Gå til innhold

Engangsservise i dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en uting med engangsservise i barnedåp? Vi blir rundt 30 og skal ha det hjemme uten ekstra hjelp, så det frister veldig å bare kunne putte alt i en søppelsekk når vi er ferdige så noen slipper å stå på kjøkkenet lenger enn nødvendig. Forutsatt at jeg finner et fint et da, kommer ikke til å bruke noen av dårlig kvalitet som ser billige ut. 

Anonymous poster hash: f7b23...801
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes for å være helt ærlig at det høres litt trist ut. En dåp er en festdag, og de er det ikke så mange av. Ville aldri brukt engangsservise.

Anonymous poster hash: 64e9f...dff
Skrevet

Et stort og rungende NEI.

Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt det på en slik dag nei. Lag heller plass til å stable det på kjøkkenet og ta ryddingen etterpå.

Skrevet

Nei, det passer seg ikke på en slik dag.

Anonymous poster hash: 5318f...09e
Skrevet

Synes engangsstallerkener, -kopper, -glass og -bestikk er kjipe greier å spise/drikke med/av.

Hadde nettopp 25 til dåp selv her, og vurderte aldri annet enn det fineste vi har av bestikk, tallerkener og glass/kopper. Det ble noen runder med oppvaskmaskinen, men det var ikke noe problem, og gjestene (særlig våre egne foreldre og søsken) var flinke til å hjelpe til.

Anonymous poster hash: 4cb6e...997
Skrevet

Synes det er heeelt greit jeg,så lenge det ikke er sånn hvit jallaplastikk fra Rema liksom...enkelt og greit, og mer tid til gjestene.

Vi skal ha dåp i august selv, utendørs med ca 25 stk - her blir det plastikktallerkner (sånne hvite med sølvkant som kan kjøres i vaskemaskinen) og vanlig glass/bestikk.

Anonymous poster hash: d9932...81e

Skrevet

Takk for innspill. 

Svigerinna mi hadde engangsservise i bursdag i helga og det var så greit å bare kaste alt etterpå, var derfor jeg begynte å vurdere det (vet at man ikke kan sammenligne bursdag og dåp). Vet at svigers syns dette hadde vært helt greit, men spørs om ikke min mor (som er ganske opptatt av hva andre syns) kommer ti å steile litt. Om vi hadde brukt engangs hadde alt blitt likt også, om vi bruker vanlig servise blir det blanding siden vi (og ingen andre vi kjenner) ikke har servise eller bestikk til 30.

Hi

Anonymous poster hash: f7b23...801
Skrevet

Jeg er veldig glad i engangsservise, men mener likevel at det ikke hører hjemme i store anledninger som f.eks dåp. Så er nok enig med de fleste andre her at akkurat den dagen passer det best med skikkelig servise. 

Skrevet

Men hvem har egentlig askjetter nok til så mange? Får man leid sånt noe sted, eller må man bare kjøpe inn ett sett på f. eks. IKEA og kaste det etterpå?

Anonymous poster hash: 74892...6af

Skrevet

Du får kjøpt helt enkle hvite tallerkener i porselen til 10 kr stk, jeg kjøpte på Sparkjøp for mange år siden og når du først har spandert 300-500 kr på det har du til alle selskaper du skal ha i uoverkommelig fremtid.

Sjekk f.eks Ikea, Sparkjøp, Europris o.l.

Skrevet

Du får kjøpt helt enkle hvite tallerkener i porselen til 10 kr stk, jeg kjøpte på Sparkjøp for mange år siden og når du først har spandert 300-500 kr på det har du til alle selskaper du skal ha i uoverkommelig fremtid.

Sjekk f.eks Ikea, Sparkjøp, Europris o.l.

Ok, det er jo ikke så dyrt. Bare synd at jeg hadde måttet kaste det etterpå uansett, jeg har ikke noen plass til å oppbevare ekstra tallerkener.

Anonymous poster hash: 74892...6af

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg ser egentlig ikke problemet så lenge du går for litt kvalitet. Tallerker og glass kan fint være engangs, men bestikk og kaffekopper ville jeg hatt ekte saker. Men det er fordi jeg selv hater å drikke kaffe av plas :)

Så lenge du pynter til fest med duk, servietter, lys og blomster må det være helt ok. Jeg vet at ingen i min familie hadde stusset på det.

Skrevet

Det er utrolig tacky og white trash med engangs i dåp e.l. Jeg pleier å låne av mamma eller søstra mi hvis jo blir mange. Finere med ulikt mønster enn engangs.

Anonymous poster hash: 55d02...044

Skrevet

Det er utrolig tacky og white trash med engangs i dåp e.l. Jeg pleier å låne av mamma eller søstra mi hvis jo blir mange. Finere med ulikt mønster enn engangs.

Anonymous poster hash: 55d02...044

Herregud, så white trash å låne service da! Har du ikke råd til å ha skikkelig service bør du kutte ut hele dåpen.

Springer du rundt og låner bestikk og glass og eller????

Anonymous poster hash: 0c048...68d

Skrevet

I barnebirsdag, ja. I dåp, nei!

Anonymous poster hash: 5fce7...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...