Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Er det en uting med engangsservise i barnedåp? Vi blir rundt 30 og skal ha det hjemme uten ekstra hjelp, så det frister veldig å bare kunne putte alt i en søppelsekk når vi er ferdige så noen slipper å stå på kjøkkenet lenger enn nødvendig. Forutsatt at jeg finner et fint et da, kommer ikke til å bruke noen av dårlig kvalitet som ser billige ut. Anonymous poster hash: f7b23...801
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Jeg synes for å være helt ærlig at det høres litt trist ut. En dåp er en festdag, og de er det ikke så mange av. Ville aldri brukt engangsservise. Anonymous poster hash: 64e9f...dff
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg ville nok ikke valgt det på en slik dag nei. Lag heller plass til å stable det på kjøkkenet og ta ryddingen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Nei, det passer seg ikke på en slik dag. Anonymous poster hash: 5318f...09e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Synes engangsstallerkener, -kopper, -glass og -bestikk er kjipe greier å spise/drikke med/av. Hadde nettopp 25 til dåp selv her, og vurderte aldri annet enn det fineste vi har av bestikk, tallerkener og glass/kopper. Det ble noen runder med oppvaskmaskinen, men det var ikke noe problem, og gjestene (særlig våre egne foreldre og søsken) var flinke til å hjelpe til. Anonymous poster hash: 4cb6e...997
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Synes det er heeelt greit jeg,så lenge det ikke er sånn hvit jallaplastikk fra Rema liksom...enkelt og greit, og mer tid til gjestene. Vi skal ha dåp i august selv, utendørs med ca 25 stk - her blir det plastikktallerkner (sånne hvite med sølvkant som kan kjøres i vaskemaskinen) og vanlig glass/bestikk. Anonymous poster hash: d9932...81e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Takk for innspill. Svigerinna mi hadde engangsservise i bursdag i helga og det var så greit å bare kaste alt etterpå, var derfor jeg begynte å vurdere det (vet at man ikke kan sammenligne bursdag og dåp). Vet at svigers syns dette hadde vært helt greit, men spørs om ikke min mor (som er ganske opptatt av hva andre syns) kommer ti å steile litt. Om vi hadde brukt engangs hadde alt blitt likt også, om vi bruker vanlig servise blir det blanding siden vi (og ingen andre vi kjenner) ikke har servise eller bestikk til 30. Hi Anonymous poster hash: f7b23...801
Sølvpanter Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Jeg er veldig glad i engangsservise, men mener likevel at det ikke hører hjemme i store anledninger som f.eks dåp. Så er nok enig med de fleste andre her at akkurat den dagen passer det best med skikkelig servise.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Men hvem har egentlig askjetter nok til så mange? Får man leid sånt noe sted, eller må man bare kjøpe inn ett sett på f. eks. IKEA og kaste det etterpå? Anonymous poster hash: 74892...6af
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Du får kjøpt helt enkle hvite tallerkener i porselen til 10 kr stk, jeg kjøpte på Sparkjøp for mange år siden og når du først har spandert 300-500 kr på det har du til alle selskaper du skal ha i uoverkommelig fremtid. Sjekk f.eks Ikea, Sparkjøp, Europris o.l. Anonymous poster hash: 5318f...09e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Du får kjøpt helt enkle hvite tallerkener i porselen til 10 kr stk, jeg kjøpte på Sparkjøp for mange år siden og når du først har spandert 300-500 kr på det har du til alle selskaper du skal ha i uoverkommelig fremtid. Sjekk f.eks Ikea, Sparkjøp, Europris o.l. Anonymous poster hash: 5318f...09e Ok, det er jo ikke så dyrt. Bare synd at jeg hadde måttet kaste det etterpå uansett, jeg har ikke noen plass til å oppbevare ekstra tallerkener. Anonymous poster hash: 74892...6af
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Jeg ser egentlig ikke problemet så lenge du går for litt kvalitet. Tallerker og glass kan fint være engangs, men bestikk og kaffekopper ville jeg hatt ekte saker. Men det er fordi jeg selv hater å drikke kaffe av plas Så lenge du pynter til fest med duk, servietter, lys og blomster må det være helt ok. Jeg vet at ingen i min familie hadde stusset på det.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Det er utrolig tacky og white trash med engangs i dåp e.l. Jeg pleier å låne av mamma eller søstra mi hvis jo blir mange. Finere med ulikt mønster enn engangs. Anonymous poster hash: 55d02...044
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Det er utrolig tacky og white trash med engangs i dåp e.l. Jeg pleier å låne av mamma eller søstra mi hvis jo blir mange. Finere med ulikt mønster enn engangs. Anonymous poster hash: 55d02...044 Herregud, så white trash å låne service da! Har du ikke råd til å ha skikkelig service bør du kutte ut hele dåpen. Springer du rundt og låner bestikk og glass og eller???? Anonymous poster hash: 0c048...68d
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 I barnebirsdag, ja. I dåp, nei! Anonymous poster hash: 5fce7...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå