sologsommer Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Jeg er (faktisk) alltid høflig og smilende til de som jobber i butikker, men der er en ting som irriterer meg mye!!! det Er når alle varene er slått inn på kassa og (som oftes) den unge jenta, bare ser på meg og ikke siger hvor mye det blir, da blir jeg barnslig. Hun ser på meg, jeg ser på henne og etter en stund spør jeg? Hvor mye blir det? Vet det er barnslig, men Gud hvor jeg synes det er irriterende!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Jeg blir bare irritert når de ser sure ut eller om de tygger tyggegummi. Men synes stort sett at jeg bare ser hyggelige og blide butikkansatte overalt. Anonymous poster hash: fc1be...f44
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Jeg jobber selv i butikk, og blir regelrett forbanna når de ansatte enten overser meg, snakker nedlatende eller er gretne. Ene gangen jeg skulle kjøpe barnevogn til 7000,- sto jeg lenge og styrte med vogna, trillet litt osv, mens den ansatte bare virret rundt, tastet på mobilen og ignorerte meg. Slengte fra meg på vei ut at "nå tapte du 7000 fordi du ikke spurte om jeg ville ha hjelp". Anonymous poster hash: 65095...494
Gjest sug lut Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 De som overhodet ikke henvender seg. De som henger på som klegg.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Det har hendt flere ganger at jeg kommer inn i en butikk (ikke matbutikk, men klær, sko el.l.) hvor det ikke er noen andre kunder der, og personalet står å snakker om siste fest el.l. i stedet for å komme å hjelpe meg med det jeg lurer på. Jeg har også opplevd å stå i kassen for å betale eller spørre om noe, og blitt fullstendig ignorert av personalet som snakker private ting. DET irriterer, og ender alltid med at jeg går og heller kjøper varen mil i en annen butikk. Anonymous poster hash: 9c732...9e6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 De må gjerne ha tyggis for min del bare den tygges litt distre så. Er fokus på frisk pust og man blir frytelig dårlig i magen av mintpastiller o.l med sukkeralkoholer i. Det er verre med dålig ånde. Det som irriterer meg er ansatte med budsjett, og ledere som tvinger dem til salg (typisk Only og Vero Moda). Å bli prakka på ei bukse som er dritstygg over rumpa f.eks, den ansatte lyger deg opp i trynet og sier den er såååååååååååå fin på deg, og blir tøffere med det rosa beltet her! Så ser du selv at den er helt grusom.. Anonymous poster hash: 5b048...2b0
SagflisiHåret Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Når ansatte prater med hverandre når jeg står dere og blir betjent...
Papegøyeblomst Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 På f.eks Lindex har jeg opplevd at det er lang kø foran kassa, og bare en kasse åpen. samtidig står det en annen ansatt bak kassa og sorterer kleshengere e.l, og bare kikker dumt på køen, istedenfor å åpne en kasse til... Hvis en ansatt prater på tlf (privat samtale), og jeg står foran kassa, pleier jeg å vifte med armen og si "hallo, er jeg usynlig, eller?"
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 De må gjerne ha tyggis for min del bare den tygges litt distre så. Er fokus på frisk pust og man blir frytelig dårlig i magen av mintpastiller o.l med sukkeralkoholer i. Det er verre med dålig ånde. Det som irriterer meg er ansatte med budsjett, og ledere som tvinger dem til salg (typisk Only og Vero Moda). Å bli prakka på ei bukse som er dritstygg over rumpa f.eks, den ansatte lyger deg opp i trynet og sier den er såååååååååååå fin på deg, og blir tøffere med det rosa beltet her! Så ser du selv at den er helt grusom.. Anonymous poster hash: 5b048...2b0 Ja, det er sant. Jeg liker heller ikke å få beskjed om at jeg ser fik ut i noe, når det er åpenbart for alle at det kunne ikke vært mer feil. Da går jeg også, uten å kjøpe noe. Hvis de bare hadde vært ærlig, og sagt typ: 'nei, den var kanskje ikke det rette til deg, men vent så skal jeg hente en annen modell som jeg tror vil passe deg bedre'. Hvis så de hadde klart å hjelpe begå finne noe som faktisk sitter bra, hadde jeg blitt så glad at jeg ville kjøpt to bukser i ren lykke. Det har faktisk skjedd også. Så det finnes slike også, som viser yrkesstolthet og kunnskap. Jeg elsker det. Anonymous poster hash: 9c732...9e6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Jeg blir irritert når jeg selv må spørre dem om poser. Hva tror de egentlig, at jeg skal bære matvarer for 2000 kroner i lommene ut til bilen og hjem? Og så blir jeg irritert når de sitter der med et surt tryne og ikke gidder å smile tilbake og være noenlunde høflige. På andre typer butikker blir jeg irritert hvis jeg prøver å få kontakt fordi jeg skal spørre om noe, og de ignorerer meg fordi de er midt i en privat samtale på telefon eller en annen ansatt (type skravling om den kule festen i helgen el.) Også litt slitsomt med de som bikker andre veien, som fotfølger deg, babler om hvor fint den kjolen sitter på, om jeg finner riktig størrelse, om jeg vil ha en annen størrelse, og som står og hopper utenfor prøverommet og gnager i vei. Hvor vanskelig er det å spørre om jeg vil ha hjelp, og la meg se og prøve i fred om jeg takker nei? Anonymous poster hash: ac9ba...3b2
me_87 Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Ansatte som snakker om helgens fylla istedenfor å snu ryggen å faktisk hjelpe kundene. De som prøver å prakke på deg alltid mulig du ikke har noe interesse av å kjøpe.
