Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hvor mange kalorier bør en voksen dame ha i seg pr. dag, for å gå ned i vekt? Problemet mitt er at jeg blir sur og sint med for lite mat, forslag til noe mettende jeg kan stappe i meg mellom måltidene? Målet er å gå ned ti kilo.. Anonymous poster hash: 9efe2...092
mrsrogaland. Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Kommer Ann på hvor høy du er, vekt, forbrenning og andre ting. Det er kalkulatorer på nett som kan regne ut ca for deg. Google deg. Jeg spiste 1000kcal til dagen da jeg slanket meg på slutten, men da veide jeg jo ikke så mye. 15 kg tyngre spiste jeg 1400-1600. Mange sier de går ned på 1600, og andre må spise mye mindre. Spiser du for mye, går du ned tregt og Mister kanskje motivasjon. Spiser du for lite, sprekker du nok. Om du veier 70-80 kg ville jeg ikke spist mindre enn 1200. Om du trenger mye mat vil jeg annbefale at du beveger deg mere. En annen ting er å drikke nesten bare vann. Ikke kast bort kalorier på drikke om du trenger mye mat. Lykke til:-) jeg tok av mine 10 kg på 4 måneder.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Hvor mange kalorier bør en voksen dame ha i seg pr. dag, for å gå ned i vekt? Problemet mitt er at jeg blir sur og sint med for lite mat, forslag til noe mettende jeg kan stappe i meg mellom måltidene? Målet er å gå ned ti kilo.. Anonymous poster hash: 9efe2...092 Men du skal jo ikke spise mellom måltidene Mener du at du vil ha tips til mettende, kalorifattige måltider? Da foreslår jeg suppe. For eksempel fiskesuppe: Vann, fiskebuljong, brokkoli, gulrot, laksefilet og bygggryn. Anonymous poster hash: 0aa83...6f1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg spiser ca 1300 kalorier. Er 158 høy og veier nå 75 kg. Skal ned 14 kg på like mange uker. Bruker vektklubb.no Det er en omstilling de første dagene, men kroppen blir fort vant til mindre mat. Anonymous poster hash: 114f2...d51
Tigerpote Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Mellommåltider er fint. Feks et knekkebrød med makrell, nøtter etc. Jeg ville gått for rundt 1600 kcal hvis du trimmer ca en halv time om dagen og ikke er veldig liten eller veldig stor. Du kan også spise lettyoghurt og frukt og grønnsaker mellom måltidene. Om du spiser under 1300 kcal vil du tære på musklelmassen og få dårlig forbrenning. Du kan gå ned inntil et kg i uka.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Fast et døgn eller to, så er du automatisk begynt på vei ned;) Tenk å slippe å tenke på det? Jeg har slanket meg slik i alle år, veldig enkelt;) http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article533903.ece Anonymous poster hash: d8071...54e
Poetika med K Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Hvor mange kalorier bør en voksen dame ha i seg pr. dag, for å gå ned i vekt? Problemet mitt er at jeg blir sur og sint med for lite mat, forslag til noe mettende jeg kan stappe i meg mellom måltidene? Målet er å gå ned ti kilo.. Anonymous poster hash: 9efe2...092 Jeg tenker at du må jobbe med det mentale når du skal slanke deg og er på jakt etter noe å "stappe i deg" mellom måltidene. Sørg heller for at måltidene dine er så mettende at du ikke trenger å stappe i deg noe før neste måltid. Spis mat med mye protein, og skal du spise karbohydrater så velg trege karbohydrater. Grove kornprodukter, kanskje knekkebrød fremfor brød. Tar lengre tid å spise også.... Masse grønnsaker, og hva med å bytte poteter, pasta og ris med bønner eller linser? Kikerter er også fantastisk! Mye protein og du holder deg mett LENGE! Du trenger ikke så mange kalorier, sparebluss eksisterer ikke, så hvis du kommer under 1000 kalorier så er ikke det heller noen fare. Mange som skylder på "sparebluss" når de smeller opp i vekt etter endt kur. Problemet er at de gjerne går tilbake til å spise det samme som før. En mindre kropp trenger mindre mat, og fortsetter man å spise som før så skapes det et energioverskudd. Mitt aller beste råd under slanking er styrketrening! Kondisjonstrening er vel og bra, og du brenner litt kalorier på det, men ved å trene styrke sørger du for å øke muskelmassen selv om du går ned. Økt muskelmasse = økt forbrenning. Ikke bare der og da under trening, men hele døgnet. Må du ha noe søtt så er Synnøve gresk yoghurt naturell med litt bær et hett tips. Alternativt kan du ha på litt hakkede nøtter og akasiehonning. (Honning er sukker, men har lav glykemisk indeks slik at blodsukkeret ditt ikke flyr til himmels og fører til enda mer fysing) Endret 2. juli 2013 av Poetica von Tryll
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Dette er egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men om du pleier å ha noen litt harde, sure, kjipe dager med hodepine når du starter kan det være en ide å trappe ned et par dager. Spis vanlig mat et par dager etter masse sukker før du så strammer strikken. Dette har jo ikke noe for seg om du starter og hopper av slanking flere ganger i mnden, men om du skal samle motivasjon så er det en faktor som for noen gjør at man ikke hopper av før man har kommet i gang pga sukkerhunger og hodepine Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Kommer jo litt ann på hvor mye du tenker å gå ned, hvor aktiv du er, om du trener osv. Jeg hatt tatt av tett oppunder 1 kg i uken, og da har jeg ligget på ca 1300 kalorier per dag, men har også en god treningsøkt per dag der det forsvinner 300-500 kalorier. Viss det er en dag jeg vet jeg ikke får tid til å trene, spiser jeg ca 1000 kalorier. Jeg spiser rugsprø og knekkebrød i stedet for brød. Har på godt med cottage cheese som er mettende og gir mye protein. Har på litt sukkerfritt syltetøy i tillegg. Havregryn med litt rosiner og skummet melk spiser jeg endel av, evt havregrøt. Dette er jo noe som metter skikkelig. Har også kjøpt inn kikerter, men vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til. Innimellom sper jeg på med gullerøtter, kålerabi osv. Før brukte jeg endel nøtter og avocado, men dette er ganske kaloririkt. Når søtsuget melder seg spiser jeg vannmelon og jordbær med vaniljekesam. Drikker også en del pepsi max som hjelper å stagge søtsuget mitt. Jeg er ikke noe god på å lage kalorifattig middag, og vil ikke at barna skal merke så mye til slankingen min. Så til middag spiser jeg det samme som resten av familien. Tar bare litt mindre porsjoner, og tar minst mulig potet. Jeg har bare 1,5 kilo igjen til feriemålet mitt, og har 18 dager på meg. Så jeg er dritstolt over meg selv! At JEG har klart å kutte ut cola og sjokolade er et under! Anonymous poster hash: ecd53...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå