Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Hvordan går dere fram for å lete opp flybilletter, hotell/leiligheter osv? Vi er en stor familie og vil gjerne sydover neste år uten å bli totalt blakket. Kan gjerne bruke litt tid på å lete, men vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Noen som har noen gode tips til hvordan man leter og går fram? Og hvilke priser og løsninger kan vi forvente oss om vi vil bo med helt ok standard? 2 vokse og 4 barn i alderen 4-11 år. Er det f.eks realistisk å få til en tur på 2-3 uker til 20 000 - 30 000 kr for alle oss midt på sommeren? Anonymous poster hash: 49eb0...a5c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Nei, ikke om dere har tenkt å spise på turen Anonymous poster hash: 07871...eae
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Vi bruker enten en Solfaktor-kombo fra restplass.no eller fikser fly på Ryanair/Norwegian lang tid i forveien og bestiller bolig via tripadvisor. Bruker ikke reise midt på sommeren, men tror 30,000 kan la seg gjøre helt greit. Anonymous poster hash: bde0a...36e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Nei, ikke om dere har tenkt å spise på turen Anonymous poster hash: 07871...eae Nå tenkte jeg met på reise og opphold da Mat og severdigheter kommer nok utenom. HI Anonymous poster hash: 2136d...abb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Vi bruker enten en Solfaktor-kombo fra restplass.no eller fikser fly på Ryanair/Norwegian lang tid i forveien og bestiller bolig via tripadvisor. Bruker ikke reise midt på sommeren, men tror 30,000 kan la seg gjøre helt greit. Anonymous poster hash: bde0a...36e Takk for tips Vil helst bestille i god tid. Med så mange liker jeg å ha litt kontroll på når og hvor vi skal. HI Anonymous poster hash: 2136d...abb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 En venninne av meg var i Tyrkia med mann og fire barn i mai for rett over 20.000,- Men de hadde is i magen og ventet til siste liten med å bestille og fikk en leilighet på et feriesenter for den prisen. Faren med å vente når man har så mange barn er jo at alle de store leilighetene er utsolgt.. De fleste hotellene har få familierom/leiligheter som passer til storfamilier. De fleste er laget for to voksne og to barn, med mulighet for en ekstra seng... Det er dyrt å bo på hotell med mange barn! Anonymous poster hash: 13c42...b71
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Ellers kan man få "Syden" på ganske (for nordmenn) ukjente steder hvor man kan komme med ferje og bil. Sopot i Polen f.eks. Anonymous poster hash: bde0a...36e
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Restplass er fint. Betalte 11.200 kr for 4 stk. Kosta vel 2300ish pr stk. Det var inkludert mat
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Vi trenger slett ikke å bo på hotell altså, vet at det er dyrt med mange barn. Et alternativ må jo evt være å bestille to rom og ta to barn hver. Men kan godt være leiligheter, bungalower el. Og jeg er helt klar for å sjekke ut alternative steder. Vil bare ha sol og varme, basseng, strender og litt å kikke på. Men mest sol og skikkelig sommer HI Anonymous poster hash: 2136d...abb
Mars17 Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Vi bestilte nettopp tur til Kroatia, bare 2 voksne, kjøpte fly og hotell hver for seg og ble nesten 4000 billigere enn samme reise med apollo og 6000 billigere enn samme reise med ving. Meste parten Sparte vi faktisk på å booke hotell på hjemmesiden til hotellet, der hadde de 30% avslag.. Så det kan være verdt å sjekke ut :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Vi bruker alltid å bestille billetter fra supersaver.no og hotellrom på hotels.com (du får hver 10. natt gratis forresten). Har ikke hatt noen problemer med disse to enda Hvis du vil leie en leilighet i stedet for hotell så kan du sjekke ut airbnb.no, hvor privatpersoner kan legge ut leilighet og hus til utleie i ferier. Anonymous poster hash: 4e29f...dc0
Brillefint - Jadda! Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Vi trenger slett ikke å bo på hotell altså, vet at det er dyrt med mange barn. Et alternativ må jo evt være å bestille to rom og ta to barn hver. Men kan godt være leiligheter, bungalower el. Og jeg er helt klar for å sjekke ut alternative steder. Vil bare ha sol og varme, basseng, strender og litt å kikke på. Men mest sol og skikkelig sommer HI Anonymous poster hash: 2136d...abb Sopot i Polen anbefales virkelig på det varmeste!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Her er det tre voksne, og bare et barn. Men vi fikk hotell, fly og buss tur/retur for 14 000 kr. To uker. Nå er dette uten mat da... Anonymous poster hash: 78e72...326
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Se på billige flybilletter f. eks til Spania. Vi reiser hele familien på 5 for kr 10 000 tur/retur. Vi har egen leilighet, men leier den også ut for 2000 kr uka. Så de som leier hos oss får hele ferien for under 20 000 (tre uker). Da er det stort basseng utenfor døra og 150-200 meter til stranda. Mange norske pensjonister leier ut ferieleiligheten sin om sommeren. Du finner mange på finn.no. Anonymous poster hash: e66b1...7d2
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Se på billige flybilletter f. eks til Spania. Vi reiser hele familien på 5 for kr 10 000 tur/retur. Vi har egen leilighet, men leier den også ut for 2000 kr uka. Så de som leier hos oss får hele ferien for under 20 000 (tre uker). Da er det stort basseng utenfor døra og 150-200 meter til stranda. Mange norske pensjonister leier ut ferieleiligheten sin om sommeren. Du finner mange på finn.no. Anonymous poster hash: e66b1...7d2 Det hørtes deilig ut. Hvor i Spania er det? Leier du ut i sommer? Trenger man leiebil eller er det mulig å komme seg dit fra flyplassen med off. transport? Anonymous poster hash: dde69...41b
3 i april Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Hva med og leie et hus/leilighet i feks Spania eller Hellas. Det er mye billigere og ikke minst mere praktisk når en har en haug med unger og holde styr på Billigere blir det jo også med tanke på mat, da dere kan handle og lage maten selv. Og de fleste hus i Spania har også som regel svømmebasseng Da kan dere få tak i billige flybiletter hos feks Ryan air eller Norwegian. Bare gå på finn.no der er det er drøss med hus og leiligheter til leie. Bil kan dere leie på flyplassen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Flere jeg kjenner har leid hus/ leiligheter via www.homeaway.com. Anonymous poster hash: 320c4...bfb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Www.momondo.no .. Har dere vurdert boligbytte? Masse flotte boliger i hele Europa. Da er detbare transport kostnader som må dekkes. Helt genialt for oss i hvertfall! Anonymous poster hash: d6015...061
NormaJean Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Vi flyr til Alicante i august 4 stk for 3600kr! Skal være vekk i 2 uker. Leiebilen koster 1600kr. Bor gratis, men vet at der vi bor leies ut for ca 6000kr uken i høysesong. 2 soverom, 2 bad osv Cluet er å bestille billetter med en gang det er kampanje. Vi kjøpte i januar.
MrsMilla Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Nettopp booket 4 uker i thailand for familie på fem. flybilletter søker jeg på finn etter. bruker gjerne litt tid, og ser om jeg får billigere om jeg endrer dato eller prøver på en annen dag (priser varierer litt fra dag til dag). Når jeg finner riktig tid og pris, booker jeg fly. Hotell søker jeg opp på div. søkermotorer. Sammenlikner gjerne flere steder da de kan ha totalt forskjellig pris fra dag til dag og fra nettsted til nettsted. Googler gjerne hotellet i tillegg, for å se litt på travelreviews, samt googlemaps, for da ser man avstandene, eventuelt stranda etc. Endte opp med å bestille mesteparten av hotell med agoda i år, typisk flotte hotell til halv pris, dermed får man mye mer ut av budsjettet. og om jeg bestiller på femstjernes hotell, sørger jeg for at det er noen billige ved siden av slik at man kan handle middager hos "nabon". Vi får nå til thailand på mye bedre hoteller enn du finner hos startour til den greie prisen 50.000 for fly og hotell helt fram til ko samui fra "ikke-oslo-akkurat", altså i fire uker - det blir 10.000 pr hode. Da er frokost inkludert, og mat ute såpass billig, at resten av budsjettet blir på ca 15.000. Kunne fått mye billigere ved å velge standardrom etc, fly var faktisk kun 25000 - men denne gangen valgte vi å ha typisk suiter, egne basseng, juniorsuiter etc for god komfort med tre små barn. Kunne lett fått denne turen ned i 35000 totalt for alle med litt enklere overnatting.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 For noen år siden var jeg i Kroatia Zadar med en venninne. Vi kjøpte flybilletter hos Norwegian og reiste ned uten å ha ordnet hotell. Når vi gikk av bussen i Zadar traff vi en mann som leide ut en leilighet, det er visst vanlig der nede, at folk samler seg for å leie ut rom og leiligheter. Vi syntes ikke at han hadde noe bra tilbud, så vi dro videre. Langs stranden hadde folk satt opp skilt utenfor husene sine, hvor de annonserte med rom til leie. Vi leide en leilighet med 3 soverom, kjøkken stue for 6000, hvis jeg ikke huskerfeil. Anonymous poster hash: ac64e...311
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #22 Skrevet 2. juli 2013 Hvordan går dere fram for å lete opp flybilletter, hotell/leiligheter osv? Vi er en stor familie og vil gjerne sydover neste år uten å bli totalt blakket. Kan gjerne bruke litt tid på å lete, men vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Noen som har noen gode tips til hvordan man leter og går fram? Og hvilke priser og løsninger kan vi forvente oss om vi vil bo med helt ok standard? 2 vokse og 4 barn i alderen 4-11 år. Er det f.eks realistisk å få til en tur på 2-3 uker til 20 000 - 30 000 kr for alle oss midt på sommeren? Anonymous poster hash: 49eb0...a5c lei hus/leilighet privat. Spaniasommer.no og finn.no har mye å velge i :-) ellers se på muligheter for å reise fra oslo( hvis ikke det er nærmest uansett) alternativt kan dere kjøre ned.. lykke til :-) Anonymous poster hash: b2f98...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå