Gå til innhold

Baby vil kun sove på magen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovner på sekundet. På ryggen er det bare kaving og skrik!

Jeg lar han sove på magen på dagtid, i vogn og på tur etc. Om natta skrikes det.

Flere som trosser alle råd og lar baby sove på magen??

Anonymous poster hash: 61fb8...4cc

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Minsten sov på magen. Lå han på ryggen bare gråt han. På magen sovnet han med en gang

Skrevet

Hvor gammel er nurket? Så lenge det er stort nok til å vri hodet og løfte det på egenhånd, ville jeg latt baby sove på magen. Du kan jo legge monitor nede i senga, på mest sensitive innstilling, barnet vil hoste hvis det ikke får luft. Og la barnet ligge i sovepose isteden for med dyne, og uten bamser eller kosekluter o.l slik at den ikke får noe over ansiktet :)

Skrevet

Bare 2 mnd.

Vet det er sterkt anbefalt å ligge på ryggen!

Anonymous poster hash: 61fb8...4cc

Skrevet

Hvis valget står mellom å la babyen sove på magen og at baby ikke sover ville jeg LETT lagt baby på magen. Men jeg ville tatt noen forholdsregler, som å legge baby på nokså fast madrass (ikke f.eks lammeskinn), passe på at dyne eller evt. pledd ikke kunne komme i veien for luftveiene (da vesla var baby satte jeg fast dynen mellom madrass og seng i fotenden så den ikke kunne dras opp), ikke ha noen bamser eller puter i sengen og kanskje gått til innkjøp av en sånn pustemonitor som piper hvis babyen ikke puster på et minutt (jeg fikk låne denne: http://angelcarebaby.com/item/international-best-video-monitor-with-sensor-pad-ac1100/  da vesla var liten og den fungerte som beskrevet, men jeg vet ikke om den selges i Norge).

Anonymous poster hash: de33b...362
Skrevet

Jeg lot jentungen sove på mage fra hun var noen uker gammel. Ble krig hvis hun lå på ryggen.

Men tok forhåndsregler da, med ingen kosedyr i sengen, ingen pute, ikke pledd under hode, fast madrass, ikke saueskinn ol. Slik at hun lå helt flatt :) Men fra 3 uker gammel ca så snudde hun hodet selv da hun lå på magen (var hos fotograf når hun var 3 uker, har bilde av henne med hode løftet opp ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...