Gå til innhold

Feire barns 18-årsdag, gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste er bortreist, tom for strøm på mobilen så jeg får ikke tak i han.

Han blir 18 år noen dager etter at han kommer hjem så får ikke snakket med han om dette med gjester.

Tenkte å be:

min manns foreldre og søsken med familie,

min sønns far med søster og stemor.

Stebesteforeldre og steonkel på farens side

Farmor med kjæreste

Kjæresten hans

Og så kommer det jeg er usikker på, kjærestens mor og kjæreste. Sønnen har møtt moren til kjærsten noen ganger og jeg møtt henne en gang.

Jeg må invitere disse menneskene nå ellers blir det for kort varsel for enkelte.

Ville dere invitert alle disse, også moren til kjæresten?

Anonymous poster hash: 336f8...ae3

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Dropp dem. Altså kjærestes mor etc. Altfor serrrriøst.

Og sjekk med ungen at han ikke har andre planer for dagen, er mitt tips - attenårsdag markeres av svært mange med pol-tur... så slett ikke usannsynlig at han heller feirer med familie en annen dag.

Skrevet

Jeg ville ventet med planleggingen til gutten selv kan være med. At det betyr at selve feiringen må finne sted noen dager (eller uker) etter selve dagen ville vært underordnet for meg. Og så ville selve dagen vært en feiring med dem som bor i huset, verken mer eller mindre. 

Og å invitere kjæresten og hennes mor uten å snakke med ham om det, det er ikke greit! 

Skrevet

Dagen er på søndag og da er det neppe noe sånt på gang. Han vet at vi hjemme skal markere dagen. Men tenkte ikke på resten av familien hans da vi snakket om dette. Får ikke snakket med han før han er hjemme på fredag kveld/lørdag morra, så må finne ut av dette nå.

Gjest sug lut
Skrevet

Dagen er på søndag og da er det neppe noe sånt på gang. Han vet at vi hjemme skal markere dagen. Men tenkte ikke på resten av familien hans da vi snakket om dette. Får ikke snakket med han før han er hjemme på fredag kveld/lørdag morra, så må finne ut av dette nå.

Men lørdagen kan bli sen...

Skrevet

Det kan den bli, men han ga selv beskjed om god middag og hvilke kaker han ville ha på dagen. Han har selv sagt at kjæresten også kommer :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Det kan den bli, men han ga selv beskjed om god middag og hvilke kaker han ville ha på dagen. Han har selv sagt at kjæresten også kommer :-)

Ok, da vet han om det, det er et stort steg i retning faktisk feiring :)

Feire med de i familien han  har et nært og godt forhold til, ikke alle for enhver pris. Foreldre (m partnere), besteforeldre (evt ste- om de har et nært forhold) og søsken, selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...