Gå til innhold

Mine tanker om barnevernssvikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bvtjenesten sviktet meg og min søster, vi har nå fått diagnoser på diagnoser som har blitt påført av det vi har opplevd.

Jeg, som størst, som visste så godt at dette ikke var ok. Tok avgjørelsen om å si ifra til bv, de innkaller mor og far til møte, men henlegger saken, siden mor og far sier jeg lyger fordi jeg ønsker økonomisk støtte.

Min mor flytter, min far truer med å skade seg selv, jeg er på skolen, og får med meg lærere hjem.  Neste dag ringer skolen til Bv, og sier det ikke går ann at saken henlegges.

Ikke engang da ser de alvorlighetsgraden.. det står i saken at vi selv ønsket å flytte til fosterhjem. Var det ikke nok alvorlig????

Arrest, ambulanse, politi, skriving om i aviser... Ikke nok???

Bitter...

Anonymous poster hash: deb3f...4d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, det som skjer hjemme den dagen er slik at skolen syns vi ikke skal bo hjemme mer.

Anonymous poster hash: deb3f...4d7
Skrevet

Vanskelig å uttale seg om uten å se saksdokumentene og hvilken informasjon som fantes, egentlig. Men at barnevernet har gjort og gjør for lite i veldig mange saker er det ingen tvil om. Noen ganger handler det om kompetanse, oftere om ressurser og bemanning, enda oftere om et lovverk som ikke gir barn det helt store rettsvernet.

Om du orker og ønsker, er det forresten en del muligheter for å få billighetserstatning grunnet systemsvikt i barndommen.

Anonymous poster hash: aa65d...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...