Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Gutten her i gården har sin første dag i trusa. Så langt ingen uhell:-) men hvor ofte skal jeg ha han på do? Har til nå hatt han på do hvert 15. min, men synes jeg maser så på han.. Hvorofte hadde dere barna deres på do i starten? Anonymous poster hash: 922dc...432
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Hadde dem sjeldent på toalettet. Det ble en del uhell i starten, men de skjønte det fort. Mine ble tørre da de var nettopp fylt to år. Anonymous poster hash: d8729...f0b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Vi har ikke så mange truser i hus enda, så kan ikke ha så mange uhell pr dag foreløbig.. Gutten min blir tre i høst, men har vist null interesse for å gå på do frem til nå. Men blir jeg litt for slavisk med å sette klokkapå ringing med 15 minutters mellomrom? Jeg vet han blir fryktelig lei seg hvis han tisser på seg, så har ikke sååå lyst til at han skal gjøre det, for hans del.. Hi Anonymous poster hash: 922dc...432
Vicky 83 Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Jeg synes det høres ut til å være fryktelig ofte. Vi har hatt en helt annen tilnærming. Øvde først med bleie på. Han fikk en liten belønning hver gang det kom noe i potten. Sa selv fra når han måtte bæsje (brydde seg ikke om tissingen i begynnelsen). Når han hadde full kontoll på bæsjingen tok jeg av han bleien. Dette er nå tre uker siden. Det har vært noen få uhell, men det går veldig bra. Han sier selv fra år han må tisse/bæsje og får fremdeles en liten belønning hvis han spør etter det. Utfordringen nå er å få han til å tisse og bæsje på potte/do i barnehagen samt å få han til å tørre å bruke offentlg toalett. Lykke til!
Poetika med K Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Det hørtes veldig masete ut. Min eldste har også nylig slutta, og de første dagene spurte jeg ham ca hver halvtime om han måtte tisse. Måtte han ikke, vel, så gikk vi ikke på do. Så også an litt på hvor mye han drakk. Hadde noen få uhell hvor han glemte seg bort, og selv om han også ble litt lei seg da så lærte han å gå i tide neste gang. Jeg lagde også veldig lite nummer ut av det når det gikk galt. Sånt skjer. Nå har han vært tørr i litt over en måned, og nå trenger jeg bare be ham gå og tisse før vi skal ut, før han skal legge seg, eller hvis vi er ute og er forbi en do og jeg vet det er lenge til neste.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Vet ikke helt hva man skal gjøre når man har latt det gå så langt, men vi begynte mye tidligere. Sittet på potte siden de kunne sitte oppreist selv uten støtte (6 måneder for ene, 8 måneder for andre). Brukte da bleie i tillegg i begynnelsen, og bare satte ungen på potte etter hvert måltid, etter de hadde sovet, og etter de hadde lekt/vært ekstra aktive - akkurat som når man gjør en valp husren. Begge barna har vært bleiefrie siden de var ca ett på dagtid, 1,5 på natt. Anonymous poster hash: 3e558...6dd
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Gutten nekter å bæsje på do. Det har han ikke gjort enda, uansett hvor mye vi har prøvd. Men jeg ser det at han tisser en liten skvett på do annenhver gang han går dit. Prøver meg på 30min mellom hver gang nå, så får vi se hvordan det blir:-) Anonymous poster hash: 922dc...432
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Det hørtes veldig masete ut. Min eldste har også nylig slutta, og de første dagene spurte jeg ham ca hver halvtime om han måtte tisse. Måtte han ikke, vel, så gikk vi ikke på do. Så også an litt på hvor mye han drakk. Hadde noen få uhell hvor han glemte seg bort, og selv om han også ble litt lei seg da så lærte han å gå i tide neste gang. Jeg lagde også veldig lite nummer ut av det når det gikk galt. Sånt skjer. Nå har han vært tørr i litt over en måned, og nå trenger jeg bare be ham gå og tisse før vi skal ut, før han skal legge seg, eller hvis vi er ute og er forbi en do og jeg vet det er lenge til neste. Tusen takk for godt svar:-) var i all hovedsak noe slikt jeg håpet å få som svar:-) siden han er så gammel (som det ble påpekt her) håper jeg vi har litt mindre uhell enn hva man risikerer med mye yngre barn. Håper bare han får interesse for å bæsje på do etterhvert, begynner å bli litt lei av å vaske bæsjrompe et par ganger om dagen:-p Hi Anonymous poster hash: 922dc...432
MammantilNurket Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Hei jeg har ikke pottetrent egne barn, men har vært med på å få en haug barn tørre i jobbsammenheng (barnehage). Vi pleide å sette dem på "Lille Fine Doen" på badet i.f.m. stell fra de begynte på avd (1 år). Alle fikk prøvesitte og det var veldig stas - masse positiv oppmerksomhet rundt det hele. Når bleien ble tatt av satte vi dem på "Lille Fine Doen" omtrent hver halve time. Vi kjørte også "truse- inne- i-bleie"-metoden på noen, tøybleier og "kjip-billig-bleie" på noen, litt avhengig av foresatte ville. Belønningssystemer ble aldri brukt. Lykke til Endret 2. juli 2013 av MammantilNurket
Gjest sussie77 Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Syntes det hørtes veldig ofte ut. Selv har jeg bare spurt i sånn inne i mellom om de må tisse. Og det holdt her. Noen uhell må man bare regne med da
Gjest sussie77 Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Så kan du også la han gå uten noen ting. Det gjorde jeg med gutten min i fjor. så løp han ut om han måtte tisse. Etterhvert så tisset han i do også. Men på en annen måte så er det greit at de har på truse også, for da kjenner de jo at de blir våte. Gjør det med jenta på 2 år om dagen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Hei jeg har ikke pottetrent egne barn, men har vært med på å få en haug barn tørre i jobbsammenheng (barnehage). Vi pleide å sette dem på "Lille Fine Doen" på badet i.f.m. stell fra de begynte på avd (1 år). Alle fikk prøvesitte og det var veldig stas - masse positiv oppmerksomhet rundt det hele. Når bleien ble tatt av satte vi dem på "Lille Fine Doen" omtrent hver halve time. Vi kjørte også "truse- inne- i-bleie"-metoden på noen, tøybleier og "kjip-billig-bleie" på noen, litt avhengig av foresatte ville. Belønningssystemer ble aldri brukt. Lykke til Tusen takk for gode tips:-) han hadde nettop et lite uhell og da var det 40 min siden han var på do sist, så det virker som om han bør på do to ganger i timen for øyeblikket. Truse-inni-bleien metoden var et godt tips:-) det tror jeg vi prøver etterhvert om dette tar lang tid og det er mange uhell:-) Vi har bestandig kjøpt billigbleien fra bunnpris, så det er han vant med fra før:-p Sussie77: sommeren her jeg bor lar vente på seg, så han kan ikke løpe uten noen ting for øyeblikket desverre. Bør være inne for å være naken her nå, og detpasser dårlig for oss som er mye ute:-p men han får selvfølgelig løpe naken/kun truse når det er vær til det:-) Hi Anonymous poster hash: 922dc...432
MammantilNurket Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Hei jeg har ikke pottetrent egne barn, men har vært med på å få en haug barn tørre i jobbsammenheng (barnehage). Vi pleide å sette dem på "Lille Fine Doen" på badet i.f.m. stell fra de begynte på avd (1 år). Alle fikk prøvesitte og det var veldig stas - masse positiv oppmerksomhet rundt det hele. Når bleien ble tatt av satte vi dem på "Lille Fine Doen" omtrent hver halve time. Vi kjørte også "truse- inne- i-bleie"-metoden på noen, tøybleier og "kjip-billig-bleie" på noen, litt avhengig av foresatte ville. Belønningssystemer ble aldri brukt. Lykke til Tusen takk for gode tips:-) han hadde nettop et lite uhell og da var det 40 min siden han var på do sist, så det virker som om han bør på do to ganger i timen for øyeblikket.Truse-inni-bleien metoden var et godt tips:-) det tror jeg vi prøver etterhvert om dette tar lang tid og det er mange uhell:-) Vi har bestandig kjøpt billigbleien fra bunnpris, så det er han vant med fra før:-p Sussie77: sommeren her jeg bor lar vente på seg, så han kan ikke løpe uten noen ting for øyeblikket desverre. Bør være inne for å være naken her nå, og detpasser dårlig for oss som er mye ute:-p men han får selvfølgelig løpe naken/kun truse når det er vær til det:-) Hi Anonymous poster hash: 922dc...432 Truse inni bleien er veldig kjekt da de kjenner at de blir våte og at det er ekkelt Når det gjelder "billigbleie"-trikset funket nok det bedre for noen år siden. Nå er jo også disse kjempegode og tørre Men har, som sagt, ikke gjort dette på egne barn. Barnehage og hjem er to helt ulike arenaer og ting som funker i bhg virker ikke alltid hjemme.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Tror jeg først og fremst ville gått til innkjøp av noen (mange) fine truser så dere har nok av dem. Synes det høres ofte ut hvert 15 minutt. Du kan jo evt spørre han hvert kvarter om han må, og ta han med på do en gang i halvtimen eller timen i starten selv om han sier han imme må? Her har det ikke nyttet å tvinge henne til å gå på do, så mye uhell i starten. Første dagene vi tok av bleia hadde vi omtrent bare uhell... Ca 1 gang i halvtimen. Tok ikke lang tid før hun kunne holde seg flere timer, kommer helt an på hvor mye hun har drukket også. Nerbebanene for å styre dette er utviklet allerede fra ca 1,5 år men de lærer seg ikke å kontrollere det før de faktisk tar av bleia... De kjenner jo ikke at de tisser i bleia omtrent så er lett å småskvette der, men når de har litt øvelse så husker de på å holde igjen. Vi trener for harde livet her har hun begynt å merke når hun holder på å få uhell, kommer litt i trusa før hun da roper at hun må tisse og vi løper på do og hun får tisset ferdig der. Vi var nødt til å starte med belønning for at hun skulle frivillig sette seg på do. Akkurat det med belønning er omstridt men det funker hos oss iallfall... Og nå bryr hun seg ikke like mye om belønningen lengre, er mer opptatt av å tisse på do. Anonymous poster hash: 2621b...5d1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Hei jeg har ikke pottetrent egne barn, men har vært med på å få en haug barn tørre i jobbsammenheng (barnehage). Vi pleide å sette dem på "Lille Fine Doen" på badet i.f.m. stell fra de begynte på avd (1 år). Alle fikk prøvesitte og det var veldig stas - masse positiv oppmerksomhet rundt det hele. Når bleien ble tatt av satte vi dem på "Lille Fine Doen" omtrent hver halve time. Vi kjørte også "truse- inne- i-bleie"-metoden på noen, tøybleier og "kjip-billig-bleie" på noen, litt avhengig av foresatte ville. Belønningssystemer ble aldri brukt. Lykke til Tusen takk for gode tips:-) han hadde nettop et lite uhell og da var det 40 min siden han var på do sist, så det virker som om han bør på do to ganger i timen for øyeblikket.Truse-inni-bleien metoden var et godt tips:-) det tror jeg vi prøver etterhvert om dette tar lang tid og det er mange uhell:-) Vi har bestandig kjøpt billigbleien fra bunnpris, så det er han vant med fra før:-p Sussie77: sommeren her jeg bor lar vente på seg, så han kan ikke løpe uten noen ting for øyeblikket desverre. Bør være inne for å være naken her nå, og detpasser dårlig for oss som er mye ute:-p men han får selvfølgelig løpe naken/kun truse når det er vær til det:-) HiAnonymous poster hash: 922dc...432 Truse inni bleien er veldig kjekt da de kjenner at de blir våte og at det er ekkelt Når det gjelder "billigbleie"-trikset funket nok det bedre for noen år siden. Nå er jo også disse kjempegode og tørre Men har, som sagt, ikke gjort dette på egne barn. Barnehage og hjem er to helt ulike arenaer og ting som funker i bhg virker ikke alltid hjemme. Gode tips å ha i bakhodet uansett, det var ikke noe jeg hadde tenkt over selv:-p Hi Anonymous poster hash: 922dc...432
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 VI driver med do trening på jenta vår om dagen. Hun har på seg truse når hun selv ønsker det. henne vil gjerne ha det hele tiden. Vi tar henne på do etter hun har drukket, og etter vi har spist. ellers har vi potte i det rommet som hun er i. Hun rekker ikke frem til do ofte da hun har rom i 2 etasje og do er i 1 etasje. Vi presser henne ikke. men lar henne gjøre dette i sitt tempo. Vil hun ikke ha bleie på seg så er det greit for oss. I bhg er hun ikke klar enda. de har slike grinder der de sperrer av alle rom så barna ikke løper fritt. og da rekker hun ikke til do. Anonymous poster hash: 3723a...82a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Jeg synes det høres ut som om du er altfor redd for uhell. små barn pleier ikke synes det gjør noe, så lenge de voksne rundt gjør minst mulig utav det. Men det er veldig effektivt for at de skal lære seg å kjenne etter. Jeg ville heller ha latt barnet gå uten bleie, og si at han må si ifra når ham må på do. Det kan bli litt klesvask i starten, men er han klar for det, så tror jeg det kommer til å gå fort. Anonymous poster hash: b6278...7ec
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Jeg bare tenker at hvis han må gå så ofte, så lærer han ikke å holde seg... Det er vel de ekle uhellene de lærer mest av. Anonymous poster hash: d8729...f0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå