Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Vi var i helgen(fredag-mandag) i Danmark/legoland med barna (2v &3b). Tok superspeed begge veier og bode på en ok hytte. Dette kostet 9500,- inkl biletter til legoland. Vi kunne sikker bodd billigere men det var ikke luksus kun helt greit. Kom hjem i dag og sjekketkontoen, fikk litt sjokk når jeg så hvor mye penger det egentlig var gått! Vi hadde brukt over 16.000,- på de fire dagene:-( ( kjøpte lego for litt over 1000,- og i taxfree for ca 2000,-) vi har veldig god økonomi og har brukt penger på det vi ville men synes det var drøyt med over 25.000,- totalt! Blir lenge til vi tar en sånn ferie igjen. Gleder meg til sydenferie om 14 dager, synes vi får mer for pengene da... Anonymous poster hash: d8780...04a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Ja, huff så fælt du har det! Anonymous poster hash: 9d94b...c52
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #3 Skrevet 1. juli 2013 Ja er virkelig synd i dere som frivellig svir av 25.000 på bare EN ferie,for så å dra på sydentur om 14 dager igjen! Anonymous poster hash: 9b239...0a8
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Lønner seg stort sett å reise til syden ja. Vi brukte vel 20.000 på ei uke i syden i fjor, og det var inkludert absolutt alt, billetter og fly og transport og
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Å huff så misunnelige dere er..., stakkars dere. Anonymous poster hash: d8780...04a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Vi har også prøvd oss på diverse korte ferieturer i Norden og det går uforholdsmessig mye penger på få dager. Mye bedre med færre skikkelige ferier lenger sydover. Anonymous poster hash: d8780...04a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Å huff så misunnelige dere er..., stakkars dere. Anonymous poster hash: d8780...04a Hva vil du med innlegget ditt? Nei, er ikke misunnelig. Reiser 3,5 uker til Florida med mine barn 15 juli. Men jeg har ikke behov for å legge ut hva det koster i kroner av den grunn Anonymous poster hash: 9d94b...c52
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Å huff så misunnelige dere er..., stakkars dere. Anonymous poster hash: d8780...04a Hva vil du med innlegget ditt? Nei, er ikke misunnelig. Reiser 3,5 uker til Florida med mine barn 15 juli. Men jeg har ikke behov for å legge ut hva det koster i kroner av den grunnAnonymous poster hash: 9d94b...c52 Er vel ikke helt sesongen å dra til Florida på i juli/aug? Hihi... Anonymous poster hash: d8780...04a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Å huff så misunnelige dere er..., stakkars dere. Anonymous poster hash: d8780...04a Hva vil du med innlegget ditt? Nei, er ikke misunnelig. Reiser 3,5 uker til Florida med mine barn 15 juli. Men jeg har ikke behov for å legge ut hva det koster i kroner av den grunnAnonymous poster hash: 9d94b...c52 Er vel ikke helt sesongen å dra til Florida på i juli/aug? Hihi... Anonymous poster hash: d8780...04a Å huff så misunnelige du er..., stakkars deg Anonymous poster hash: 879b7...78a
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Å huff så misunnelige dere er..., stakkars dere. Anonymous poster hash: d8780...04a Hva vil du med innlegget ditt?Nei, er ikke misunnelig. Reiser 3,5 uker til Florida med mine barn 15 juli. Men jeg har ikke behov for å legge ut hva det koster i kroner av den grunn Anonymous poster hash: 9d94b...c52 Hvilke grunn tror du at en anonym har for å legge ut dette på et anonymforum da? For å skryte over hvor mye penger de bruker på ferie eller for å belyse at det er veldig dyrt å feriere i Norden kontra 'syden'? Det er vel ingen med vettet i behold som tror at noen som ingen vet hvem er har behov for å skryte til andre som heller ingen vet hvem er???
n74 Skrevet 1. juli 2013 #11 Skrevet 1. juli 2013 Det var vel ikke misunnelse HI var ute etter? Ei heller mente hun det var synd på dem. Men hun var sjokkert, og det er vel forståelig? Men de færreste har vel anledning til å reise noe som helst sted uten å sette opp et budsjett...
Bare blåbær Skrevet 1. juli 2013 #12 Skrevet 1. juli 2013 Dyrt ja. Vi måtte plutselig forandre ferieplanene våre, og jeg sjekket ut Kristiansand dyrepark og overnatting i abrahavn... Sjekket ut fra 15 juli og 2 overnattinger. Prisen var så sykt høy at jeg gikk bort ifra det med en gang. Jeg nekter å bruke så mye penger på 2-4 dager. Jeg reiser heller til syden enn å betale slike summer. Så det blir hunderfossen på oss i sommer i stedet. Var endel billigere det. Er nærmere hjemmet vårt også, så kan kjøre dit.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #13 Skrevet 1. juli 2013 Syden er et rimelig alternativ til det meste :-) Vi drar ikke til syden, for det passer ikke meg, da jeg ikke liker når det blir for varmt. Men det hadde nok vært rimeligere enn de tingene vi finner på. Anonymous poster hash: f982d...2cd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Vi nesten aldri vært i "syden" jeg, men skal til Tyrkia i år da. Skjønner allikevel ikke hvordan det er mulig å bruke så mye penger på en fire-dagers tur?? Kanskje jeg bare er flink til å finne billigere alternativer, for synes sjelden våre Norden-reiser blir så innmari dyre. Anonymous poster hash: ec686...bb0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tror heller ikke hi i utgangspunktet mente å skryte av økonomien sin, men det har noe med hvordan man ordlegger seg også. Penger er et sårt tema for mange, derfor er dette et tema jeg ofte styrer unna.. Jeg har arvet et gigantisk beløp, men det er det ingen som vet. Folk vet jeg har arvet masse penger, men ingen vet nøyaktig hvor mye. Ikke engang mine nærmeste har fått vite hvor mye jeg har i formue (men dette med å ikke oppgi summen til noen har også litt med fare for ungene og alle de gærne folka som kunne brukt ungene til å karre til seg penger). Syns det er ufint å "flashe" med pengene, og jeg er livredd for å bli tatt for å være ei rich bitch og jeg håper og tror at vi som har penger ikke skryter villt og uhemma, for da virker vi bare teite og klysete så jeg skal ta deg i forsvar, hi, og si at jeg tror du ble misforstått For å svare på innlegget så er jeg enig i at det er sykt dyrt å feriere i skandinavia. Jeg drar i år med barna til den svenske skjærgården og det koster meg 1800kr pr natt på hotell og vi skal være borte i en uke. Kunne gjerne heller brukt penger på å reise til sydligere strøk, men det var hit ungene ville. De hadde sett bilder av dette hotellet og forelsket seg i det Men med familie i USA (både Miami og OC) og London samt at jeg har feriehus på Maldivene og Jamaica, så blir det nok farting, så det var egentlig litt deilig at ungene ville ha en roligere ferie i år med bare meg og dem det verste er at hvis man ser bort ifra flybillettene så svir jeg glatt av mer penger på ei uke i Sverige enn på 3 uker på Maldivene.. Det koster å være kar Anonymous poster hash: 50ed6...3b4
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tror heller ikke hi i utgangspunktet mente å skryte av økonomien sin, men det har noe med hvordan man ordlegger seg også. Penger er et sårt tema for mange, derfor er dette et tema jeg ofte styrer unna.. Jeg har arvet et gigantisk beløp, men det er det ingen som vet. Folk vet jeg har arvet masse penger, men ingen vet nøyaktig hvor mye. Ikke engang mine nærmeste har fått vite hvor mye jeg har i formue (men dette med å ikke oppgi summen til noen har også litt med fare for ungene og alle de gærne folka som kunne brukt ungene til å karre til seg penger). Syns det er ufint å "flashe" med pengene, og jeg er livredd for å bli tatt for å være ei rich bitch og jeg håper og tror at vi som har penger ikke skryter villt og uhemma, for da virker vi bare teite og klysete så jeg skal ta deg i forsvar, hi, og si at jeg tror du ble misforstått For å svare på innlegget så er jeg enig i at det er sykt dyrt å feriere i skandinavia. Jeg drar i år med barna til den svenske skjærgården og det koster meg 1800kr pr natt på hotell og vi skal være borte i en uke. Kunne gjerne heller brukt penger på å reise til sydligere strøk, men det var hit ungene ville. De hadde sett bilder av dette hotellet og forelsket seg i det Men med familie i USA (både Miami og OC) og London samt at jeg har feriehus på Maldivene og Jamaica, så blir det nok farting, så det var egentlig litt deilig at ungene ville ha en roligere ferie i år med bare meg og dem det verste er at hvis man ser bort ifra flybillettene så svir jeg glatt av mer penger på ei uke i Sverige enn på 3 uker på Maldivene.. Det koster å være kar Anonymous poster hash: 50ed6...3b4 Du vet at alle du kjenner enkelt kan søke opp formuen din vis skattelustene eller ? Anonymous poster hash: b5ec0...8cc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tror heller ikke hi i utgangspunktet mente å skryte av økonomien sin, men det har noe med hvordan man ordlegger seg også. Penger er et sårt tema for mange, derfor er dette et tema jeg ofte styrer unna.. Jeg har arvet et gigantisk beløp, men det er det ingen som vet. Folk vet jeg har arvet masse penger, men ingen vet nøyaktig hvor mye. Ikke engang mine nærmeste har fått vite hvor mye jeg har i formue (men dette med å ikke oppgi summen til noen har også litt med fare for ungene og alle de gærne folka som kunne brukt ungene til å karre til seg penger). Syns det er ufint å "flashe" med pengene, og jeg er livredd for å bli tatt for å være ei rich bitch og jeg håper og tror at vi som har penger ikke skryter villt og uhemma, for da virker vi bare teite og klysete så jeg skal ta deg i forsvar, hi, og si at jeg tror du ble misforstått For å svare på innlegget så er jeg enig i at det er sykt dyrt å feriere i skandinavia. Jeg drar i år med barna til den svenske skjærgården og det koster meg 1800kr pr natt på hotell og vi skal være borte i en uke. Kunne gjerne heller brukt penger på å reise til sydligere strøk, men det var hit ungene ville. De hadde sett bilder av dette hotellet og forelsket seg i det Men med familie i USA (både Miami og OC) og London samt at jeg har feriehus på Maldivene og Jamaica, så blir det nok farting, så det var egentlig litt deilig at ungene ville ha en roligere ferie i år med bare meg og dem det verste er at hvis man ser bort ifra flybillettene så svir jeg glatt av mer penger på ei uke i Sverige enn på 3 uker på Maldivene.. Det koster å være kar Anonymous poster hash: 50ed6...3b4 Du vet at alle du kjenner enkelt kan søke opp formuen din vis skattelustene eller ? Anonymous poster hash: b5ec0...8cc Du vet at det ikke lenger er mulig uten å fysisk reise ned på skattekontoret? Anonymous poster hash: 4656c...c5f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Så de som sitter litt bedre i det har ikke rett til å mene at noe er dyrt de da, og at det føles som man har brukt mye penger og fått litt lite igjen for det som voksenperson? Er enig i at det er visse aspekter som gjør at man føler man får mer for pengene i syden enn i "nærområdet". Men dersom ungene digger det så betyr ikke pengene noe. Anonymous poster hash: 52e6a...a79
pip pip Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Selv om man har penger så har man da virkelig lov til å få klage litt her inne at de føler det gikk altfor mye penger nå i helgen. Er ikke bare oss med dårlig råd som har den retten!!! Skjønner følelsen din godt Hi God tur til syden:)
Elsker livet Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Enig. Turer her i norden er ofte et stort pengesluk. Mannen jobber en del, så det er ikke så ofte vi kan være borte lenge om gangen, og da blir det ofte "småturer" på 3-5 dager, og jeg føler nesten at det ikke er verdt pengene. Kjører vi, bor på hotell (to rom), spiser ute, shopper litt smågreier eller går på attraksjoner som koster penger, har vi brukt minst 5000 kr dagen uten å flotte oss noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #21 Skrevet 2. juli 2013 Hi her igjen, siden enkelte her lurte på hva meningen med innlegget her var så var det å si min mening om hva jeg synes om en kort liten ferie, som kostet mye uten at vi brukte penger på noe spesielt. (og som en annen skrev her så er det ikke for å flashe penger/ forbruk som anonym på et anonym forum). Ja vi spiste ute til lunsj og middag disse dagene, barna fikk prøve å vinne bamser et par ganger, de kjøpte seg is, slush og popcorn i løpet av ferien men vi brukte ikke penger på noe annet uvanlig dyrt. Synes allikevel det var en dyr ferie. Og ja vi valgte det selv, og var fullt klar over hva ting kostet men når vi er på ferie så er de tingene vi brukte penger på nå noe vi ønsker å kunne gjøre. Gleder meg som sagt til ferie i syden snart hvor "dagsbudsjettet" er halvert i forhold til denne turen;-) Anonymous poster hash: d8780...04a
Miamimom Skrevet 2. juli 2013 #22 Skrevet 2. juli 2013 Det hi sier er jo bare fakta. Det er dyrt å dra på småturer i norden.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #23 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tror heller ikke hi i utgangspunktet mente å skryte av økonomien sin, men det har noe med hvordan man ordlegger seg også. Penger er et sårt tema for mange, derfor er dette et tema jeg ofte styrer unna.. Jeg har arvet et gigantisk beløp, men det er det ingen som vet. Folk vet jeg har arvet masse penger, men ingen vet nøyaktig hvor mye. Ikke engang mine nærmeste har fått vite hvor mye jeg har i formue (men dette med å ikke oppgi summen til noen har også litt med fare for ungene og alle de gærne folka som kunne brukt ungene til å karre til seg penger). Syns det er ufint å "flashe" med pengene, og jeg er livredd for å bli tatt for å være ei rich bitch og jeg håper og tror at vi som har penger ikke skryter villt og uhemma, for da virker vi bare teite og klysete så jeg skal ta deg i forsvar, hi, og si at jeg tror du ble misforstått For å svare på innlegget så er jeg enig i at det er sykt dyrt å feriere i skandinavia. Jeg drar i år med barna til den svenske skjærgården og det koster meg 1800kr pr natt på hotell og vi skal være borte i en uke. Kunne gjerne heller brukt penger på å reise til sydligere strøk, men det var hit ungene ville. De hadde sett bilder av dette hotellet og forelsket seg i det Men med familie i USA (både Miami og OC) og London samt at jeg har feriehus på Maldivene og Jamaica, så blir det nok farting, så det var egentlig litt deilig at ungene ville ha en roligere ferie i år med bare meg og dem det verste er at hvis man ser bort ifra flybillettene så svir jeg glatt av mer penger på ei uke i Sverige enn på 3 uker på Maldivene.. Det koster å være kar Anonymous poster hash: 50ed6...3b4 Du vet at alle du kjenner enkelt kan søke opp formuen din vis skattelustene eller ? Anonymous poster hash: b5ec0...8cc Du vet at det ikke lenger er mulig uten å fysisk reise ned på skattekontoret? Anonymous poster hash: 4656c...c5f Jo, det er fortsatt mulig uten å dra på skattekontoret. En går inn på skatteetaten sine nettsider, og logger på med minID. Så du kan fortsatt snoke på naboen, kollegaen og ex'en... Anonymous poster hash: 1972d...e04
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2013 #24 Skrevet 2. juli 2013 Vi her i huset elsker fornøyelsesparker like mye som barna så vi brukee heller tusenlapper på Disneyland og Legoland enn Syden. Kjøpte lett lego for 3000 kr i Legoland for par uker siden . Whatever makes my kids happy men joa enig. Norden ferie er dyrt! Anonymous poster hash: c21dc...158
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. juli 2013 #25 Skrevet 2. juli 2013 Det var mange penger på ei helg, men for å få til sånne summer, så må dere jo ha gått med lommeboka vidåpen hele tida! SÅ dyrt er det da slett ikke å feriere i Norden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå