mine helt skjeve, det gjør så vondt! De på sykehuset sier hun har godt tak...og uansett hva jeg gjør får hun ikke bedre tak. Er det brystvortene mine som er for små/korte slik at hun ikke får den langt nok inn i munnen? Noen ganger har hun faktisk brekt seg, så da er den jo langt inn?

Ser dere at brystvorta nesten er nebbformet?

Anonymous poster hash: 5193e...db2

post-42-0-09157600-1372781138_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke det ser rart ut...ser helt vanlig for meg. men nå vet ikke jeg hvordan de så ut før og om det evt har forandret seg. Brystvortene forandre seg etter ammingen...mine ble mye større. 

Anonymous poster hash: 4969b...e8c
Skrevet

Er det lenge siden babyen din ble født? Jeg var også helt sår i begynnelsen,flere uker faktisk,men gikk over av seg selv:) gråt meg igjennom noen amminger!! He he..

Skrevet

Sånn ser den ut før amming. Litt krem på den da, hihi...dette er jo så pinlig!

post-42-0-23641400-1372781625_thumb.jpg

Skrevet

Ah, sånn skjedde med meg og...det er vanlig. De presser jo brystvorten med tungen når de suger, så det er naturlig at den kommer litt skeiv ut :P

Så lenge det ikke er vondt å amme og barnet får melken ut så er det greit ;)

Anonymous poster hash: 4969b...e8c
Skrevet

Pass på at baby har MYE av areola i munnen! Ellers må jeg si at brystvortene mine også forandret seg, de blei kjempestore.. Gikk noen mnd før alt det vonde var over, så hold ut :)

Skrevet

Ok, tusen takk for svar! Hun har en god del av areola i munnen, men den er ganske stor altså...

Hun er bare noen uker, og jeg har hatt en periode i starten med myyye vondt og blødde og alt...så ble det bedre, men nå ble det verre, derfor jeg trodde jeg gjorde noe feil...

Skrevet

Da går det over etterhvert skal du se:-) hadde også opphold og trodde det vonde var over,men så kom det tilbake for en liten periode:)

Skrevet

Mine ble også slik.

Jeg syns det var veldig vondt og de ble også hvite.

Nor jeg ba om hjelp sa de alltid at jeg ammet rett, men jeg syns det var drit vondt gjennom hele ammepreiodene.

Anonymous poster hash: 4a733...96f
Skrevet

Stikk en tur innom helsestasjonen og be de se på ammeteknikken din!!;)

Da ser de om babyen gaper/suger riktig, for det er veldig vikig;)

Anonymous poster hash: a4f63...3af

Skrevet

Synes brystvorta di ser helt vanlig ut, jeg. Jeg hadde også syyyykt vondt i brystvortene de første fire ukene jeg ammet, og så gikk det over:)

Skrevet

Mine er også blitt skjeve. Baby er 4 måneder straks. Det er litt sårt noen ganger, men jeg tror ikke det er skjevheten som gjør det! Prøv å smøre med Purelan, det hjelper på såre brystvorter :)

Suger babyen riktig, kan man se at den suger helt bak mot øret. Få så mye av areola inn. Prøv ellers å heve/senke henne, mer mot høyre/venstre, tvillingstilling, liggende, eller faktisk å ha hofte til babyen mot din mage/hofte, eller mage mot mage! Man kan også amme tilbakelent, f.eks i sofaen eller i en stol.

Anonymous poster hash: 942ee...bff
Skrevet

Helsesøster sa til meg jeg også kunne legge baby på sengen og stelle meg på alle 4 over henne og amme på den måten.. Måtte le litt da :-)

Skrevet

Sånn blei min også, det er pga de suger også blir den trykka av ganen og tunga :P  Om du er sår kan du smøre med mm og la det tørke før du pakker bort puppa igjen, viktig og la de lufttørke :)

Skrevet

Mine ble også sånn :)

Anonymous poster hash: 09aaf...930
Skrevet

Heeelt normalt! Den blir flatklemt fordi babyen presser den opp i ganen med tunga ;)

Skrevet

Helsesøster sa til meg jeg også kunne legge baby på sengen og stelle meg på alle 4 over henne og amme på den måten.. Måtte le litt da :-)

Hihihi...vet du, det tror jeg faktisk at jeg prøvde med førstemann...ble ingen videre suksess :P

Tusen takk for svar alle sammen. Da vet jeg hvertfall at jeg ikke gjør det feil! Da er det bare å holde ut og vente på bedre tider ;)

Skrevet

Min sluttet aldri helt med å suge feil, og holdt på sånn av og til til han ble året ;-) Vi gjorde alt riktig, men han gjorde et eller annet med tunga el noe.

Skrevet

Det er helt normalt at den endrer form etter amming. Desverre gjør det ofte vondt å amme, spesielt i begynnelsen.

Anonymous poster hash: e2041...e43
Skrevet

Hihihi...vet du, det tror jeg faktisk at jeg prøvde med førstemann...ble ingen videre suksess :P

Tusen takk for svar alle sammen. Da vet jeg hvertfall at jeg ikke gjør det feil! Da er det bare å holde ut og vente på bedre tider ;)

Haha, et av mine mest kleine ammeøyeblikk! Måtte prøve pga tilstoppede melkeganger. Husker også sjokket over de deformerte brystvortene etter amming den første tiden.

Anonymous poster hash: c65c5...5ee

Skrevet

Ser helt normalt ut. Hvis det er veldig vondt for deg så ta en dags pause hvor du kun pumper og smører deg mye.. Det hjelper. Ellers har jeg selv hatt super effekt av elisabeth arden 8hour salven, når det stor på som verst.

Vet ikke hvordan du "hekter" ungen på men pass på at h*n ligger i riktig høyde slik at h*n ikke drar/henger i den og få babyen godt inntil deg før du lar den ta tak.. 

Luft tørk og smør, ha i ammeinnlegg som ikke limer seg fast i vorten. 

*auuu flashback!* :-o

Anonymous poster hash: bbcbb...c33
Skrevet

Ser helt normalt ut. Hvis det er veldig vondt for deg så ta en dags pause hvor du kun pumper og smører deg mye.. Det hjelper. Ellers har jeg selv hatt super effekt av elisabeth arden 8hour salven, når det stor på som verst.Vet ikke hvordan du "hekter" ungen på men pass på at h*n ligger i riktig høyde slik at h*n ikke drar/henger i den og få babyen godt inntil deg før du lar den ta tak.. Luft tørk og smør, ha i ammeinnlegg som ikke limer seg fast i vorten.  *auuu flashback!* :-o Anonymous poster hash: bbcbb...c33

Hm, den salven har jeg jo...må du vaske den av før amming?

Skrevet

Sånn så mine brystvorter også ut! Da er det feil amme/sugeteknikk. Sier som de andre, pass på at baby har mye av areola i munnen.

Skrevet

masse luft, og før barnet til brystet og ikke brystet til barnet. mine var og såre i perioder. virket nesten som om de måtte herdes i flere omganger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...