Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Har et barn på 4 år som nettopp har fått nitendo DS, hvor mye spilletid er greit? Dere med 4-5 åringer, hvor mye spiller de på nettbrett, DS osv? Anonymous poster hash: 78fcc...be4
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Ingen som har 4-5 åringer som spiller på nettbrett, DS osv? Anonymous poster hash: 78fcc...be4
Collette Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Vi har 60 min på hverdagene og litt mer fritt i helgene.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Har en som snart blir fem og han spiller engentlig lite. Har lastet ned noen spill på i-paden, men er ikke ofte han ber om å få sitte med de. Foreløpig så foretrekker han heldigvis å leke med venner og være ute. Men hvis han først spør (kanskje i løpet av em helg) så får han maks sitte 30 minutter. Så da vil jeg si 30 minutter i uken. Anonymous poster hash: de627...1b7
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Vi har DS, men ikke vist det til 4-åringen noe særlig - ingen interesse av å lære henne opp i spill... Det får komme den dagen hun etterspør det selv, og er ikke noe vi trenger å introdusere henne for. Vi har også iPad, som brukes av og til av henne. Fint å ha på gråværsdager når vi ikke har andre ting å gjøre, og er litt mer aktivt enn å se barnetv. Vi har ikke satt noen begrensning på bruk, da hun veldig sjeldent spør om å få bruke, så det har ikke vært noen problemstilling. Vil hun bruke den, så er det som regel i forbindelse med at hun er trett og sliten etter å ha gjort masse annet aktivt - og da tenker vi at hun, i likhet med oss voksne, har godt av en pause på sofaen med litt digital morro :-) Går som regel i puslespill, billedlotto, tegnefilm, alfabetet eller Karsten og Petra f.eks. Anonymous poster hash: ed583...293
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 30 min pr dag er mer enn nok for barn! Barn skal være aktive, kreative, leke, lese bøker... Anonymous poster hash: 66471...e9f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Min 4 åringen er veldig gla i DS og IPad, så her har vi sett grensen til ca 1 time for dagen. Anonymous poster hash: a55bc...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå