Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Dere som har/ har hatt barn med melkeintoleranse - har flere av barna deres vært intolerante, eller kan det gjelde bare ett av barna? Hvor gamle var barna deres da de vokste det av seg? Anonymous poster hash: 98a35...11d
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Min yngste datter hadde det frem til hun var ca 1 år. Eldstemann har ikke hatt det Anonymous poster hash: 86b93...bf0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Vi har en med allergi. Hun er 4 og har ikke vokst det av seg ennå, Ingen av de to andre har det.. Anonymous poster hash: 1608d...629
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Her er det bare den ene som ikke tåler melk. Vet ikke helt om hun har allergi eller har intoleranse da legene ikke blir enige. I følge prøvene ser hun ut til å tåle laktose, men protein vil de ikke teste henne for da hun ikke har så kraftig reaksjon.(får bare mageknip og om inntaket blir for stort får hun utslett også) De mener hun vil vokse det av seg. Hun er forøvrig 2 år nå. Hun har det nok etter meg, for jeg tåler heller ikke melk. Jeg er aldri testet, men jeg har nok melkeallergi, da jeg ikke merker noe bedring om jeg prøver laktosefritt kosthold. Anonymous poster hash: c7efa...d24
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Vi har laktoseintoleranse i familien. Omtrent 70% av familien min på min mors side helt bak til oldeforeldre hadde og har laktoseintoleranse. Melkeprodukter går greit på de fleste, men noen tåler ikke dette heller. De fleste har laktoseintoleranse. Anonymous poster hash: 989ac...445
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 I min familie har mange laktoseintoleranse. Min bestemor har det, og ca halvparten av hennes barn har arvet det. Min mor er en av dem. Av hennes barn har 2 av 3 arvet det. Av disse barna igjen har det barnet uten intoleranse ikke fått barn med i toleranse. De barna som har intoleranse har 2 av 3 barn med intoleranse... Arvelig? De fleste av oss har både gode og dårligere perioder hvor vi tåler mer eller mindre. Ca tåler man 2 dl ren melk i løpet av en dag i snitt (fordelt på matvareprodukter igjennom dagen). Du får kjøpt tabletter, pulver og dråpersom gjør at man kan spise melkeprodukter. Må tas rett før måltid eller blander i mat (følg bruksanvisning). Det varierer på dagsformen hvor godt det hjelper. Brukes kun som nødløsning hos oss, på besøk hos andre feks. Det finnes en rekke laktosefri produkter som er like gode som tilsvarende produkt med laktose (melk, rømme, fløte, yogert). Anonymous poster hash: 973c9...87a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Takk for svar. Her er det snakk om melkeproteinintoleranse (beklager at jeg var litt upresis) hos eldstemann, ikke laktoseintoleranse - er bare spent på om nestemann får det samme problemet. Anonymous poster hash: 98a35...11d
MammantilNurket Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Hos oss tåler omtrent samtlige på morssiden ikke melk. Hos meg kom det da jeg var ca.12 år (kom i.f.m.puberteten), men hos en del har det alltid vært der. Noen av oss kan ikke få i seg melk i det hele tatt - en slektning slapp faktisk militæret (!) da han blir kjempesyk av å få i seg små mengder. Andre, slik som meg, kan "jukse" litt av og til, men da må jeg bl.a. se på hva jeg har spist på forhånd/hva jeg skal spise senere (fisk+melk=dårlig kombi), dagsform og hvor jeg er i mens.syklusen (!) min. Nå som jeg er gravid har jeg ikke merket noe til intoleransen og har kunnet spise/drikke ALT av melkeprodukter
MammantilNurket Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Hos oss tåler omtrent samtlige på morssiden ikke melk. Hos meg kom det da jeg var ca.12 år (kom i.f.m.puberteten), men hos en del har det alltid vært der. Noen av oss kan ikke få i seg melk i det hele tatt - en slektning slapp faktisk militæret (!) da han blir kjempesyk av å få i seg små mengder. Andre, slik som meg, kan "jukse" litt av og til, men da må jeg bl.a. se på hva jeg har spist på forhånd/hva jeg skal spise senere (fisk+melk=dårlig kombi), dagsform og hvor jeg er i mens.syklusen (!) min. Nå som jeg er gravid har jeg ikke merket noe til intoleransen og har kunnet spise/drikke ALT av melkeprodukter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå