Gå til innhold

Gråt halva natta inatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi babyen vil ikke sove!!.. har null tålmodighet og føler at jeg blir så fort sint. Men det er jo ikke hennes feil stakars:(

Hun er 8 mnd med 8 tenner. Kan ikke se flere tenner på gang nå..

Holdt på en måned med utrolig urolige netter. Før var det bare småoppvåkninger.. men nå siste mnd reiser hun ser og vekker seg selv.

Står hun får lenge våkner hun helt.. men om jeg skal legge henne ned blir det jo 50 ganger om natta:/

Prøvd å ha henne på eget rom og flyttet tilbake til vårt rom.

Ingenting hjelper. Kortet ned dupper på dagen, og prøvd en ekstra.

Blir gaaaal :(

Pappaen hjelper jo også til når han har fri... men er helt utmattende.

En så lang natt for så og stå opp kl 05 er helt jævlig!

Hva i all verden gjør man..

Sovemedisin til babyer?!?!? Arggggg.... rådløs :(

Anonymous poster hash: 1c0d9...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovepose! Da blir det vanskeligere å reise seg opp, funka her :) finnes også med seler hvis baby fort finner ut hvordan han skal reise seg.

Skrevet

Sovepose! Da blir det vanskeligere å reise seg opp, funka her :) finnes også med seler hvis baby fort finner ut hvordan han skal reise seg.

Takk for svar!

Sovepose er brukt.. uten hell! :/

Er så skeptisk på seler.. lest om kvelningsfare osv.. uansett syns jeg det virker litt fælt for babyen å være fastspent på den måten.. :(

Hi

Skrevet

Enig, sovepose kan være løsningen. Vi brukte det på eldstemann med samme problem, han reiste seg og klarte ikke å legge seg ned igjen, og hauset seg skikkelig opp... Med soveposen ble han rolig og sov godt hele natta.

Vet at det er mange meninger rundt dette, mange synes det er barnemishandling osv. Men selv synes jeg rett og slett det hjalp ham til å få det bedre, en lykkeligere og mer uthvilt gutt! Det ble derimot vanskelig å venne ham av med den da han var over året, han klarte ikke å sove uten ;-)

Anonymous poster hash: 82099...751

Skrevet

Enig, sovepose kan være løsningen. Vi brukte det på eldstemann med samme problem, han reiste seg og klarte ikke å legge seg ned igjen, og hauset seg skikkelig opp... Med soveposen ble han rolig og sov godt hele natta.

Vet at det er mange meninger rundt dette, mange synes det er barnemishandling osv. Men selv synes jeg rett og slett det hjalp ham til å få det bedre, en lykkeligere og mer uthvilt gutt! Det ble derimot vanskelig å venne ham av med den da han var over året, han klarte ikke å sove uten ;-)

Takk for svar. Er det snakk om med eller uten seler her da?

For vanlig sovepose hjelper ikke.. og seler er jeg så skeptisk på:/

Hi

Skrevet

Vi brukte med seler. Sånne seler som festes under madrassen, tror ikke det kan være noen kvelningsfare med dem? Rett og slett en stropp man hekter fast under madrassen, ingen løse reimer.

Det eneste man skal være obs på med dem (såvidt jeg vet) er at man får til å løsne fort som fy i tilfelle brann eller annen krise. Selv tenker jeg at man bare rasker med seg hele madrassen :-)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg har og en som reiser seg i søvne og løsningen hos oss er å ta han oppi vår seng. Da merker jeg raskere når han reiser seg (på kne) og får lagt han ned før han våkner helt.

Jeg brukte seler på eldste og han fikk ikke sove hvis han ikke hadde de på. Da løsnet jeg de når jeg la meg siden det var i innsovningsperioden han sleit med å finne den dype søvnen.

Lykke til, lite søvn er tortur.

Skrevet

Takk for svar!

Sovepose er brukt.. uten hell! :/

Er så skeptisk på seler.. lest om kvelningsfare osv.. uansett syns jeg det virker litt fælt for babyen å være fastspent på den måten.. :(

Hi

Nevøen min brukte sovepose med seler, dette var seler av typen som er nevnt her, festet under/rundt madrassen. Med disse selene er ikke barnet heller helt låst i en stilling, nevøen min kunne snu seg på siden. Jeg er også av den oppfatning at man må ty til de hjelpemidlene man har for å hjelpe babyen å sove :) men husk og at like fort som nattesøvn er blitt urolig, kan den plutselig snu tilbake å bli bra igjen:)
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Hun ligger ganske rolig hvis hun ligger i senga vår men vil jo helst slippe den uvanen og :)

Ja kanskje vi må teste slike seler da.. se om hun ikke klikker ..hehe..

Kan se for meg at hun blir ganske sur når hun ikke får satr seg opp..

Hvor kan man kjøpe slike da?

Skrevet

Barnas hus vet jeg har de, vi brukte på eldstemann for at han skulle få noenlunde søvn. Hadde de slik at han kunne snu seg til siden men ikke helt rundt eller opp. Er bare å løfte madrassen om det skulle være noe. Babydan heter vel merket. Babysafe heter posen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror du må slutte å være redd for å skape uvaner, og heller gjøre det som kreves/det som fungerer her og nå, og så ta oppgjør med eventuelle nye uvaner om to-tre måneder eller når dere i hvertfall har kommet dere over denne kneika. Det trenger ikke bli så ille! Noen ganger går det faktisk an å legge prinsippfast idealoppdragelse til siden og heller drive litt brannslukking i perioder.

Og så får du legge vanlig voksenliv til side en liten periode, og heller sørge for at du får nok søvn, slik at du har mer energi og tålmodighet om natten ;)

Skrevet

Bare fortsett å legge henne ned igjen, og gjør minst mulig utav det. Jeg vet at det er utrolig slitsomt,men det er det som nytter. De må forstå at natt er natt.

Skrevet

Hvis dere begge sover bedre med babyen i din seng så er jo det beste løsningen. Er da ingen grunn til at babyen må sove i egen seng for enhver pris.

Skrevet

Her sover ingen med baby i seng iallefall, men for noen er det det riktige.

Gjest sussie77
Skrevet

Hvis dere begge sover bedre med babyen i din seng så er jo det beste løsningen. Er da ingen grunn til at babyen må sove i egen seng for enhver pris.

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...