LittLykkelig Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Både til de i butikk, andre serviceyrker og medkunder. Jobbet på klesbutikk; kunder som ble sure når jeg sa at vi hadde tre for to. Allerede hadde de kjøpt to, så beklager at jeg "bare prøver å selge" og vil gi deg en gratis.. Holdte også på å bli gal av hvor kundene roter i prøverom, stativer o.l. Man står i et kvarter og sirlig bretter klær på et utstillingsbord, så går det fem sekunder før en eller annen dame endevender bordet og man må gjøre det på nytt. Irriterte meg også når kunden ikke gadd å lete selv og sa "har dere bukser her" (på HM liksom!) og jeg måtte vise henne alle typer.. Så jo, skjønner at enkelte ansatte blir lei. Mange kunder viser ingen respekt heller og er sure.
mams87 Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 jeg er heldigvis ingen av disse typene blir bare glad når de bak kassen sier at det er 3 for 2...da får jeg en gratis! Tar også alltid med meg det jeg har prøvd (og ikke vil ha) og setter på plass igjen.
mams87 Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har aldri jobbet i butikk, men før jeg begynte på høgskolen jobbet jeg som servitør og irriterte meg med gjester som klagde på prisen( akkurat som jeg kan gjøre noe med det). Enda verre de som klager etter at de har spist. Prisen står i menyen, de kan jo se den før de bestemmer seg for å kjøpe.
Sølvpanter Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg vet at ting skal være korrekte, men kjente det kokte litt i meg en dag for noen uker siden da jeg var i en matvarebutikk. Stod bak en eldre herre og hadde stått der en stund. Alle kassene var åpen, men det var milelange køer over alt likevel, typisk midt på dagen en lørdag når "alle" er ute og handler med smikkfulle handlevogner. Og så, mens den ansatte biper mine varer oppdager den eldre herren en feil på kvitteringen. Han har betalt 1 krone (!) for mye for en vare og forlanger at dette skal ordens opp i pronto. Hun ansatte sa at hun måtte nesten gjøre seg ferdig med meg først siden hun var i gang med å bipe inn mine varer, men neida, dette måtte ordnes nå! Ble masse styr, og alt for 1 skarve krone! Tenker at noen ganger går det an å la ting passere litt også og ikke lage enda mer kø for alle andre.
Juks Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 1 kr er lite å bråke for, spesiel når det er kø, men jeg har klaget på alt fra 10 kr til over 600,- som er slått feil inn på kassa- har aldri æret sur, feil kan skje. Har jobbet i butikk og vært i andre kunderelaterte yrker. Bretter bestandig klær etter at jeg har sett på dem og henger tilbake klær hvor jeg fant dem etter å ha prøvd. Er det noe som er vanskelig å finne, for eksempel bukser, så ber jeg om hjelp. De i butikken vet hvilken varer de har, ulike str. , ( noen buksemodeller er større / mindre en hva man bruker til vanlig). Da slipper jeg å rote rundt etter riktig modell osv. Og bruker mindre tid i butikken. De kundene jeg likte dårlig var de som klaget på varene selv om det ikke var synlig feil og ville ha rabatt, eller de som pruter uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Jeg jobbet som servitør for mange år siden og det mest irriterende var de som fortsatte å sitte ved bordet sitt leeenge etter de var ferdige med å spise uten å bestille noe som helst - jo forresten, de vil gjerne ha "ett glass isvann" Når de drar, legger de igjen noen småpenger som tips og er veeldig fornøyd med servicen. Sukk... Dødsirriterende! For å generalisere litt, så var dette stort sett jente/damegjenger ute på tur (og noen ganger svensker ;-) Anonymous poster hash: a3a3d...efc
Tigerpote Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Er det ikke en del av servicen å vise fram klærne til kunder? Merkelig ting å irritere seg over.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Kunder som kommer inn med måleband, og bruker lang tid på måle alle slags plagg. Tilslutt finner de et plagg som er sydd litt skjevt, og blir pottesur. For kunden skulle jo kjøpe akkurat dette plagget! Og kunden må nå få det gratis! Ikke er det kundens størrelse i det hele tatt, og flere størrelser har vi :-p Anonymous poster hash: 29390...21f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Jobbet på jysk, og jeg hadde ansvar for bla. hånddukene. Det jeg ikke skjønner den dag i dag er hvorfor enkelte MÅ ta ut den nederste i bunken av hånddukene/badelakene (uansett størrelse), for så å trykke dem inn oppå eller i midten av stabelen. Også må man se på alle størrelsene i alle fargene, og ikke de som er tatt ut heller... Holdt på å bli gaaaaal. Samme med de som bare må pakke ut pyntegjenstander (helst ødelegge esken), istede for å se på utstillingen. Var litt komisk med de som kom og snakket russisk til meg, og ble sur da jeg svarte nei til at russisk selger var på jobb. Gøy og få kjeft på russisk, forstår ingenting hehe Nå i vaskeyrket irriterer jeg meg noe SYKT over de som ikke ser at jeg jobber når jeg vasker doene. Enkelte går rett inn før meg uten og spør om jeg er ferdig der, veldig artig når jeg har tidspress og har det travelt... Anonymous poster hash: 4aa78...a8b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Jeg jobber med kunder, ikke butikk. Har bla. ansvar for utgående fakturaer. Ofte ringer kunder og må ha kopier fordi det har kommet purring på en faktura dem ikke har fått. Noe av det første som sjekket er om fakturaen har gått i post eller på Mail. Ofte blir kunden overrasket når dem får høre at den har gått på mail. De beste unnskyldningene jeg da har fått er: Det er mailadr. til kona, og hun leser ikke mail. Nei, den adr. har vi ikke begynt å bruke ennå. Vi har tenkt å få den adr. i fremtiden, men den er ikke laget ennå. Kunden hadde selv oppgitt denne 6 uker tidligere da han ble kunde. Også iriterende når kundene ikke betaler fakturaene sine, får purring og krever at vi skal se bort fra gebyrer og renter. Anonymous poster hash: 578b5...781
Rediken Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Kunder som kommer rett før stengetid for så å bestemme seg for å ta storhandel slik man aldri får stengt butikken.
Trultemor85 Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jobbet i butikk, som servitør og i kantine. Og ja er mye jeg har irritert meg over. Men uansett er det kjipt med sure butikkansatte. Har selv fått kjeft av kunder, men er likevel høflig mot andre kunder. Man må bare lære seg å overse det. Men om de som jobber i klesbutikk blir sure om noen spør hvor klær henger? Eller i det hele tatt prøver klær? Det er jo rart. Er ikke lett å være kunde heller. Det er noen steder hvor de vil vi skal gi beskjed før vi prøver, andre kan du bare prøve og de titter rart på deg Om du spør. Noen steder vil de ansatte gjerne henge tilbake ting selv. Mens noen blir sure om du gjør det selv.. Altså. Vi kunder vet jo ikke fra butikk til butikk hva de ansatte foretrekker.. Og jeg kan oppføre meg på en riktig måte i en butikk for så å gå inn i neste, og der var det helt feil.. Siden jeg er både en kunde og en som betjener kunder setter jeg meg lettere inn i situasjoner. Men sure ansatte er uansett med på å skape en dårlig handletur. Er noen butikker i byen jeg bare blir kvalm av å gå inn i, hvor det jobber bare godt voksne damer og de er rett og slett sure!! Kan ikke trekke på smilebåndet engang. Og mamma er helt enig i meg, som er på dems alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå