mams87 Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Har 2 venninner som er også gravid og nekter å drikke kaffe. Jeg drikker selv kaffe, 1 til 2 kopper om dagen. Leste et sted at man kan drikke opptil 3 kopper om dagen uten at det er skadelig for barnet. Hva synes dere?
valkyrien Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg holdt meg helt unna koffein gjennom svangerskapet. Hva andre gjør får være deres problem.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Det er vel ikke så mye å synse om. Det foreligger anbefalinger om koffeinmengde i svangerskapet, det er ingen grunn til å ikke følge disse. Og et par kopper kaffe er helt innafor. Anonymous poster hash: fb868...620
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Har 2 venninner som er også gravid og nekter å drikke kaffe. Jeg drikker selv kaffe, 1 til 2 kopper om dagen. Leste et sted at man kan drikke opptil 3 kopper om dagen uten at det er skadelig for barnet. Hva synes dere? Opptil 2-3 kopper med kaffe eller te er vel helt ok. Anonymous poster hash: bf626...c17
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Så lenge man holder seg innenfor den anbefalte koffeingrensa er det vel ingen problem. Selv drakk jeg en kopp til frokosten nesten hele svangerskapet og noen ganger ble det en til utpå formiddagen. Fungerer ikke uten kaffe. Så hysterisk gidder jeg ikke å være. (Jeg drakk ikke ca de 3 første mnd, var så kvalm da at jeg greide ikke.)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Jeg mister helt lysten på kaffe når jeg er gravid, men hadde ikke hatt noen motforestillinger mot å drikke så mye som er innenfor anbefalingen. Anonymous poster hash: 82e08...b8a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 0-1 kopper om dagen med førstemann, 2 kopper om dagen med andremann, 2-3 kopper med tredjemann Anonymous poster hash: e5d38...f45
mams87 Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2013 Så lenge man holder seg innenfor den anbefalte koffeingrensa er det vel ingen problem. Selv drakk jeg en kopp til frokosten nesten hele svangerskapet og noen ganger ble det en til utpå formiddagen. Fungerer ikke uten kaffe. Så hysterisk gidder jeg ikke å være. (Jeg drakk ikke ca de 3 første mnd, var så kvalm da at jeg greide ikke.) Ja, jeg er også helt avhengig av kaffe ...drakk mye før jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Ja, drikker 1 latte om dagen Anonymous poster hash: 0cd26...0ea
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Drikker ca 1 kopp om dagen. Er egentlig veldig glad i kaffe! men ikke hatt så mye lyst på pga halsbrann og hjertebank. 2-3 kopper daglig er jo helt ok i følge anbefalingene;) Anonymous poster hash: bde6a...dd1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Jeg drikker kaffe:) men ikke veldig mye, det har jeh aldri gjort heller. Cola har det gått litt av da. Anonymous poster hash: 5cdb3...8c9
Spiffie Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Jeg drakk to kopper hver dag, med unntak av de tre første månedene fordi jeg ble kvalm bare av lukta En kopp på morgenen og en etter lunsj. Det er innenfor anbefalingene. Holdt meg da unna annen kiffeinholdig drikke, så ingen cola eller te med koffein.
Gjest lemon-aid Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Jeg pleier å drikke alt fra 1-4 kopper, avhengig av dagsform..Jeg mener totalinntaket av mat, snacks, drikke har litt å si.. cocktaileffekten. Finnes skumlere saker enn koffein, mener jeg. Alt med måte!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Hehe. Jeg LER av de som er helt hysteriske ang. anbefalingene, nå mener jeg IKKE at man ikke skal følge dem da... Bare så det er sagt. Men f.eks. at man reagerer på at gravide drikker kaffe... Så lenge de holder seg innenfor anbefalingene så er det vel helt greit. Eller ei som ikke spiste leverpostei fordi hun hadde hørt at man ikke kunne ete Solværpostei- ergo kan man ikke ete noe som slutter på - postei. Eller hun jeg kjenner som ikke spiste jordbær fordi de var så "skrukkete" at man ikke kunne få de rene nok. Jeg drakk 2-3 kopper om dagen. Jeg er kaffoman. Jeg åt også jordbær, leverpostei og salat på cafe (selv om jeg ikke kunne vite om den var vasket godt nok....). Anonymous poster hash: ee2a0...153
Trultemor85 Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Jeg hadde ikke lyst på kaffe i starten på noen av svangerskap pga kvalme. Men drakk 1-3 kopper daglig i 2 og 3 trimester. Dette svangerskapet begynte jeg ikke før uke 18 men hadde egentlig ikke behov, men prøvde Pga hard mage og ellers slapphet. Og kaffe lysten kom tilbake igjen, og drikker mellom 1-3 kopper om dagen. Er bedre i formen og kommer men lettere på do Hvis noen skal kritisere de få kroppene med kaffe, får de bare fingeren altså.. Holder meg ellers unna cola og sukker og lyster på frukt og grønt, så har ikke dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Drakk te en gang i uken. Anonymous poster hash: 64318...c14
Pesta Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Drakk 2-3 kopper om dager, jeg fungerer overhodet ikke uten kaffe.
Glajenta ♥ Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Drikker litt kaffe, som regel en kopp om morgenen. Noen ganger et glass cola, en kopp te eller to også. Med koffein som alt annet følger jeg anbefalingene som foreligger.
☆☆☆ Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 Har koffeinfri kaffi heime, eller kaffierstatning som det riktigare bør kallast. Då kan eg takke ja til ein kopp eller to på besøk utan å overskride grensa. Dette er i ferien. På arbeidsdagar brukar eg opp kvota mi på jobb. Eg er ikkje hysterisk, så om eg plutselig har drukke tre koppar ein dag bekymrar eg meg ikkje over det. Men det blir sjeldan meir enn to.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #22 Skrevet 2. juli 2013 Drikker masse kaffe jeg. Alltid gjort det. Anonymous poster hash: 0d139...088
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #23 Skrevet 3. juli 2013 Drikker 1-2 kopper kaffe om dagen i gjennomsnitt under denne graviditeten og under forrige. Nå er jeg ikke så opplagt gravid at folk legger seg borti hva jeg gjør enda, men jeg husker godt at jeg måtte forsvare kaffekoppen min fra jeg var fem måneder gravid i første svangerskap nesten hver gang jeg bestilte kaffe på kafe. Akkurat denne samtalen tror jeg at jeg hadde flere ganger ukentlig: Jeg: Jeg vil gjerne ha en latte, takk. Servitør: Chai latte? Jeg: Nei, vanlig med kaffe. Servitør: Vi har dessverre ikke koffeinfri kaffe. Jeg: Ehm, jeg vil gjerne ha en kaffe latte likevel. Også gikk gjerne servitøren sin vei med sammenknepet munn og ville ikke være hyggelig med meg resten av besøket... Anonymous poster hash: d5c94...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå