Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Har to(!!!) unger som tisser i sengene nesten hver natt. Så jeg har to sett sengeklær pluss to dyner å vaske HVER dag!! Har så mye skittenklær at det er helt sykt! Maskina går hele tiden når jeg er hjemme! Har vært til legen og prøvd ALT. Lager snart seng til de i badekaret! Anonymous poster hash: 5296d...a90
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #2 Skrevet 2. juli 2013 Kan de ikke bruke nattbleie? Anonymous poster hash: a98d4...7fa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Kan de ikke bruke nattbleie? Anonymous poster hash: a98d4...7fa Tisser gjennom... Anonymous poster hash: 5296d...a90
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Gamle er de? Og får de medisin? 6 og 9. Har prøvd medisin, lenge, men den virkA ikke. Dessuten fikk eldste så vondt i hodet av den.. Anonymous poster hash: 5296d...a90
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Gamle er de? Og får de medisin?6 og 9. Har prøvd medisin, lenge, men den virkA ikke. Dessuten fikk eldste så vondt i hodet av den.. Anonymous poster hash: 5296d...a90 Kjedelig bare minsten på 6 som sliter her, men ser ut som om han har god effekt etter at jeg doblet dosen
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Har du prøvd kiropraktor? Hvis ikke finnes det bleier som de ikke vil tisse igjennom, kan kjøpes på apoteket. Anonymous poster hash: 39d1a...c25
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Min snart 7 åring er lik Tisser gjennom bleier på apoteket også... Skikkelig dritt! Han har fått sarotex i ca en mnd nå, hjelper litt, men fremdeles fortvilende mange våte netter Anonymous poster hash: bd771...8e9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Har prøvd kiropraktor også for de som lurer.... Anonymous poster hash: bd771...8e9
Dahleramp1981 Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 Du har sjekka at de ikke har overaktiv bære, liten blære osv? Det er ikke noe psykisk? Brudd e.l? Tror jeg ville vekket dem om natta, og fått dem på dø. Når du legger deg f.eks. Her hjelp det veldig å tisse rett før hun la seg pluss at vi kjøpte en stor og stabil Biltemapotte som sto ved senga. Min er riktignok yngre, men hun brukte faktisk potta istedet for å tisse i senga...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Barn på 6 og 9 tisser ikke i senga med vilje, så det vil jo ikke hjelpe stort med en potte... Anonymous poster hash: fceee...023
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Det første jeg ville gjort var å droppe bleier. Den gir en falsk trygghet som gjør det vanskelig å slutte. Tro det eller ei. Det anbefales at barna også er med på å skifte dynetrekk og laken etter sengevæting. Dette ikke for å straffe barnet, men for å bevisstgjøre det. Aldri gi kjeft! Dessuten ville jeg fått barna til å føre dagbok over hver natt. De må tisse før de legger seg, og helst vekkes når du legger deg slik at de da kan gå på do. På skolen er det viktig at de ikke går og holder seg lenge. Medikamenter er siste utvei, og hjelper sjelden. Hør forøvrig med helsesøster om madrasser med alarm på. Anonymous poster hash: 7f361...7bc
Trultemor85 Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Har droppet bleier selv etter råd og samtale hos barnespesialist. Var der for 2 mnd siden og skal tilbake til uken. Ca 50% tørre netter og 50% våte Brukte medisiner flere ganger før uten hjelp, alarm og vekking. Prøvd ALT. Det er ikke for liten blære eller noe fordi da ville de hatt uhell på dagen også. Har hatt to timer hos denne legen og er spent på neste. Fikk beskjed sist om null bleie, og han må selv ta av sengetøy selv og dusje seg selv. Han skal på en måte selv kjenne etter hvor slitsomt det er da. Men 50% av hver er fortsatt slitsomt, for blir jo vask hver dag og jeg synes så synd på han Faren var også slik, så er jo veldig arvelig og.
Trultemor85 Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Må tilføye. Man skal ikke vekke de for å tisse, liten effekt. Min gutt hadde mareritt i natt så da ba jeg han gå på do, men var allikevel bløt kl 7. Og alarm anbefaler ikke denne legen, for det er gjerne alle andre som våkner før barnet selv.
Kathrine. Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Vi har tidligere brukt å sette 5-åringen på do i 23-tida uten å vekke han. Løfta han ut av senga, dratt ned bukse og satt han på do.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Må tilføye. Man skal ikke vekke de for å tisse, liten effekt. Min gutt hadde mareritt i natt så da ba jeg han gå på do, men var allikevel bløt kl 7. Og alarm anbefaler ikke denne legen, for det er gjerne alle andre som våkner før barnet selv. Skjønner det er slitsomt, og det ser ut som om du har prøvd det meste. Det er litt forskjellig angående anbefalinger mtp vekking og alarmer, men jeg synes ikke det skader å prøve dersom man ikke kommer i mål. Det er som du sier arvelig, og de vokser det av seg, men utrolig kjedelig når det står på. Anonymous poster hash: 7f361...7bc
sologsommer Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Vi har hatt samme problem, men med et barn. Enig! Det er ufattelig så mye vasketøy der kan bli hver dag! Vi var på ferie i DK, hvor vi hørte om en "klok mann" som kunne hjelpe. Følte ikke vi hadde noe og tape, så vi dro dit. Han skulle ligge på en seng og mannen tok hånden over ryggen på ham noen ganger. Tok Max 15 min. Var der 3 ganger i.løpet av 10 dager. Betalte 200 pr gang. Det blev ikke helt bra, men mye, mye bedre. Nå er der kanskje uhell en gang i måneden
Trultemor85 Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Må tilføye. Man skal ikke vekke de for å tisse, liten effekt. Min gutt hadde mareritt i natt så da ba jeg han gå på do, men var allikevel bløt kl 7. Og alarm anbefaler ikke denne legen, for det er gjerne alle andre som våkner før barnet selv. Skjønner det er slitsomt, og det ser ut som om du har prøvd det meste. Det er litt forskjellig angående anbefalinger mtp vekking og alarmer, men jeg synes ikke det skader å prøve dersom man ikke kommer i mål. Det er som du sier arvelig, og de vokser det av seg, men utrolig kjedelig når det står på. Anonymous poster hash: 7f361...7bc Det funket ikke for oss ingen av delene. Håpet nesten det var noe med blæra eller noe som da kunne fikses på, men er jo ikke noe å få gjort. Kjenner det sliter veldig på oss. Men han får ikke kjeft og vi er positive og skryter når har tar av sengetøy selv osv. Men vil jo helst ikke på overnatting hos andre enda, så håper det gir seg snart.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Noen barn mangler sink og dette kan være årsaken til sengevæting! I så fall er løsningen å ta sinktilskudd sammen med vitamin B6 (for å få tatt opp sink i kroppen). Det er som regel nok å ta en vanlig sinktablett pr dag samt 3mg B6. Men - man må også fjerne det som tapper kroppen for sink, bl.a. sukker og for mye raske karbohydrater. Som regel er det faktisk foreldrene (!) som er mest imot å kutte alt sukker fra barnas kosthold... Noen barn må være helt uten sukker i mange uker, kanskje noen måneder for å stabilisere det - det er det sjeldent foreldrene innser viktigheten av. Barna bruker å takle det bra hvis de bare får alternative godterier, f.eks. bær, smoothies med bær, mørk sjokolade (Villars 72 % er det mange som liker godt) osv. Dette sammen med akupunktur bruker å hjelpe de fleste etter min erfaring. Barna bruker også å takle akupunkturen helt fint når de synes tissingen er et problem selv. Anonymous poster hash: b4b6c...c99
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Jeg var sengevæter til jeg var 8 år. Prøvde da alarmmatte, og fikk trent opp evnen til å våkne når jeg måtte tisse. Sluttet i løpet av to uker. Kjempeeffektivt. Anonymous poster hash: de687...0f8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 Det fins dynetrekk som puster, men er vanntette, og kan tørkes av. (kan vaskes på 90 innimellom) Dyre, kr 800 pr stykk, men det kan spare deg to maskiner om dagen. Ser nettbutikken er nede, men se på Byåsen Helseartikler (eller annen bandagist?/hjelpemiddeldistributør) du kan få en kladder ol på blåresept. Vi har en 9-åring som for tiden bruker alarm i trusa, det går bedre og bedre. Vi får se om det holder, men vi har begynt å se lys i endenb av tunnellen. Lykke til, all medfølelse til deg. måtte frustrasjonen vike unna ditt hus. Anonymous poster hash: f492c...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå