Gå til innhold

Har du ei god oppskrift på paifyll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve meg på flere paier :-)

Bunnen lager jeg med 200gr mel og 150gr snørr.

Anonymous poster hash: 556d2...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe snørr=smør !!!! Jækla autokorekt..

Skrevet

Rolling On The Floor Laughing... :D

Ææææsj...

Der har du for å lage et anonymt pai-innlegg. Hvis du hadde brukt nicket, kunne du ha redigert innlegget.

Ja... hvis du ikke skal lage bærpai, kommer jeg ikke på så mye annet enn det tradisjonelle fyllet med løk, purre, tomater, vispede egg, squash o.l. Kan selvsagt bruke mais og brokkoli, og den typen kjøtt man måtte ønske.

Anonymous poster hash: 68dd0...566
Skrevet

Rolling On The Floor Laughing... :D

Ææææsj...

Der har du for å lage et anonymt pai-innlegg. Hvis du hadde brukt nicket, kunne du ha redigert innlegget.

Ja... hvis du ikke skal lage bærpai, kommer jeg ikke på så mye annet enn det tradisjonelle fyllet med løk, purre, tomater, vispede egg, squash o.l. Kan selvsagt bruke mais og brokkoli, og den typen kjøtt man måtte ønske.

Anonymous poster hash: 68dd0...566

Ja hehehe flir meg skakk eg også :-D

Tenkte å lage både bær og middagspai :-) kan lage med blåbær!

Skrevet

Jeg pleier å lage med ost, skinke og løk eller kylling, spinat og fetaost (tenker hver gang at jeg bør prøve med soltørkede tomater også, men har aldri husket på å kjøpe det inn når jeg skal lage det...)

Anonymous poster hash: 36419...55d
Skrevet

Jeg pleier å lage med ost, skinke og løk eller kylling, spinat og fetaost (tenker hver gang at jeg bør prøve med soltørkede tomater også, men har aldri husket på å kjøpe det inn når jeg skal lage det...)

Anonymous poster hash: 36419...55d

Det hørtes godt ut :-)

Skrevet

Jeg lager med sprøstekt bacon, broccoli, revet ost og eggestand. Blir nammenam :)

Anonymous poster hash: 49b6c...c4f
Skrevet

Jeg lager med sprøstekt bacon, broccoli, revet ost og eggestand. Blir nammenam :)

Anonymous poster hash: 49b6c...c4f

Jeg bruker dette, men i tillegg gulrot, løk og stekt sopp. Jeg forkoker grønnsakene (bortsett fra løk) litt i ovnen, steker sopp og bacon, og bruker løken rå. Fordeler alt i paiskallet, strør ost over og heller deretter eggeblandingen over til slutt. Nam.

Anonymous poster hash: 647da...3fc

Skrevet

Fetaost er knallgodt ihvertfall. Ellers så er d nesten bare fantasien som setter grenser. ;-)

Skrevet

Denne syns jeg er nyyydelig :-) Mannen syns det er litt mye fetaost.

Litt over 1/2 boks cherrytomater

1 pk fetaost (den som er i grønn firkantet pappkartong... er det ikke Apetina tro?)

Purre

1 pk smårettskinke

3 egg

1 boks creme fraiche

Salt og pepper

Trykk paideigen ut i paiformen. Fyll med oppkuttede tomater, fetaost, purre og skinke. Visp sammen egg og creme fraiche, og hell over paien. Ha salt og pepper oppå eller i eggeblandingen.

Stekes på 200 grader i ca 45 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...