Gå til innhold

Ammetrøbbel, puppenekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente som snart er 8 uker og vi har slitt med ammingen i flere uker nå. Jeg klarer ikke helt å finne årsaken heller. Problemet er puppenekt, men ikke at hun nekter å ta puppen i utgangspunktet, hun dier en stund for så å begynne å kave og stresse, til slutt skrike og nekte å die mer. Hun er da fortsatt sulten og roer seg først om hun får flaske. Det begynte med å bare skje innimellom, men blir nå oftere og oftere. 

Av og til virker det som om melka kommer litt fort for henne, andre ganger virker det som om hun ikke får nok. Andre ganger bare nekter hun. Helsesøster mente jeg burde pumpe først om melka kom for fort, men hun drikker jo alltid en stund før hun nekter mer. I tillegg skjer det jo også når melka ikke kommer for fort.

Har prøvd alt av ammestillinger, prøver å la henne rape når hun blir urolig, bysser og gir smokk for å roe henne ned, skifter bleie... Har holdt på i en time enkelte ganger uten at det hjelper, ender alltid opp med flaska og da roer hun seg med en gang. 

Tips til meg anyone?

Anonymous poster hash: 9639b...105
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det muligens det at hun blir utålmodig og lei av å jobbe for maten ettersom hun har lært at flaske gir maten så mye fortere?

Anonymous poster hash: ebfac...432

Skrevet

Er det muligens det at hun blir utålmodig og lei av å jobbe for maten ettersom hun har lært at flaske gir maten så mye fortere?

Anonymous poster hash: ebfac...432

Det samme tenkte jeg

Anonymous poster hash: 2ba2d...f23

Skrevet

Men hva med de gangene melka kommer fort da? Jeg kan bli klissvåt fordi det renner når hun slipper og kaver.

Hi

Skrevet

Flere som har noen tanker?

Hi

Skrevet

Hei

Jeg hadde det på samme måte med barn nr.2. Ble bare verre og verre. Hadde han til undersøkelse av nakke bl.a. Det de til slutt fant ut av var refluks. Han hadde i tillegg til ammeproblemer store problemer med å sove om natta da han ble større. Nå er han to og er MYE bedre. Hør me helsestasjonen!

Anonymous poster hash: ec551...66e
Skrevet

Barn nr en og to fullammet jeg til de ble 6 mnd og ammet fram til de var over et år. Så kom nr tre, trudde det skulle gå like greit å amme, men babyen fikk ikke nok og var utålmodig vi måtte bruke flaske og det ble oftere og oftere. Babyen begynte å bli utålmodig og aviste pupp når det ikke gikk fort nok, jeg brukte nesespray for å få fart på melka og det hjalp men babyen ville ikke " jobbe" for melka. Så det endte med å gi kun flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...