millemille Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Når de rett og slett ikke er hyggelige, dvs ikke sier takk osv.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Stort sett syns jeg det er masse trivelige ansatte i de butikkene jeg besøker, men som andre sier; de som er mer opptatt av privat mobil, prat med hverandre og ignorering av andre kunder, de irriterer meg. Og noe annet som av og til irriterer, er at det i noen butikker er så inni hampen vanskelig å finne noen ansatte. Det ser ut som om det er bare en ansatt på jobb, og hun/han står i kassa. Da er det ikke akkurat enkelt å få hjelp. Ellers liker jeg dårlig at noen ansatte tydeligvis driver regelrett privat praksis. En gang opplevde jeg at en skjorte jeg hadde kjøpt i en KappAhl-forretning ikke var i orden i knappinga. (Trykk-knapper) Gikk tilbake til butikken og ba om å få bytte. Fikk beskjed om at "Å nei, vi bytter ikke av den grunn! Vi reparerer (skifter knapp), men jeg har ingen slike knapper her nå. Du må nok levere inn skjorta og komme og hente den igjen om noen dager." Jeg tok med skjorta og gikk. Jeg tok med skjorta til KappAhl i nabobyen og spurte hva de ville gjøre med den. "Den bytter vi med en gang!", var svaret. Jeg fikk ny skjorte uten noe som helst sure miner. Da fortalte jeg om hvilken behandling jeg hadde fått i den butikken jeg hadde kjøpt skjorta og der jeg klaget først, og fikk til svar at sånn skulle det ikke være. Jeg hadde så absolutt reklamasjonsrett og krav på ny, feilfri skjorte. Trenger jeg å si at heretter handler jeg på KappAhl bare i denne nabobyen?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 de som står med nesa i telefonen og ikke gidder og kikke opp når en kunde kommer de som skravler med andre ansatte og ikke enser at det er kunder i butikken de som snakker private samtaler i telefonen mens de står i kassa og "betjener" kunder de som svarer det har vi ikke, selv om det står rett foran dem de som blir sur fordi du glemmer og si i fra at du skal ha poser når du har handlevognen full de som sukker fordi de må se etter en vare på lageret de som blir sur fordi du ikke rakk og spørre om kvitteringen før de krøllet den og kastet den i søpla de som blir sur når kunden kommenterer at en vare slås inn til en annen pris enn det som sto på hylla de som du spør om hjelp, men som du tydeligvis burde skjønt var ferdig på jobb selv om de arbeidstøy på Anonymous poster hash: 96a08...a3d
Himmel og hav Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Jeg kan ikke fordra ansatte som ikke vet hva de selger. Sist jeg kjøpte vaskemaskin, så hadde jeg noen spørsmål om et par av de maskinene som sto på utstilling, hva som var forskjellen på dem, osv. Når den ansatte da starter å lese høyt for meg fra plakaten som henger på maskinene, og ikke vet noe som helst mer enn det som står der, så må jeg ta meg sammen for å ikke bli syrlig når jeg spør om han kanskje har en kollega som kan svare meg. Det samme gjelder ansatte som ikke aner hva slags varer de har. Jeg skulle bytte ei bukse i en kjedebutikk. Den var kjøpt i en by og skulle byttes i en annen. I og med at jeg bare skulle ha en annen størrelse, og den var kjøpt dagen før, så regnet jeg med at det ikke ville bli noe problem. Damen bak disken, derimot, erklærte høylydt at "sånne bukser selger ikke vi!", ropte en kollega til seg, og de mer eller mindre antyder at jeg prøver å lure dem. For de har nemlig "aaaaldri hatt sånn bukse hos oss, og den kvitteringen var litt rar, var den ikke det?" Jeg gadd ikke dette , og tenkte bare at jeg fikk dra tilbake til den butikken jeg hadde kjøpt den, så jeg puttet buksa i posen igjen og gikk mot døra. Og hva så jeg der: Et helt stativ med slike bukser som de "ikke hadde". Siden de hadde vært såpass ubehagelige og høylydte, slik at andre kunder hørte alt de sa og beskyldte meg for, så kunne jeg ikke dy meg. Jeg snudde meg mot kassa, løftet en bukse maken til min av stativet og ropte "Siden dere aaaaldri har solgt slike bukser i denne butikken, er det jammen snodig at det henger et helt stativ her!" Jeg rakk å høre at folk lo, og se at de to ansatte ble flaue før jeg seilte ut av butikken. Hah!
LittLykkelig Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Hater når de er totalt uinteressert i å selge meg noe, og jeg får en følelse av at jeg forstyrrer dem når jeg skal handle. Og når de ikke aner noe om produktene de selger. Eller hvis de med en gang svarer "nei alt henger ute i butikken" uten å se hvilket plagg man spør etter størrelse på. For som oftest er det kode for "gidder ikke sjekke lageret."
☆☆☆ Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Dei som har venner på besøk i butikken og knapt kan lausrive seg frå samtalen for å ekspedere kundar.
Sølvpanter Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Mye jeg misliker, men bare tre ting jeg virkelig hater: 1. Å bli fotfulgt av ansatte som bare ikke forstår at "Nei takk, jeg bare kikker litt" betyr at du ikke vil ha hjelp. 2. At den som ekspederer deg snakker med noen andre som de kjenner (gjerne en annen ansatt) og knapt ser på meg en gang. Vet ikke hvorfor, men det får meg til å føle meg så liten. 3. Ansatte som ikke tilbyr hjelp når du åpenbart trenger det, eller til og med spør om det.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Har jobbet i butikk i mange år selv og ser klart tendensen til at jeg krever ihvertfall det jeg selv ga av service fra ansatte når jeg handler. Alminnelig høflighet og det å "bli sett" uten å være påtrengende samt øyenkontakt og vennlighet. Det er utrolig hvor tålmodige kunder kan være hvis de føler at de blir tatt hensyn til og gitt service. En gang fikk jeg en altfor lang kø i butikken til å synge et par julesanger sammen da jeg og mine ansatte jobbet så svetten silte. Alle smilte og lo og stemningen var god på tross av julerush og høye skuldre. Anonymous poster hash: 78435...201
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Stort sett blir jeg møtt med en hyggelig tone når jeg er i butikken. Men det som er veldig irriterende, er hvis kunden foran meg i køen kjenner ekspeditøren, og ekspeditøren tar seg veeeeldig god tid, slikrimskrams.k at de kan koseprate om gamle dager og diverse. Gjerne blir de stående og prate sammen etter at varen er kjøpt og betalt og det egentlig er neste kunde sin tur. Anonymous poster hash: b9bd4...ee7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 Det ble visst masse skrivefeil her. Det skulle altså stå: Stort sett blir jeg møtt med en hyggelig tone når jeg er i butikken. Men det som er veldig irriterende, er hvis kunden foran meg i køen kjenner ekspeditøren, og ekspeditøren tar seg veeeeldig god tid, slik at de kan koseprate om gamle dager og diverse krimskrams. Gjerne blir de stående og prate sammen etter at varen er kjøpt og betalt og det egentlig er neste kunde sin tur. # 20 Anonymous poster hash: b9bd4...ee7
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 2. juli 2013 #22 Skrevet 2. juli 2013 Blir litt irritert av og til på matbutikken når den som sitter i kassa sitter og snakker med den som sitter i kassa rett bak (når de to sitter med ryggen til hverandre en halv meter fra hverandre vet dere), og behandler meg som luft. Har ikke tid til å si hei, og jeg er en sånn som sier fra at jeg skal ha poser mens varene blir slått inn slik at de ikke skal trenge å spørre meg. Så får de selvfølgelig ikke med seg at jeg sier høyt og tydelig "og så trenger jeg noen poser". Så når varene er slått inn så stopper ekspeditøren opp, ser på meg for aller første gang og spør om jeg skal ha poser? Greier ikke la vær å bli syrlig da. "Ja, hadde du fulgt med så har jeg allerede sagt det". Jeg tar dessuten alltid kvittering fra sånne ekspeditører. Stoler ikke på at de greier å gjøre jobben sin når de tydelig sitter oppslukt i en privat samtale. Ellers hater jeg å bli fotfulgt i klesbutikker. Jeg er en sånn som ikke trenger hjelp annet enn om jeg lurer på om de har flere størrelser på lageret. Og da er det alltid "Nei dessverre så er alt ute i butikken". Noe som betyr at de ikke gidder å sjekke, så egentlig er det ikke noe poeng å spørre. Må også nevne at jeg fikk helt fantastisk service på Cubus en gang. Hadde kjøpt 2 ullbodyer i samme størrelse og merke (bare forskjellig farge) så heiv jeg de rett i vaskemaskinen sammen før vi tok dem i bruk, noe jeg alltid gjør med nye barneklær. Når de var ferdig vasket og tørket (hadde også klipt av lappen inni) så jeg at de var jo helt forskjellige i størrelsen. Jeg konkluderte med at den ene, som var aaalt for liten, var merket med feil str, De var jo vasket sammen så rart om den ene skulle krympe såpass mye. Jeg gikk tilbake for å høre om jeg kunne få ny. Hadde ingen forhåpninger egentlig, siden jeg faktisk hadde vasket de og klipt av lapper. Men det var ingen problem, jeg fikk ny og ble veldig fornøyd med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå