Gå til innhold

Drømte om noen som døde nylig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt drømte jeg om en i familien som døde forrige uke, jeg var ham ikke nær men det er en person jeg så mye når jeg vokste opp og har gode minner fra ham.

Jeg drømte om at jeg møtte ham nå, etter han døde og vi snakket mye sammen og det var en veldig spesiell og fin drøm. Han fortalte meg mye om barndommen sin.. Ting han gjorde gale, ting han opplevde.. Hans første kjærlighet , han lærte meg å lage god mat (elsket maten hans)..

Det var som vi var sammen i en hel uke i denne drømmen, jeg besøkte ham hver kveld.. Siste kvelden dro jeg hjem til ham og ropte etter han, han viste seg ikke..   Det var bare jeg som kunne se ham, ingen andre for han er jo død. Da viste han seg og sa " nå må du slutte å besøke meg, du må la meg gå".. Jeg ble veldig lei meg, så sa jeg "Ja det er vel på tide å la deg gå nå da".. Så var det som noen vekket meg ved å blåse rett inn i ene øret, og jeg våknet opp med mye føleser. 

Tror dere at man kan snakke med døde i drømmen, kan det være bare en drøm? Det var så fint og følelsene ble så sterke for meg var det mer enn bare en drøm...

Anonymous poster hash: a5696...9b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakker mye med mine besteforeldre i drømmene mine, å har til å med fått beskjeder som jeg har sendt videre til de det gjelder  :) Jeg hadde en samtale med min bestemor i drømmen i en desember mnd, hvor hun fortalte at jeg snart ville bli gravid igjen,å da ville det gå bra. Hadde mistet to ganger før på kort tid. Tre mnd senere var jeg gravid. Er så glad for at jeg "møter" dem i drømmene mine, å drømmer mye om barndommen min sammen med de osv. Føler de ikke er borte, hvis du skjønner  :)

Anonymous poster hash: 055db...cf2
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke det, men jeg HÅPER.

Da jeg mistet mannen min hadde jeg noen merkelige drømmer i starten.
Først drømte jeg at han ikke var død likevel, og jeg fortalte at jeg og alle hadde trodd han var død, og så lo vi av hvordan han hadde sett ut da jeg var på likskue og han egentlig ikke hadde vært død.

Jeg savnet så veldig den fysiske nærheten, og lukten hans (det gjør jeg fremdeles, men i starten var det så ufattelig intenst). Så da drømte jeg at han bare kom og ga meg en skikkelig klem, av de gode, gamle bjørneklemmene, og vi bare holdt og holdt rundt hverandre, og jeg snuste inn varmen og lukten hans, og så så han meg inn i øynene og sa: "Jeg er jo her selv om jeg er død!".

Drømmen din hørtes veldig fin ut. Det kan jo være en måte underbevisstheten bearbeider tapet av en nær eller en bekjent. De hadde vært fantastisk hvis det virkelig var sån at de  faktisk kommuniserte til oss gjennom drømmene. Jeg tenker at det liksom er sånn, men dessverre tror jeg i virkeligheten at de er borte.

Anonymous poster hash: 140c7...e11
Skrevet

Man skal ikke selv oppsøke døde, det forbyr Bibelen, fordi det er demonisk. Dette fordi man får kontakt med demoner i stedet for de egentlig døde. de døde er i hovedsak ukontaktbare etter sin død. I følge Bibelen er det et "stort svelg" som hindrer de døde fra å få kontakt med oss jordiske. Men enkelte ganger kan det skje unntak, at en person som er død får tillatelse av Gud til selv å komme til en i en drøm el.lignende, for å ta farvel, si noe osv. Er dette av den "gode" opplevelsen, slik du forteller, tror jeg det er ekte, og at Gud ga han tillatelse til å komme til deg den ene gangen. Men det mannen i drømmen din sa: " nå må du slutte å besøke meg", var en viktig advarsel om å ikke oppsøke han mer, fordi han er død.

Min fetter som sto meg veldig nær, ble drept for en stund siden. Han kom i hvite klær til meg i en drøm og tok farvel. Jeg spurte han om himmelen (fordi jeg visste han tok imot Jesus en gang) og hvem han hadde møtt. Vi snakket sammen, og masse følelser var der. Helt spesielt og fullstendig virkelig. Jeg visste jeg måtte teste han, og spurte: " hvem har gitt deg tillatelse til å komme i min drøm?" Han svarte: " Israel". Da skjønte jeg det var ekte, fordi vår Gud er Israels Gud, og demoner hater Israel, så hadde det vært demonisk, ville han aldri svart det. Jeg ville snakke mer med fetteren min og spørre mer, men da kom det plutselig en myndig mann og avbrøt meg og sa at det var nok. Og så våknet jeg....med en fantastisk følelse,,, han hadde tatt farvel på ekte.

Skrevet

Man skal ikke selv oppsøke døde, det forbyr Bibelen, fordi det er demonisk. Dette fordi man får kontakt med demoner i stedet for de egentlig døde. de døde er i hovedsak ukontaktbare etter sin død. I følge Bibelen er det et "stort svelg" som hindrer de døde fra å få kontakt med oss jordiske. Men enkelte ganger kan det skje unntak, at en person som er død får tillatelse av Gud til selv å komme til en i en drøm el.lignende, for å ta farvel, si noe osv. Er dette av den "gode" opplevelsen, slik du forteller, tror jeg det er ekte, og at Gud ga han tillatelse til å komme til deg den ene gangen. Men det mannen i drømmen din sa: " nå må du slutte å besøke meg", var en viktig advarsel om å ikke oppsøke han mer, fordi han er død.

Min fetter som sto meg veldig nær, ble drept for en stund siden. Han kom i hvite klær til meg i en drøm og tok farvel. Jeg spurte han om himmelen (fordi jeg visste han tok imot Jesus en gang) og hvem han hadde møtt. Vi snakket sammen, og masse følelser var der. Helt spesielt og fullstendig virkelig. Jeg visste jeg måtte teste han, og spurte: " hvem har gitt deg tillatelse til å komme i min drøm?" Han svarte: " Israel". Da skjønte jeg det var ekte, fordi vår Gud er Israels Gud, og demoner hater Israel, så hadde det vært demonisk, ville han aldri svart det. Jeg ville snakke mer med fetteren min og spørre mer, men da kom det plutselig en myndig mann og avbrøt meg og sa at det var nok. Og så våknet jeg....med en fantastisk følelse,,, han hadde tatt farvel på ekte.

Israel gud bibel. Ver glad du bur i norge no.

Anonymous poster hash: 6931f...895

Skrevet

Takk for svar, jeg opplevde noe merklig samme dagen som denne personen døde. Jeg fikk plutselig en intenst ekkel følelse i kroppen og angst, sto på kjøkkenet og sa til sambo at det føles som jeg skal få hjerteinfrakt eller noe og at jeg ikke vet hva som feiler meg. Braste ut i gråt, sambo hadde aldri sett meg sånn før. Noen timer senere fikk jeg en telefon om at han var død, jeg fikk helt gåsehud og sambo synes det var litt ekkelt også. Fikk senere også vite at han døde på ca samme tid som jeg fikk denne følelsen på kjøkkenet...

De siste dagene har jeg gått på en følelse av at det er rart at han er borte, som om han er her enda...

Nå i natt kom denne drømmen......

Håper på det er noe mer enn himmel og jord, men det kan jo bare være helt tilfeldig også.. Vet ikke hva jeg skal tro..

HI!

Anonymous poster hash: a5696...9b3
Skrevet

Jeg har en lignende erfaring.

Da jeg besøkte min farmor like før jul for mange år siden, så hadde jeg hele tiden en rar og ekkel følelse av at dette var siste gang vi så hverandre selv om hun ikke var verken noe videre gammel eller syk.

En uke senere drømte jeg at det ringte på døren og at mamma ropte til meg at farmor stod utenfor.Jeg bodde fortsatt hjemme da. 11 trinn nedenfor stod farfar, men han ville ikke komme opp og farmor sa at det ikke var hans tid enda. Uansett sa farmor at hun ikke kunne bli, hun ville bare fortelle meg at jeg måtte passe godt på meg selv, at hun var glad i meg og så gav hun meg en stor klem. 

Like etter klemmen blir jeg vekket av at en telefon ringer og at mamma kommer inn på rommet mitt. Jeg husker bare at jeg sa: "Farmor er død, er hun ikke?", og det stemte.

Anonymous poster hash: 78a44...0dc
Skrevet

Glemte å ta med at 11 år etterpå døde farfar. Akkurat like mange år som han stod trappetrinn lenger nede enn farmor. Litt spookey.

Skrevet

omg! omg! omg!

du er sikkert synsk og greier!!

nei, du og dere andre er nok ikke det. å snakke med de døde er umulig. her er det nok underbevisstheten som slår inn gitt og ikke noe annet.

litt logikk og rasjonelle tanker er lov.

ps. det finnes heller ingen guder, hebraiske eller andre, så slapp av og nyt livet.

Anonymous poster hash: 60ed0...2bc

Skrevet

omg! omg! omg!

nei, du og dere andre er nok ikke det. å snakke med de døde er umulig. her er det nok underbevisstheten som slår inn gitt og ikke noe annet.

ps. det finnes heller ingen guder, hebraiske eller andre, så slapp av og nyt livet.

Må være deilig å være så skråsikker på noe du strengt tatt ikke har mulighet til å være skråsikker på?

Anonymous poster hash: 779ee...068

Skrevet

legg frem et fnugg av bevis for at synske faktisk er hva de hevder.

i stedet virker det som om at slike krav ikke gjelder disse svindlerne. ei heller healere, homeopater, prester eller andre slike sjarlataner.

Skrevet

omg! omg! omg!

Må være deilig å være så skråsikker på noe du strengt tatt ikke har mulighet til å være skråsikker på?

og jo, jeg er skråsikker på at manglende bevis i denne sammenhengen betyr at slikt vås ikke er annet enn vås. i motsetning til deg som tydeligvis ikke setter slike krav til påstander som slenges ut

Skrevet

Min datter er et bevis på at noen kan ha synske evner. Jeg møtte en synsk person som så tvers gjennom meg. Jeg kjente henne overhodet ikke fra før. Hun sa "Det er en sjel som står på vent hos deg. Du blir snart gravid, jenta mi, og denne gangen vil det gå bra." Jeg hadde mistet to ganger før, og ble gravid tre måneder etter jeg møtte henne. 

Mamma "traff" datteren min før hun i det hele tatt var planlagt. Jeg var 13 år, og mamma vekket meg den morgenen, en lørdag husker jeg. Hun sa til meg, "Jeg drømte noe helt merkelig i natt. Jeg drømte at det ringte på døren våres, og utenfor stod en jente med langt, blondt hår, og med klare blå øyne. Hun hadde smilt, og sagt; Hallo bestemor!" Mamma sa ingenting om at hun trodde dette var datteren min, ikke før flere år senere, da vi prøvde å få barn. Da nevnte hun drømmen igjen, og hun sa at barnet hadde lignet helt på meg, unntatt øynene, det var min manns. Hun kjente igjen øynene hans fra første gang hun så ham.

En annen ting er da jeg var delvis i drømmeland. Jeg var i innsovningsfasen, men ikke heeeelt våken, og ikke helt i søvne enda. Plutselig ble alt bak øyelokkene mine hvitt, litt som skarpt solskinn uten at det var skarpt, det føltes som om jeg hadde åpnet øynene. Så kom det plutselig gående to ben mot meg. Beina var kledd i en sort bukse, og jeg tror det var en dressbukse. Og han hadde sorte sko. Jeg er overbevist om at det var en mann. Jeg prøvde å løfte blikket for å se hvem det var, men jeg klarte det ikke. Jeg klarte kun å se beina hans, og han gikk mot meg. Plutselig var det som om skuldrene mine løftet meg, og etter flere år med skulderplager hvor jeg har vært så stiv at jeg ikke har klart å bevege hodet i perioder, og pulsen min har dundret i øret (kunne hele tiden høre den HØYT), var jeg helt fin igjen. Jeg hørte ikke pulsen min, jeg bevegde hodet helt fritt. Skuldrene var... det var bare helt lettelse! Jeg hadde ingen smerter lengre. Mannen forsvant da skuldrene mine "løftet" seg. 

Jeg tror så absolutt enkelte mennesker kan oppleve slike ting som du nevner.

Anonymous poster hash: 39d07...aa4
Skrevet

omg! omg! omg!

ps. det finnes heller ingen guder, hebraiske eller andre, så slapp av og nyt livet.Anonymous poster hash: 60ed0...2bc

Og livet ditt blir helt "svart" etter at du dør? Hvor går din sjel? Eller du tror vel ikke man har en sjel...?
Skrevet

omg! omg! omg!

ps. det finnes heller ingen guder, hebraiske eller andre, så slapp av og nyt livet.Anonymous poster hash: 60ed0...2bc

Må være deilig å være så skråsikker på noe du strengt tatt ikke har mulighet til å være skråsikker på?Anonymous poster hash: 779ee...068

og jo, jeg er skråsikker på at manglende bevis i denne sammenhengen betyr at slikt vås ikke er annet enn vås. i motsetning til deg som tydeligvis ikke setter slike krav til påstander som slenges utAnonymous poster hash: 60ed0...2bc

Hæ? Den skjønte jeg lite av.

Så hvis jeg forstår deg rett: du mener at det HI har opplevd er vås og oppspinn fordi hun ikke har "bevis", og kan ut fra dette med hånda på hjertet si at du VET at det ikke finnes mer mellom himmel og jord?

Jøss...

Skrevet

Jeg har en lignende erfaring.

Da jeg besøkte min farmor like før jul for mange år siden, så hadde jeg hele tiden en rar og ekkel følelse av at dette var siste gang vi så hverandre selv om hun ikke var verken noe videre gammel eller syk.

En uke senere drømte jeg at det ringte på døren og at mamma ropte til meg at farmor stod utenfor.Jeg bodde fortsatt hjemme da. 11 trinn nedenfor stod farfar, men han ville ikke komme opp og farmor sa at det ikke var hans tid enda. Uansett sa farmor at hun ikke kunne bli, hun ville bare fortelle meg at jeg måtte passe godt på meg selv, at hun var glad i meg og så gav hun meg en stor klem. 

Like etter klemmen blir jeg vekket av at en telefon ringer og at mamma kommer inn på rommet mitt. Jeg husker bare at jeg sa: "Farmor er død, er hun ikke?", og det stemte.

Wow...

Skummelt, men likevel så vakkert :)

Anonymous poster hash: 106b7...949

Skrevet

Jeg mistet nettopp min bestevenn, pappaen min. Pappa var/er jeg så utrolig glad i. Han kunne jeg snakke med om hva som helst og han lærte meg så mye.

Han hadde mange barnebarn og jeg følte at han gledet seg mest over mine to. Han møtte opp på føden 2 timer etterpå, han var bare så utrolig god å ha.

Han døde for to mnd siden og det var et sjokk. En natt drømte jeg om han. Han var hos meg og jeg fikk en lang klem ( som jeg alltid fikk når vi møttes) og han fortalte meg at han var glad i meg og barna mine. Han fortalte også at div måtte gjøres etter hans død, men det husker jeg ikke hva var.

Å få drømme om pappa var utrolig deilig, og jeg har alltid hatt den følelsen at han passer på meg, men da jeg drømte om han ble alt så virkelig.

Jeg har en skjorte som det lukter pappa av( noen synes dette sikkert er rart) og når jeg har problemer med å sove lukter jeg på den og vips så sover jeg :)

Jeg håper jeg kan møte pappa i mine drømmer igjen :)

Anonymous poster hash: 56e86...81b

Skrevet

omg! omg! omg!

Og livet ditt blir helt "svart" etter at du dør? Hvor går din sjel? Eller du tror vel ikke man har en sjel...?

når vi dør er det ingenting. og nei, jeg tror ikke vi har en sjel slik f eks kristne tror.

Skrevet

omg! omg! omg!

Må være deilig å være så skråsikker på noe du strengt tatt ikke har mulighet til å være skråsikker på?Anonymous poster hash: 779ee...068
og jo, jeg er skråsikker på at manglende bevis i denne sammenhengen betyr at slikt vås ikke er annet enn vås. i motsetning til deg som tydeligvis ikke setter slike krav til påstander som slenges utAnonymous poster hash: 60ed0...2bc

Så hvis jeg forstår deg rett: du mener at det HI har opplevd er vås og oppspinn fordi hun ikke har "bevis", og kan ut fra dette med hånda på hjertet si at du VET at det ikke finnes mer mellom himmel og jord?

Jøss...

at hun har hatt en drøm betyr ikke kontakt med døde. en drøm er ikke et bevis.

Skrevet

omg! omg! omg!

når vi dør er det ingenting. og nei, jeg tror ikke vi har en sjel slik f eks kristne tror.Anonymous poster hash: 60ed0...2bc [/

Ja da får du deg en BIG surprise etter din død!

Skrevet

omg! omg! omg!

når vi dør er det ingenting. og nei, jeg tror ikke vi har en sjel slik f eks kristne tror.Anonymous poster hash: 60ed0...2bc [/

eventuelt er det du som blir overrsket...

Skrevet

omg! omg! omg!

Jøss...Anonymous poster hash: 779ee...068

at hun har hatt en drøm betyr ikke kontakt med døde. en drøm er ikke et bevis.Anonymous poster hash: 60ed0...2bc

Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

Skrevet

omg! omg! omg!

Jøss...Anonymous poster hash: 779ee...068

at hun har hatt en drøm betyr ikke kontakt med døde. en drøm er ikke et bevis.Anonymous poster hash: 60ed0...2bc
Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

at hun har drømt ja, men at det er kontakt med "andre siden" nei.

what can be asserted without proof, can be dismissed without proof.

Skrevet

omg! omg! omg!

eventuelt er det du som blir overrsket...

Jeg har møtt en mann som ble drept, men kom tilbake til livet. Han fortalte meg om hva som skjedde etter døden. Har lest utallige historier hvor mennesker har opplevd å dø, komme til både himmel og et annet sted som var mindre hyggelig, og så våkne til live igjen. Jeg velger å tro på disse beretningene. Har også selv opplevd så mange overnaturlige ting at jeg umulig kan feie det bort som fantasi.og NEI jeg er ikke psykotisk! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...